برترین زمان سفر به کیش؛ یک مسافرت رویایی

به گزارش تور آسیایی ارزان، گاهی دلتان می خواهد از همۀ شلوغی شهر و هوای آلوده اش فاصله بگیرید و به سفر بروید اما نمی دانید کجا می تواند مقصد رویایی گشت و گذار و آرامش روح و جسمتان باشد؟ احتمالا این مقاله در خصوص جزیرۀ دلبر خلیج فارس و برترین زمان سفر به کیش در مجلۀ گردشگری خبرنگاران بتواند در تصمیم گیری مقصد مورد علاقه تان یاری کند.

برترین زمان سفر به کیش؛ یک مسافرت رویایی

اول از همه به این نکته توجه کنید که دور از هیاهوی شهرهای بزرگ، در دل خلیج فارس زیبا، جزیرۀ کیش مانند یاقوتی درخشان و بکر سرشار از جاذبه های طبیعی و تاریخی واقع شده است که همین جزیره بودن باعث شده نسبت به منطقه ها دیگر ایران آلودگی هوای بسیار کمتری داشته باشد. نتیجتاً شما در سفر به کیش، اول از هرچیز آب و هوایتان واقعا عوض می گردد!

دومین نکته ای که مهم است بدانید، در خصوص برترین زمان مسافرت به کیش است. چرا که ضروری است برای بردن بیشترین لذت از سفر خود، مثلا بدانید کی فصل غواصی است، کی فصل جشنواره ها و ایونت های مختلف است و چه زمانی می توانید با مقرون به صرفه ترین زمان سفر به کیش، حتی در مخارج سفر رویایی تان صرفه جویی کنید!

برترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا چه زمانی است؟

فصل زمستان و فصل بهار به علت آب و هوای معتدل و کمتر شرجی جزیره، جزو برترین فصل سفر به کیش محسوب می شوند.

در چه فصلی برای خرید به کیش برویم؟

در واقع برترین فصل برای خرید در جزیرۀ کیش، فصل تابستان به خاطر جشنواره های خرید مختلف و قرعه کشی ها و فصل پاییز به علت برگزاری انواع جشنواره های حراج و مقرون به صرفه تر بودن هزینه ها است.

جشن های کیش در چه فصلی برگزار می شوند؟

جشن ها و کنسرت های مختلف و مجذوب نماینده کیش، همگی در فصل تابستان، از 15 تیر تا 15 شهریور برگزار می شوند.

سفر مقرون به صرفه به کیش چه زمانی ممکن است؟

فصل پاییز به علت هوای بارانی، آب و هوای نامشخص، شروع مدرسه ها و مراکز تحصیلی، هم از فصل های خلوت کیش است و هم برای جذب گردشگران، انواع جشنواره های حراج 50 درصدی کیش و حراج بزرگ روز کیش (20 آبان) برگزار می گردد؛ بعلاوه قیمت هتل ها و بلیت ها نیز مقرون به صرفه تر هستند، در نتیجه فصل پاییز مقرون به صرفه ترین فصل سفر به کیش محسوب می گردد.

برترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟

هر کسی از بستن کوله و چمدان خود برای شروع سفر هدفی در ذهنش دارد. بعضی ها دوست دارند فقط برای خرید و بازار گردی سفر نمایند، بعضی دلبستۀ منظره ها طبیعی و گشت و گذار در دل طبیعتند، و بعضی هم به خاطر رویدادهای هنری و فرهنگی شهر خاصی که انتخاب نموده اند به آن جا سفر می نمایند.

اما برترین زمان سفر به کیش برای بازار گردی و طبیعت گردی یا بازدید فرهنگی چه زمانی است؟ کی می توانید وقتی پایتان را داخل جزیره گذاشتید هیجان همۀ وجودتان را پر کند که این برترین انتخاب سفرتان بوده است؟

قطعا شما هم انگیزۀ خاصی برای سفر به کیش دارید، یا به هوای غواصی در دل آب های گرم خلیج فارس به این جزیرۀ زیبا جذب شدید و می خواستید برای یک بار هم که شده زندگی زیر آب ها را ببینید و شنا کردن مانند ماهی ها در دریای بی کران را احساس کنید.

شاید هم می خواهید مراکز خرید مجذوب نماینده و پر از جنس های خارجی و دست ساز محلی جنوب را ببینید و دست پر به شهر و دیار خودتان با خاطرۀ لذت بخش جنوب برگشت، یا دلتان می خواهد درحالی که میان کوچه پس کوچه های کیش قدم می زنید صدای موسیقی جنوب همۀ روحتان را پر کند و با خود ببرد کنار نخل ها و شن های ساحل.

در هر صورت دانستن برترین فصل برای سفر به کیش می تواند تجربه شما را از این رو به آن رو کند.

برترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

اختلاف دمای جزیرۀ کیش در طول سال، بعضی اوقات به 9 درجۀ سانتی گراد می رسد و به خاطر جزیره بودنش آب و هوای کاملا مرطوبی دارد. معمولا هوا در این جزیرۀ گرمسیری، سرد نمی گردد. پس بهتر است اصلا انتظار آب و هوای سرد در تمام فصول سال را از این جزیره نداشته باشید.

اما یکی از مجذوب نماینده ترین ویژگی های کیش آب و هوای بارانی آن است و اگر عاشق هوای بارانی هستید قطعا از سفرتان به کیش در فصل های بارانی، لذت دو چندان خواهید برد.

البته امیدواریم زمان حرکت شما به جزیرۀ کیش هوا صاف و آفتابی باشد، چرا که طوفان و باران هوا باعث می گردد تا مساعد شدن شرایط اسکله ها تعطیل باشد؛ پس مهم ترین نکتۀ برترین زمان سفر به کیش این است که قبل از حرکت حتما آب و هوا را آنالیز کنید.

اما هر چهار فصل سال آب و هوای کیش یکسان نیست. هر فصلی آب و هوای مخصوص خودش را دارد و از این نظر بهتر است حتما به برترین فصل سفر به کیش مطلع باشید تا راضی از سفر خود بر گشت. به همین دلیل با توجه به ویژگی های هر فصل در جزیرۀ کیش و انگیزه های مختلف سفر شما، که در چه فصلی می تواند مناسب باشد، با جزئیات صحبت خواهیم کرد.

سفر به کیش در بهار و نوروز کم رطوبت

قطعا برای خیلی از کسانی که در طول سال فرصت سفر کردن و گشت و گذار ندارند، فصل بهار و تعطیلات نوروز برترین زمان سفر به کیش یا شهرهای دیگر است. شور و شوق شروع فصل نو هم صفای دیگری به مسافرت می بخشد؛ بعلاوه صفای جزیرۀ کیش در فصل بهار نیز جور دیگری ست!

آب و هوای خنک و ملایم، اندازه کمتر رطوبت هوا، مخصوصا در اردیبهشت ماه باعث شده بهار جزو برترین فصل سفر به کیش باشد. البته با توجه به تعطیلات و موج مسافران در فروردین ماه بهتر است حساب آژانس های مسافرتی، مکان اقامت و شلوغی جزیره را از قبل بکنید.

سفر به کیش در تابستان گرم و آفتابی

اگر در پی برترین زمان سفر به کیش برای شنا در آب های خلیج فارس هستید، قطعا فصل مورد نظر شما تابستان گرم و شرجی جزیرۀ کیش است. شاید شرجی و رطوبت هوا اولش اذیتتان کند اما کلی اتفاق خوب و هیجان انگیز در فصل تابستان و در سواحل کیش انتظارتان را می کشد! اگر گرمای زیاد برایتان هیچ جوره قابل تحمل نیست، پس شاید باید فصل دیگری را برای مسافرت به کیش انتخاب کنید.

از مجذوب نمایندهیت های دیگر سفر به کیش در فصل تابستان، برگزاری انواع جشنواره ها، قرعه کشی ها و تفریحات مختلف و هیجان انگیز ساحلی است که همۀ این ها دست به دست هم می دهد تا برای شما که شیفتۀ تجربۀ چیزهای نو هستید، تابستان برترین زمان مسافرت به کیش باشد.

سفر به کیش در پاییز خنک و دل انگیز

خیلی قابل پیش بینی نیست که آب و هوا در فصل پاییز جزیرۀ کیش چگونه خواهد بود اما بهتر است در نظر بگیرید که ممکن است رطوبت هوا تا 60 درجۀ سانتی گراد هم برسد. شاید پاییز برای خیلی ها که فراری از آب و هوای غیر قابل پیش بینی و بارانی اند برترین زمان سفر به کیش نباشد اما بعضی هم شیفتۀ دلربایی پاییز در سواحل خلیج فارس هستند.

علاوه بر همۀ این ها، هنوز مجذوب نمایندهیت اصلی سفر به کیش در فصل پاییز مانده! آن هم برگزاری انواع جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف 50 درصدی روز کیش (20 آبان ماه) و مقرون به صرفه شدن قیمت هتل هاست. بله شما مقرون به صرفه ترین فصل سفر به کیش را پیدا کردید و در عین حال چیزی از مجذوب نمایندهیت های طبیعی کیش را نیز از دست ندادید!

پاییز جزیرۀ کیش با ماه مهر که شروع می گردد، هنوز تا حد زیادی حال و هوای تابستان را دارد، بارندگی کمتر از ادامۀ فصل پاییز خواهد بود. آبان ماه چیزی ما بین رطوبت و شرجی تابستان و باران های تند زمستان است اما آذر ماه پر باران ترین ماه فصل پاییز در جزیرۀ کیش است، که هر کدام می تواند برترین زمان مسافرت به کیش در فصل پاییز مخصوص شما باشد.

سفر به کیش در زمستان معتدل

تقریبا تمام روزهای زمستانی کیش، بارانی است. باران های تند موسمی که در کسری از ثانیه اتفاق می افتد. پس اگر در زمستان به کیش سفر کردید یادتان نرود چترتان را همراه خود ببرید. قطعا در این فصل نمی توانید توقع آفتاب گرفتن و یا تفریحات ساحلی داشته باشید اما کاملا می توانید انتظار آب و هوایی معتدل که بین 9 تا 22 درجۀ سانتی گراد در نوسان است را به واقعیت تبدیل کنید.

به همین دلیل برای کسانی که از گرمای جنوب فراری اند اما دلشان می خواهد حداقل یک بار هم که شده به سواحل جنوبی کشور سفر نمایند، برترین زمان سفر به کیش فصل زمستان است. حتی در اسفند ماه آب و هوای جزیرۀ کیش به بهار نزدیک تر است و می تواند سفری با هوای به شدت دلپذیر را برایتان رقم بزند.

برترین زمان سفر به کیش برای خرید و بازارگردی

اگر بیشترین انگیزه تان از سفر به جزیرۀ کیش برای خرید کردن و گشتن در بازار های مجذوب نماینده آن جاست، شاید باید مقرون به صرفه ترین فصل سفر به کیش را انتخاب کنید! همانطور که گفتیم در فصل پاییز، کیش مملؤ از جشنواره های حراج بزرگ و به یاد ماندنی است که از قیمت بلیت هواپیمای کیش تا رزرو هتل همه چیز مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بعلاوه علاوه بر گشت و گذار در بازارها می توانید در رویدادها و قرعه کشی های مختلف جزیرۀ کیش شرکت کنید و هیجان بیشتری به سفر رویایی خودتان بدهید.

برترین زمان سفر به کیش برای یک سفر مقرون به صرفه

علاوه بر فصل پاییز که پر از جشنواره ها و حراج های بزرگ 50 درصدی است، و هزینه های سفر پایین تر از هر وقتی در می آید، فصل تابستان نیز به علت گرما و رطوبت زیاد هوا، برترین زمان سفر به کیش از لحاظ مقرون به صرفهی و خلوتی جزیرۀ مرجانی کیش است. بعلاوه در این فصل انواع رویدادها و ایونت های فرهنگی برگزار می گردد که می تواند حسابی سرگرمتان کند.

شما می توانید در مرداد ماه به علت اوج گرما و کمتر بودن مسافران، سفری مقرون به صرفه تر به کیش داشته باشید، و یا اواخر فروردین ماه که تعطیلات تمام شده است و همه به شهرهایشان بر گشته اند به جزیرۀ کیش بروید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

یا اصلا اول پاییز که مصادف با بازگشایی مدارس و خلوتی دفاتر مسافرتی است، سفر خود به این جزیرۀ زیبا را شروع کنید. در هر صورت انتخاب با توجه به شرایط و انگیزه های مسافرتتان با خودتان است تا سفری مقرون به صرفه و در عین حال رویایی به جزیرۀ کیش داشته باشید!

زمان برگزاری جشنواره های کیش و رویدادهای فرهنگی

از برترین زمان سفر به کیش، زمانی است که این جزیرۀ کوچک و فوق العاده زیبا پر از جشنواره های فرهنگی، هنری و موسیقی می گردد. تابستان که می رسد، می توانید از جشنواره ای به جشنواره ای دیگر و از کنسرتی به کنسرت دیگر در جزیرۀ کیش بروید که از 15 تیر ماه تا 15 شهریور برگزار می گردد.

جشنواره هایی مثل جشنوارۀ آبنبات چوبی، جشنوارۀ خرید، جشنوارۀ سلامت و مسابقات رالی و تور خانوادگی که هر یک می تواند هیجان بیشتری به مسافرت شما ببخشد.

اگر دوست دارید نمایش دلفین ها، حراج های بزرگ برای خرید کردن و انواع مسابقات و قرعه کشی ها را از نزدیک ببینید و در آن شرکت کنید قطعا فصل تابستان برترین فصل سفر به کیش خواهد بود.

خلوت ترین فصل سفر به کیش

تقریبا در هر فصلی می توان برترین زمان سفر به کیش را از لحاظ خلوتی، جست و جو و پیدا کرد. در حالت کلی سفر، وسط هفته می تواند خلوتی مسافرت شما را تضمین کند؛ اما در فصل بهار به علت آب و هوای مناسب و رو به گرم جزیره ، خرداد ماه برترین زمان مسافرت از نظر خلوت بودن به کیش است.

در فصل تابستان، مرداد ماه می تواند گزینۀ ایده آل تری برای سفر به کیش نسبت به تیر ماه و شهریور از لحاظ خلوتی باشد، اما این به شرطی است که توان تحمل اوج گرمای جزیره را داشته باشید.

فصل پاییز و زمستان در جزیرۀ کیش معمولا جزو خلوت ترین فصل سفر به کیش محسوب می شوند؛ به خاطر بارندگی هوا، فصل مدرسه ها و دانشگاه ها، اندازه سفر به جزیرۀ کیش هم کاهش پیدا می نماید و همین فرصت فوق العاده ای برای کسانی است که در پی خلوتی جزیره هستند.

البته به این نکته هم توجه کنید که پاییز و زمستان علاوه بر خلوتی، فصل مقرون به صرفهی جزیرۀ کیش نیز هستند، پس شاید این فصل برترین زمان سفر به کیش همراه عزیزانتان باشد.

برترین زمان سفر به کیش برای غواصی و تفریحات ساحلی

تقریبا در تمام چهارفصل سال در جزیرۀ کیش امکان انجام تفریحات ساحلی مختلف وجود دارد و آن هم به خاطر آب و هوای گرم و شرجی آن است. اما نکتۀ مهم این است که وقتی هوا آفتابی و دریا صاف و غیر طوفانی باشد همۀ این تفریحات برگزار می شوند، به همین دلیل معمولا گفته می گردد برترین زمان سفر به کیش برای غواصی و تفریحات آبی، فصل بهار و تابستان است.

برای تجربۀ ناب غواصی در سواحل جزیرۀ کیش و آب های خلیج فارس، بهتر است به درستی آب و هوا را از قبل آنالیز کنید و بعلاوه برنامه ریزی کنید که صبح زود یا ظهر، وقتی آفتاب بالای آسمان است به غواصی بروید. چرا که آماده شدن شما برای غواصی کردن ممکن است کمی طول بکشد و اگر به عصر یا شب بخورید عملا شنا کردن شما غیر ممکن می گردد و اجازه نمی دهند غواصی کنید.

رویای سفر به کیش را در ذهنتان نگه دارید!

به جرئت می توان گفت یکی از مجذوب نماینده ترین جاهای تاریخی و دیدنی ایران، برای سفر کردن و خوش گذراندن، جزیرۀ کیش است. گر چه راه های دسترسی به جزیرۀ کیش محدود به راه هوایی و دریایی است اما همین مدل سفر کردن بر فراز آب های خلیج فارس و بر امواج گرم و دلپذیر آن، فوق العاده مجذوب نماینده و به یاد ماندنی است.

حتی لازم نیست برخلاف تصور، لزوما پول زیادی در این سفر خرج کنید و می توانید در مقرون به صرفه ترین فصل سفر به کیش چمدانتان را ببندید و راهی شوید، اما بدانید هرچه باشد تجربه ای رویایی در انتظارتان خواهد بود؛ چه در بهار و تابستان و چه در پاییز و زمستان، جزیرۀ کیش چیزی در چنته دارد تا شما را هیجان زده و راضی کند و برترین زمان سفر به کیش شما را بسازد، پس بی راه نیست که به آن مروارید خلیج فارس می گویند.

منبع: علی بابا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2068

به "برترین زمان سفر به کیش؛ یک مسافرت رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به کیش؛ یک مسافرت رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید