بلوبری غول پیکر به میزان توپ پینگ پنگ!

به گزارش تور آسیایی ارزان، یک بلوبری به مقدار توپ پینگ پنگ در نوامبر 2023 در مزرعه ای متعلق به گروه کاستا، تولیدکننده پیشگام این میوه در استرالیا برداشت شد.

بلوبری غول پیکر به میزان توپ پینگ پنگ!

به گزارش خبرنگاران ، آن ها مستندات این میوه عجیب را برای رکوردهای دنیای گینس ارسال کردند و اخیرا تایید شد که میوه برداشت شده، سنگین ترین بلوبری ثبت شده تا به امروز است. رکورد قبلی در اختیار بلوبری 16.20 گرمی بود که در سال 2020 در استرالیای غربی رشد نموده بود.

به نقل از زومیت، بلوبری بزرگ به واریته ای از بلوبری ها معروف به اترنا (Eterna) تعلق دارد که به خاطر ماندگاری طولانی و مقدار میوه بزرگ خود معروف هستند. اگرچه حتی با استانداردهای سنگین واریته مذکور، این بلوبری به طورخاصی بزرگ بود.

براد هاکینگ، کارشناس ارشد باغبانی در گروه کاستا گفت: اترنا به عنوان واریته ای از بلوبری دارای طعم بسیار عالی و میوه های به صورت یکدست بزرگ است. وقتی این بلوبری خاص را چیدیم، احتمالا حدود 20 دانه دیگر با مقدار مشابه از آن وجود داشت. هرچند میوه بزرگ است، کیفیت یا طعم آن کاهش نیافته و همچنان از نوع ممتاز است.

از دیدگاه گیاه شناسی، سته (berry) میوه گوشتی است که معمولا دانه های زیادی دارد. این بدان معنا است که آووکادو، گوجه فرنگی، موز و پرتقال همگی در دسته سته قرار می گیرند.

درحالی که توت فرنگی بزرگی با وزن 289 گرم در سال 2021 رشد کرد، توت فرنگی های سته واقعی نیستند. گیاه شناسان آن ها را میوه کاذب می نامند، زیرا از چندین میوه انفرادی ریز تشکیل شده اند که درون بافت نهنج متورم قرار گرفته اند.

اگر می خواهید بدانید سنگین ترین میوه دنیا کدام است، این عنوان به کدو تنبلی تعلق دارد که 1226 کیلوگرم، یعنی کمی بیشتر از یک خودروی کوچک وزن داشته است. کدو تنبل میوه محسوب می گردد. میوه ها به عنوان هر ساختار دانه داری توصیف می شوند که از تخمدان گیاه گلدار رشد می نمایند، درحالی که سبزیجات بخش های خوراکی گیاه هستند که میوه نیستند: ازجمله برگ ها مثل کاهو و کلم)، ریشه مثل هویچ و تربچه، غده مانند سیب زمینی و پیاز مثل سیر و پیاز.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 اسفند 1402 بروزرسانی: 29 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4368

به "بلوبری غول پیکر به میزان توپ پینگ پنگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوبری غول پیکر به میزان توپ پینگ پنگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید