آنالیز استایل طناز طباطبایی؛ الگانت و شیک

به گزارش تور آسیایی ارزان، او بازیگری بی حاشیه و خوش پوش است؛ بازیگر زیبا و متین تئاتر و سینمای ایران که علاوه بر توانایی های خاصش در بازیگری چهره زیبا و لحن شیرین و ملیحش او را به یکی از سلبریتی های پرطرفدار ایرانی تبدیل نموده است. امروزه در دنیا فشن بعضی سلبریتی ها به عنوان الگوی انتخاب استایل و نوع آرایش صورت و موهایشان مطرح می شوند؛ در ایران هم می توانیم سلبریتی های خوش استایلی را پیدا کنیم که با انتخاب درست استایل و میکاپ شان می توانند به عنوان الگوی خوش پوشی برای طرفدارانشان مطرح شوند و خانم طناز طباطبایی را هم می توانیم یکی از همین سلبریتی های بسیار محبوب ایرانی بدانیم. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر استایل طناز طباطبایی زیبا و دوست داشتنی سینمای ایران.

آنالیز استایل طناز طباطبایی؛ الگانت و شیک

بیوگرافی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی متولد بیستم اردیبهشت 1362 در تهران است. او در رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر، از دانشگاه آزاد تهران مرکز فارغ التحصیل شده است. طباطبایی نخستین بار در سال 1379 و با شرکت در کلاس های بازیگری، پا به عرصه هنر گذاشت. مجموعه میوه ممنوعه و فیلم سینمایی دیشب بابات رو دیدم آیدا، اولین تجربه های هنری این هنرمند هستند. پس از آن طباطبایی با فیلم هایی همانند رخ دیوانه، خشم و هیاهو، طلا، آرایش غلیظ و هیس، دخترها فریاد نمی زنند کارنامه ای درخشان از خود به جا گذاشت. او بعلاوه تا به اکنون چندین بار پیروز به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده است.

طناز طباطبایی در سریال محبوب یاغی به ایفای نقش پرداخته و همانند همیشه بازی هنرمندانه ای را به دیدن گذاشته است. چندی پیش این هنرمند دوست داشتنی سینمای ایران در جشنواره فیلم ونیز هم با فیلم بی رویا حضور پیدا کرد و با استایل های کلاسیک و شیک انتخابی اش، تحسین بسیاری از خبرنگاران و منتقدان حوزه مد و فشن را برانگیخت. در بخش های بعدی این مطلب نگاهی مفصل خواهیم داشت به استایل های انتخابی و آیتم های مورد علاقه خانم طناز طباطبایی.

ویژگی های کلی استایل طناز طباطبایی

استایل الگانت معمولا انتخاب معمول طناز طباطبایی در مراسم و فوتوشوت هاست. او آیتم هایی ساده و در عین حال باکیفیت و شیک می پوشد و همراه با اکسسوری های چشم نواز وجه ای ظریف، زنانه و کلاسیک را به نمایش می گذارد. در این بخش از مطلب به آنالیز خصوصیات کلی استایل طنازطباطبایی می پردازیم.

  • آنالیز استایل بازیگران در جشنواره فجر 1400؛ شیک و جسورانه

ویژگی های چهره و میک آپ های طنازطباطبایی؛ ساده و دلنشین

بعضی طناز طباطبایی را از لحاظ خصوصیات چهره با خانم ماریون کوتیار هنرپیشه فرانسوی مقایسه می نمایند. او هم مانند ماریون کوتیار چهره ای فوتوژنیک و متناسب و در عین حال طبیعی و معصومانه دارد. پوست صاف و روشن، زیبایی معصومانه و بعلاوه تناسب موجود در اعضای صورت از جمله ویژگی های چهره خانم طباطبایی است. به خاطر داشته باشید که اجتناب از عمل های زیبایی اغراق آمیز و غیرطبیعی یکی از عواملی است که سبب شده طناز طباطبایی در سال های فعالیتش در سینما همیشه زیبایی طبیعی چهره اش را حفظ کند.

میک آپ و مدل موهای طناز طباطبایی در بیشتر جشنواره ها و رویدادهای هنری که حاضر می شود معمولا ساده و در عین حال شیک است؛ یک آرایش لایت و کلاسیک به دور از زیاده روی و اغراق در خطوط چهره. او معمولا رنگ های تیره را برای آرایش موهایش انتخاب می نماید که همین انتخاب سبب می گردد چهر ه روشن و پوست شفافش جلوه زیادی در استایلش داشته باشد.

رژ لب های انتخابی خانم طناز طباطبایی در مراسم و فوتوشوت های مختلف معمولا شامل رنگ های صورتی لایت و البته قرمز و آجری می گردد که با توجه به تناسب لب ها، موهای تیره و پوست روشن خانم طباطبایی انتخاب هوشمندانه ای است. طناز طباطبایی برای آرایش چشمانش هم معمولا به سراغ آرایش های لایت و اروپایی می رود؛ او را در بیشتر تصاویرش می توانید با ترکیب سایه های خنثی به همراه خط چشمی نازک و ریمل ببینید. کاور و آرایش صورت طناز طباطبایی در بیشتر استایل هایش شامل یک کاور سبک می گردد که با یک کانتورینگ و رژگونه ملایم همراه است؛ یک آرایش کلاسیک و شیک اروپایی.

  • 9 مرحله آرایش فرانسوی که زیبایی نچرال به چهره می بخشد

پالت رنگی خنثی، انتخاب کلاسیک خانم بازیگر در استایلش

طناز طباطبایی در فوتوشوت ها و مراسم مختلف بیشتر با پالت های رنگی تیره و ختثی حاضر می شود. کمتر می توان او را با رنگ های بولد و یا ترکیب های رنگارنگ دید. همین انتخاب طناز طباطبایی سبب شده در استایل های مختلفش بیشترین تاکید بر چهره فوتوژنیک او باشد تا ترکیب لباس هایش. در واقع استایل های انتخابی او قابی هستند برای نمایش چهره زیبا و فوتوژنیکش.

به خاطر داشته باشید که برای افرادی که پوستی روشن دارند استفاده از رنگ های تیره می تواند شفافیت چهره را افزایش داده و بیشترین تمرکز را در استایل به چهره متمرکز کند و به نظر می رسد این ویژگی در بسیاری از استایل های طناز طباطبایی وجود دارد. سورمه ای، مشکی، طوسی و نخودی پرتعدادترین رنگ هایی هستند که در استایل های او تکرار می شوند و اغلب بخشی از آیتم های استایلش را هم از رنگ های متضاد انتخاب می نماید.

  • استایل کلاسیک؛ سبک مجذوب کنندهی که تاریخ انقضا ندارد

استفاده از آیتم های راحت و در عین حال شیک و ظریف در استایل طناز طباطبایی

طناز طباطبایی معمولا در استایل هایش از آیتم های ساده، راحت و در عین حال شیک استفاده می نماید. کمتر می توانید او را با لباس هایی بینید که تنگ و سخت هستند. مانتوهای جلو باز گشاد، شال های بلند و تیره و البته شلوارهای واید و گشاد جزو پر استفاده ترین آیتم ها در استایل های طناز طباطبایی است.

هنجارشکنی در استفاده از آیتم های تکراری در استایل های مختلف

احتمالا دیده اید که اغلب سلبریتی ها ترجیح می دهند در هر یک از استایل هایشان جلوی دوربین های خبری آیتم های جدیدی استفاده نمایند. سنتی کلیشه ای که چندین سال است مورد انتقاد فعالین مد پایدار قرار گرفته چرا که این کار الگوی مصرف گرایی در مد را ترویج می دهد. اما طناز طباطبایی یکی از آن هنرمندانی است که گاهی می توانید او را در عکس های مختلفش با آیتم هایی تکراری ببینید؛ یک مانتو، شال و یا کفش تکراری. این ویژگی پسندیده استایل خانم طنازطباطبایی می تواند برای طرفدارانش ترویج دهنده فرهنگ مد پایدار باشد؛ فرهنگی که ضروری است بیش از پیش به وسیله سلبریتی های محبوب ایران و دنیا ترویج گردد.

استفاده مناسب از اکسسوری ها

طناز طباطبایی را معمولا با گوشواره های کلاسیک و ظریف می بینید. این علاقه او به استفاده از گوشواره ها کاملا هوشمندانه است چرا که گوشواره ها در استایل تمرکز بیشتری روی چهره ایجاد می نمایند و با توجه به مجذوب کنندهیت فوتوژنیک چهره طناز طباطبایی بر مجذوب کنندهیت استایل او افزوده می گردد.

استایل خاص و مجذوب کننده طنازطباطبایی در جشنواره ونیز

طناز طباطبایی سال جاری با فیلم بی رویا در جشنواره ونیز حضور داشت و با استایل هایی مجذوب کننده و چشمگیر در مراسم و فوتوشوت های جشنواره ظاهر شد. لباس های او که به وسیله برند آنیتا انوشه طراحی شده بود مورد توجه عکاسان خبری گرفت. طباطبایی در مراسم فرش قرمز جشنواره با یک استایل الگانت و شیک ظاهر شد؛ ماکسی سربی فون با جنس تافته ابریشم و جزییات آینه دوزی لوزی شکل ایرانی در یقه و چاک و آستین که جلوه ای بسیار شیک و برازنده به او داده بود. سیلوئت مستطیلی لباس و خطوط نامتقارن دوخت پارچه که در واقع امضای طراح این لباس محسوب می گردد باعث شده بود استایل طناز طباطبایی خاص و منحصربه فرد دیده گردد و توربان سیاهی هم که با توجه به مدل یقه ست شده بود ترکیبی مجذوب کننده را پدید آورده بود.

در لباس هایی که دارای تزیینات یقه و دور آستین هستند انتخاب جنس لباس اهمیت زیادی دارد چرا که دفرمه شدن پارچه در این قسمت ها می تواند از مجذوب کنندهیت لباس کم کند؛ با توجه به این موارد در این جا انتخاب جنس ابریشم تافته برای لباس انتخاب هوشمندانه ای و مناسبی محسوب می گردد. شاید تنها نقدی که می توان به این استایل طنازطباطبایی در جشنواره ونیز عنوان نمود این است که انتخاب کیف کلاچ با این استایل می توانست ست مجذوب کننده تری را ایجاد کند؛ چرا که این مدل از کیف های رسمی هماهنگی بیشتری با جنس براق پارچه و آینه دوزی های ظریف دور آستین و یقه ایجاد می نمایند.

دیگر لباس انتخابی طناز طباطبایی در مراسم فوتوشوت جشنواره ونیز یک کت و شلوار سفید شیری با دوخت های تزیینی بسیار شیک و یقه ای خاص بود و برش های قسمت یقه کهن الگوی فرهنگ ایرانی یعنی شیر را تداعی می کرد. دکمه سر آستین و دیگر جزییات تزیینی لباس مانند زری دوزی های روی جیب کت ظرافت و زنانگی استایل طناز طباطبایی را به خوبی به نمایش می گذاشت. مدل شلوار (راسته و گشاد) و پوشانده شدن کفش زیر شلوار و یک رنگ بودن بالاتنه و پایین تنه باعث زیبایی و کشیده تر نشان دادن استایل کلی خانم طباطبایی شده بود و انتخاب شال مشکی به همراه گوشواره های ظریف و ساده مروارید به مجذوب کنندهیت استایل او افزوده بود.

میک آپ و آرایش موهای طناز طباطبایی در هر دو استایل مانند همیشه جلوه ای مرتب و کلاسیک داشت و طبق معمول جلوه ای شیک و دوست داشتنی به او بخشیده بود.

و در آخر

طناز طباطبایی از آن دسته سلبریتی هایی است که با انتخاب درست مدل آرایش و آیتم های استایلش می تواند الگوی مناسبی برای دختران و زنان جوان خوش سلیقه باشد. به ویژه اگر به استایل کلاسیک و الگانت علاقه مندید و دوست دارید یک ظرافت زنانه خاص را به استایلتان اضافه کنید می توانید با الهام گرفتن از استایل های این هنرمند مجذوب کننده و خوش پوش در مراسم و فوتوشوت های مختلف برای خودتان استایل هایی شیک و دوست داشتنی بسازید.

منبع: دیجی استایل
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2170

به "آنالیز استایل طناز طباطبایی؛ الگانت و شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز استایل طناز طباطبایی؛ الگانت و شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید