بعضی آلاینده های هوا احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد

به گزارش تور آسیایی ارزان، نتیجه یک پژوهش علمی در فرانسه نشان می دهد که بعضی مواد آلاینده هوا احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنان را افزایش می دهند.

بعضی آلاینده های هوا احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد

به گزارش یورونیوز، دانشمندان در این پژوهش بر روی چند هزار زن فرانسوی و احتمال ابتلای آن ها به سرطان پستان تحقیق نموده اند. به گفته آن ها زنانی که در معرض دی اکسید ازت بوده اند با خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پستان روبرو هستند.

نتیجه این تحقیق علمی همراستا با نتیجه دیگر پژوهش هایی است که درباره تاثیر آلودگی هوا بر سرطان پستان صورت گرفته است. ابتلا به سرطان پستان در زنان علاوه بر عوامل ژنتیک و هورمونی به شیوه زندگی فرد از جمله مصرف الکل، فعالیت بدنی و تنفس در هوای آلوده وابسته است.

آنالیز های دانشمندان طی سال های اخیر نشان داده بود که بعضی از آلاینده ها بر احتمال ابتلای زنان به سرطان پستان تاثیرگذار هستند. در یکی از این پژوهش ها که در سال 2021 انجام شد دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که سالانه حدود 1700 مورد ابتلا به سرطان پستان در فرانسه با آلاینده دی اکسید ازت در هوا مرتبط است.

پژوهشگران در تحقیق نو خود نتیجه گرفته اند که ذرات معلق نیز علاوه بر دی اکسید ازت در افزایش احتمال ابتلا به سرطان پستان تاثیرگذار است. با این حال نتیجه این بخش از پژوهش که به تاثیر ذرات معلق بر احتمال ابتلا به سرطان پستان بر می شود هنوز آماده انتشار نیست.

این تحقیق نو در فرانسه از سوی محققان در مرکز لئون برار در لیون، دانشکده مکزی این شهر، دانشگاه لستر در بریتانیا و مرکز سلامت جمعیت در شهر بوردو صورت گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2168

به "بعضی آلاینده های هوا احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی آلاینده های هوا احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید