ترفندهایی که قبل از شروع زندگی مشترک باید بدانید

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران : به گفته یک روانشناس، زوجین می توانند با مشاوره های قبل ازدواج از ویژگی های شخصیتی خود و همسرشان مطلع شده و میزان تفاهم با یک دیگر را آنالیز نمایند.

ترفندهایی که قبل از شروع زندگی مشترک باید بدانید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، جلال یونسی روانشناس بالینی درباره عوامل ایجاد تعارض میان زوجین اظهار کرد: یکی از مسائل مهم طلاق، اختلاف بین مرد و زن است و موضوعاتی می تواند سبب این کشمکش میان آنان گردد چرا که هر یک عقاید و رفتار های خاص خود را دارند و تفاهم مطلق به عمل نمی آید، اما همواره به این شکل نیست که آشوب و درگیری باشد. البته تعارض و اختلاف طبیعی بوده، ولی باید مدیریت گردد.

وی با اشاره به مدیریت تعارضات، بحث پیشگیری آن را مهم تر دانست و در این باره بیان نمود: زوجین می توانند با مشاوره های قبل ازدواج از ویژگی های شخصیتی خود و همسرشان مطلع شده و میزان تفاهم با یک دیگر را آنالیز نمایند چرا که داشتن یک سری از ویژگی های شخصیتی می تواند موجب کاهش اختلاف میان زوجین گردد.

این روانشناس بالینی ادامه داد: مواردی در مشاوره های قبل ازدواج آنالیز می گردد این موارد از جمله؛ میزان سلطه گری، لجاجت، اصولگرا بودن (معیار ذهنی برای سنجیدن انسان ها که ربطی به دین ندارد)، مصلحت گرایی و اینکه چقدر زوجین در حل مسائل گوناگون با یک دیگر مشورت و مصلحت اندیشی می نمایند.

یونسی یکی از ارکان مهم زندگی مشترک را شکیبا بودن توصیف کرد و گفت: این امر مهم است که زوجین هر کدام چه میزان صبر و تحمل در برابر مسائل مختلف زندگی را دارند و در عوض قضاوت نیز درباره موضوعات گوناگون به همین میزان می تواند قابل توجه و عامل اصلی بروز اختلافات باشد.

وی توضیح داد: کمال گرایی می تواند آسیب های جدی به رابطه مشترک وارد کند به گونه ای که یکی از زوجین انتظار بیش از حد از همسر خود داشته و کوچکترین نقص موجب بروز اختلاف میان آن ها می گردد. در حالی که قرار نیست تمام توقعات به بهترین نحو صورت گیرد، اما تقریبا برآورده کردن نیمی از آنان می تواند رابطه بهتری میان زوجین برقرار کند.

این روانشناس بالینی اضافه نمود: عواملی همچون بدبینی، خوش بینی و جزئی نگری در افراد مهم است البته میزان تلقین پذیری از عناصر باعث تعارض می گردد و تا حدودی مسائل، ریشه در دخالت های خانواده ها دارد، اما نمی توان مقصر دانست چرا که این تلقین پذیری مرد و زن است که والدین هر چه می گویند همان را عمل می نماید.

وی ادامه داد: شخص بلافاصله بعد از روبرو شدن با مشکل آن را در خانواده خود مطرح می نماید و آنان با جبهه گیری نسخه ای می پیچند و مرد یا زن با در نظر دریافت این مشاوره های عجولانه با همسر خود درگیر می گردد. این دسته از آدم ها در انجام هر کاری با همسر خود از والدین اجازه گرفته در صورتی که باید بدانند چه می خواهند و خواسته های همسر چیست تا به نتیجه واحد در حل تعارضات برسند.

یونسی گفت: میزان آزادی خواهی هر یک از زوجین باید آنالیز گردد چرا که آزادی خواهی ضد ازدواج بوده و ماهیت زندگی مشترک دل من می خواهد نیست بلکه ما چه می خواهیم است. همچنین برون گرا یا درون گرا بودن و سطح استرس هر فرد در جلب رضایت و احساس کفایت طرف مقابل از زندگی مشترک مهم است.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و طبق تحقیقات صورت گرفته از زوجینی که طلاق می گیرند یکی از عوامل اصلی اختلاف، عدم وجود ارتباط مهارتی صحیح است که در صورت آموزش و به کارگیری آن می توان از بسیاری اختلافات جلوگیری کرد. زوجین باید بدانند که در کنار خانواده با یک دیگر چگونه رفتار نمایند که ضمن احترام به آنان، مسائل بین خود را با هم حل نموده و در صورت شدت دریافت مشکل به راونشناسان مراجعه نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1409

به "ترفندهایی که قبل از شروع زندگی مشترک باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی که قبل از شروع زندگی مشترک باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید