برج پیزای ایتالیا را بهتر بشناسید

به گزارش تور آسیایی ارزان، برج پیزای ایتالیا (Pizza Tower)

یکی از جالبترین آثار تاریخی و دیدنی ایتالیا ,برج پیزا می باشد.این برج با 85 متر طول و 14500 تن وزن در دوره رنسانس در شهر پیزا در ایالت توسکنی کشور ایتالیا در طول 176 سال ساخته شد. برج پیزا 55 متر ارتفاع دارد,این برج سالانه بر انحراف آن اضافه می گردد و دلیل ساخت این برج استقرار و قرار دادن یک ساعت بزرگ روی آن می باشد که بعد از احداث آن انحراف پیدا می نماید. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید...

برج پیزای ایتالیا را بهتر بشناسید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در دنیا چند برج کج داریم که مشهور ترین آن برج کج پیزای ایتالیا است.کارشناسان معماری بر این باورند که این برج تا 80 سال آینده فرو می ریزد و سالانه تقریبا 2.5 سانتیمتر به سمت زمین کج می گردد.

ساختن این برج سال ها طول کشیده است و معماران زیادی برای ساختن این برج کار نموده اند.در سال 1174 میلادی معماری کارآزموده به نام بونامو ساختن این برج را آغاز می نماید که بعد از ساختن 12 متر از این برج ,به انحراف بودن این برج پی می برد.بعد از آن در سال 1234 معمار دیگری به نام بناناتو برای ادامه ساختن این برج اقدام می نماید .بناناتو تا سقف چهارم این برج کار می نماید و بعد از آن از ادامه کار انصراف می دهد.

بعد از سال ها معماری دیگری دو سقف دیگر آن کار می نماید ,ولی به دلیل انحراف داشتن از پایه برج او هم از ادامه کار کردن آن انصراف می دهد.بعد از گذشت یک قرن معمار دیگری به نام نامپیزانو ساخت برج را به پایان می رساند. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

در گذشته شایع شده بود که این برج از ابتدا قرار بوده است که کج ساخته گردد,اما دانشمندان ثابت کردند که این مساله صحت ندارد.در طول سالهای ساخت این برج با استفاده از مصالح های گوناگون سعی کردند از انحراف بیشتر این برج جلوگیری گردد اما کوشش ها بی اثر مانده است.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

برج پیزا ایتالیا از سال 1174 علاقه مندان و گردشگران زیادی به خود جذب نموده است.این برج با 863/55 متر ارتفاع در 8 طبقه که قطر بیرونی این بنا 484/15 متر و قطر داخلی 368/7 متر است.

اولین طبقه این برج از سنگ های مرمر سفیدرنگ در آن به کار رفته است,کارشناسان و مهندسین این گونه بیان نموده اند که 3 متر از زیر بنای این برج نقص دارد که زیر ساخت آن باعث شده است این بنا کج گردد.

در حال حاظر و بعد از گذشت جنگ دنیای و همچنین زلزله های که در این شهر اتفاق افتاده است ,این برج فرو ریخته نشده است.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 623

به "برج پیزای ایتالیا را بهتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج پیزای ایتالیا را بهتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید