بوم گردی ها پرچم دار گردشگری سبز هستند
به گزارش تور آسیایی ارزان، رییس جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران گفت: اقامتگاه های بوم گردی پرچم دار گردشگری سبز در ایران هستند.

به گزارش خبرنگاران نشست فناوری های سبز و ارتباطات در گردشگری با حضور یاور عبیری رئیس جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته برگزار گردید.
در این نشست رسول علیپور مدیرعامل یکی از شرکت های ارتباطاتی با اشاره به نقش ارتباطات هوشمند سازی خدمات در گردشگری گفت: در سال های اخیر ظهور و توسعه ارتباطات هوشمند و دیجیتال به تحول صنعت گردشگری منجر شده است. این توسعه مستلزم شکل گیری مدل های تازه رفتار سفر، طراحی محصول و پژوهش و ارزیابی است که به نو به خود، یک الگوی تازه از مدیریت گردشگری را شکل می دهد. گردشگری یک صنعت اطلاعات محور و وابسته به ارتباطات است و این موضوع می تواند مانند یک محرک اصلی در صنعت گردشگری عمل می نماید. با توجه به اتکای کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری به قدرت دنیای ارتباطات در دگرگونی صنعت گردشگری کشورشان در داخل کشور ما اقدامات نه چندان قوی بلکه نافرجامی درباره سهم دنیای ارتباطات در توسعه پایدار گردشگری صورت گرفته است؛ بنابراین درک عمیقی از این پدیده و مفهوم در مقاصد گردشگری هوشمند وجود ندارد.
وی اضافه نمود: شرکت ما میخواهد تا در راستای ارزش آفرینی برای مشتریان خود با به کارگیری برترین فناوری های ارتباطی و ابداع خلاقانه ترین راهکارهای جامع، محصولات و خدمات خود را با استفاده از پویایی، نوآوری و توجه به اصل مشتری مداری ارائه کند و آمادگی خود جهت تبادل همکاری با مجموعه های دولتی و بخش خصوصی اعلام می داریم.
در ادامه یاور عبیری با اشاره به اینکه سازمان دنیای گردشگری (UN TOURISM) برای برجسته کردن موضوعات مهم در گردشگری سبز شعار سال جاری را گردشگری و سرمایه گذاری سبز (Tourism and Green Investment) اعلام نموده است و بر سرمایه گذاری بیشتر و هدفمندتر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تاکید نموده است و توضیح داد: امروزه بوم گردی ها با توجه به نوع ایجاد و عملکردشان بیش ترین نزدیکی با آنچه تحت عنوان گردشگری سبز در ایران و دنیا بدان گفته می گردد را دارند، این اقامتگاه ها که طی دهه گذشته رشد بیشتری داشته و به طور چشمگیر تری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته اند اکنون نقش به سزایی در معرفی و ترویج این موضوع در کشور دارند و به نوعی پرچم دار گردشگری سبز ایران هستند.
بعلاوه هادی بهزادی از فعالان این حوزه در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما نیز شناسایی فناوری های سبز مرتبط با گردشگری همیشه مورد تاکید بوده است گفت: سوال اساسی این است که چرا پس از شناسایی مورد اقدام و عمل قرار نگرفته اند؟ آیا می توان ضعف زیست بوم استارتاپی و فناوری کشور در این موضوع را علت موجهی دانست یا عوامل دیگر همانند عدم شناخت یا رویکرد حمایتی دستگاه های متولی و سیاستگذار تأثیر دارد.
وی اضافه نمود: بخش استارتاپی باید تمرکز بیشتری بر خدمات دیجیتال و هوشمندسازی مدیریت خدمات گردشگران داشته باشد.
بعلاوه در بخش سرانجامی این نشست؛ پرسش و پاسخ از طرف حاضرین در جلسه مطرح و به هر کدام از سخنرانان 5 دقیقه فرصت داده شد پاسخ و جمع بندی نهایی خود را ارائه دهند. در سرانجام نیز جمع بندی نهایی پنل به وسیله دبیر پنل ارائه شد.
هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران از 23 بهمن شروع شد و تا 26 بهمن ادامه داشت.
منبع: دنیای سفر