تعداد آوارگان سوری در ایتالیا افزایش یافت

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: آژانس مهاجران سازمان ملل اعلام نمود تعداد آوارگان سوری که برای در امان ماندن از درگیری های داخلی سوریه به ایتالیا مهاجرت نموده اند در هفته های اخیر افزایش داشته است.

تعداد آوارگان سوری در ایتالیا افزایش یافت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود اظهار داشت، در 40 روز گذشته بیش از 3300 نفر از آوارگان سوری خود را به سواحل ایتالیا رسانده اند.

تعداد زیادی از مهاجران سوری خانواده هایی هستند که با بچه ها خود از شهر دمشق به ایتالیا رفته اند. سازمان ملل اضافه کرد، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 4600 مهاجر سوری با قایق به سواحل ایتالیا رسیده اند که دو سوم این تعداد تنها مربوط به ماه اوت بوده است.

طی هفته گذشته نیز بیش از 760 مهاجر سوری وارد ایتالیا شده اند. اکثر مهاجران سوری که به وسیله جزیره سیسیل وارد ایتالیا می شوند در مراکز پذیرش مهاجران اسکان داده می شوند و بعضی از آنان به علت کمبود آب بدن و سایر بیماری ها در بیمارستان بستری می شوند.

بحران داخلی سوریه در دو سال و نیم اخیر ادامه داشته ولی افزایش احتمال اقدام نظامی آمریکا موجب رشد فزاینده تعداد مهاجران سوری شده است. آمریکا دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق متهم نموده ولی دولت سوریه به شدت این اتهامات را رد نموده است.

مقام های پلیس ایتالیا روز پنج شنبه از توقیف یک فروند کشتی حامل 200 مهاجر سوری در آب های دریای مدیترانه خبر داده اند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اضافه کرد، از ابتدای سال جاری تا 6 سپتامبر بیش از 21870 مهاجر وارد ایتالیا شده اند، این رقم در مدت مشابه سال قبل به 7891 نفر رسیده بود.

بیشترین تعداد مهاجری که وارد ایتالیا شده اند از کشور اریتره بوده ولی مهاجران سوری نیز اکنون به دومین گروه بزرگ مهاجران در ایتالیا تبدیل شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 204

به "تعداد آوارگان سوری در ایتالیا افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد آوارگان سوری در ایتالیا افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید