تحصیل در امارات

به گزارش تور آسیایی ارزان، امارات متحده عربی که نام مخفف آن UAE و به امارات معروف است از 7 ایالت یا امارات همچون ایالات متحده آمریکا تشکیل شده است. هریک از ایالت ها یا به عبارتی امارات های آن دارای استقلال درجه است اما یک دولت فدرال دارد (معروف به شورای عالی حاکمان) که از 7 امیر (رهبر) برای هر امارت تشکیل شده است که مناصب خود را به وارثهایشان می دهد.

تحصیل در امارات

اقتصاد امارات از دهه 1950 میلادی با کشف نفت در منطقه ، تغییر بسیاری یافت و توانست سیستم معماری ساختمانی و جهانگردی فوق العاده ای اجرا کند. از مهم ترین جاذبه های گردشگری امارات دبی با طراحی های مدرن و بی نظیر می باشد. علاوه بر این امارات در زمینه آموزش عالی نیز پیشرفت بسیاری داشته است و دانشگاه های برجسته ای تاسیس نموده است.

نظام آموزشی امارات

سن آغاز تحصیل در امارات 6 سالگی است و طول دوره مقطع دبستان 6 سال به طول می انجامد. تحصیل دانش آموزان اماراتی در مقطع دبستان کاملا رایگان است اما اتباع خارجی باید که تبعه امارات نیستند باید هزینه پرداخت نمایند. مدارس دولتی امارات دارای تفکیک جنسیتی است و پسران و دختران از هم جدا تحصیل می نمایند. دروس اصلی مقطع دبستان در امارات شامل: زبان عربی ، زبان انگلیسی، علوم ، ریاضی و علوم دینی است. علاوه بر این ها دانش آموزان اماراتی فعالیت هایی از قبیل هنر، موسیقی ، فیزیک و .... در مدارس خود خواهند داشت. دوره هدایت در این کشور معمولا از سن 12 سالگی آغاز شده و 3 سال طول میکشد این دوره نیز همچون دوران دبستان اجباری است. دوره هایی که در مقطع هدایت گذارنده می شوند شامل : Advanced Placement, SAT, IB Diploma, IGCSE, GCE Advanced هست. بعد از دوره هدایت وارد دوره سه ساله دبیرستان می شوند و پس از اتمام این دوره و در سن 18 سالگی دیپلم خود را دریافت می نمایند.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت تحصیل در امارات بین ایرانیان نزدیک بودن این کشور به ایران است و همچنین با توجه به عربی بودن زبان رسمی امارات امکان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان برای شما وجود دارد. امارات متحده در حال پیشرفت است و این پیشرفت برای کسانی که می خواهند در این کشور تحصیل نمایند بسیار حائز اهمیت است. امارات برای رشد تحصیلی و آموزشی خود در صدد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. مدرک زبان مورد احتیاج برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان امارات آیلتس با نمره بالای 6 است اما متقاضیانی که مدرک زبان ندارند می توانند با گذارندن دوره های زبان در امارات سپس به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند.

بورسیه تحصیلی امارات

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های امارات وجود دارد و دانشجویان می توانند با دریافت این بورس ها هزینه ای خود را به شدت کاهش دهند. دانشگاه های برتر امارات که دارای رتبه های علمی بالایی هستند نیز امکان بورسیه تحصیلی برای دانشجو ها را فراهم نموده اند. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در امارات و دریافت بورس تحصیلی دارید این متن را با دقت مطالعه فرمائید. برای دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در امارات ابتدا باید مدرک کارشناسی ترجیحا هم در رشته های مهندسی ، علوم و فناوری داشته باشید سپس احتیاج به ارائه به GPA= 3 می باشد که اگر این مدرک را ندارید می توانید مدارک معادل و معتبر دیگری تحویل دهید.همچنین مدرک زبان نیز از اهمیت بالایی جهت دریافت بورسیه برخوردار است. برای دریافت بورس در مقطع دکتری نیز همچون کارشناسی ارشد احتیاج به ارائه GPA=3.2 و یا معادل آن می باشد.درضمن هدف تحصیلتان هم باید تعیین گردد.

مزایای بورسیه تحصیلی در امارات:

  • احتیاج به پرداخت شهریه تحصیلی ندارید و هزینه تحصیلی برایتان رایگان است.
  • برای تهیه کتاب های درسی و یاری درسی خود احتیاج به پرداخت هزینه ندارید.
  • به شما خوابگته رایگان بدون هیچگونه پرداخت هزینه تعلق می گیرد.
  • جهت شرکت در آزمون های GRE و تافل احتیاج به پرداخت هزینه ندارید.
  • امکان استفاده از بیمه درمانی رایگان خواهید داشت.
  • هزینه های بلیط های هوایی شما برای رفت و آمد با تخفیف ویژه می باشد.

البته ناگفته نماند که هزینه های زندگی در کشور امارات به عهده خودتان می باشد و این هزینه ها شامل بورسیه تحصیلی نیستند.

تحصیل مقطع کارشناسی امارات

تحصیل در مقطع لیسانس یا همان کارشناسی در امارات 3-4 سال طول میکشد. بیشتر کسانی که امارات را برای ادامه تحصیل انتخاب مینمایند به دلیل اخذ اقامت ، کانادا، آمریکا و انگلیس است ، زیراکه دانشجویان پس از گذارندن دو الی سه سال تحصیل در امارات می توانند واحد های سپری شده خود را در کشورهایی همچون کانادا، امریکا و انگلیس تطبیق دهند و در دانشگاه های این کشورها به ادامه تحصیل بپردازند. تمام رشته های تحصیلی در این کشور انگلیسی هستند و دانشجویان باید تمام کورس های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه دهند.دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه کار در امارات را دارند و می توانند 10ساعت در هفته کار نمایند مبلغی که به ازای هر ساعت دریافت می نمایند چیز حدود 42 درهم است که با این مبلغ می توانند بخشی از هزینه های تحصیلی خود را تامین نمایند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی امارات حدودا بین 1،800 تا 5،000 درهم در سال است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد امارات

معمولا تحصیل دوره کارشناسی ارشد در امارات همچون بیشتر کشورها دوسال به طول می انجامد شما باید در طول این دوره در یک موضوع و رشته خاص به صورت حرفه ای تمرکز کنید و معمولا این دوره با ارائه سرانجام نامه و دفاع در برابر استاد اتمام می یابد. متقاضیان جهت تحصیل در این مقطع باید یک مدرک کارشناسی معتبر از یک دانشگاه معتبر ارائه دهند. دانشجویان پس از اتمام دوره ارشد و دریافت مدرک مجوز حضور یک ساله در این کشور را دارند تا شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا نمایند سپس بعد از یافتن شغل می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. علاوه بر این می توانند همچون دوره لیسانس در حین تحصیل به 20ساعت کار در هفته بپردازند. هزینه تحصیل در امارات مقطع فوق لیسانس چیزی بین 9،000 تا 24،000 درهم می باشد.

تحصیل مقطع دکتری امارات

تحصیل و پذیرش مقطع دکتری در امارات مستلزم داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد و ارائه پروپوزال، مصاحبه و داشتن یک سوپر وایزر است. تحصیلات در این مقطع عموماً 3 الی 4 سال طول می کشد.و دانشجویان در این مقطع نیز اجازه کاره 40ساعته در هفته در حین تحصیل را دارند.دروس در مقطع دکترا معمولا به صورت پژوهشی و تحقیقی است و در آخر با ارائه سرانجام نامه و دفاع از آن دوره به سرانجام میرسد. از جمله دانشگاه های خوب این کشور که واقع در دبی است دانشگاه هریوت وات است دانشگاهی که متعلق به انگلیس، می باشنددر دبی تاسیس شده اند و دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی است. طول دوره مقطع دکترا به صورت تمام وقت 8 ترم و نیمه وقت 10 الی 12 ترم است و هزینه تحصیل در مقطع دکترا بین 20،000 تا 25،000 درهم می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سوال در مورد امور مهاجرتی با شماره 02122225334 - 02122226480 تماس حاصل فرمائید.

منبع: اینترنت
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1472

به "تحصیل در امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید