کوشش شناگران نابینا و کم بینا برای حضور در پاراآسیایی چین

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - رییس انجمن شنا نابینایان و کم بینایان گفت با توجه به این که سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به بازی های پاراآسیایی چین شانس کسب مدال است، شناگران نابینا و کم بینا کوشش می نمایند که جزو نفرات اعزامی قرار بگیرند.

کوشش شناگران نابینا و کم بینا برای حضور در پاراآسیایی چین

به گزارش ایسنا، حمید شریفیان اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای بازیهای پاراسیایی هانگژو چین، اعزامی کیفی و شانس کسب مدال است، در حال حاضر رکورد 4 نفر از شناگران نابینا و کم بینا نزدیک به نفر سوم آسیاست و ما برای حضور در بازی های پاراآسیایی باید کوشش کنیم رکورد شناگران خود را تا نفر اول آسیا ارتقا دهیم تا شانس حضور در بازی های پاراآسیایی را از دست ندهیم.

شریفیان گفت: شناگران نابینا و کم بینا نزدیک به 3 سال است که از تمرینات و مسابقات دور بودند و در طی این مدت بعضی از آن ها تمرینات شخصی خود را بدون هدف خاصی به صورت غیر متمرکز دنبال می کردند، سعی داریم با برگزاری اردو ها دوباره شناگران را به سطح آمادگی مطلوب برسانیم.

رئیس انجمن شنا نابینایان و کم بینایان اضافه نمود: البته یک دوره اردو در ماه گذشته برای شناگران برگزار گردید که به علت امیکرون اردوها دوباره تعطیل شد، امیدوارم با بهبود شرایط دوباره شاهد برگزاری اردو ها باشیم.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه خرداد سال آینده آخرین فرصت برای اعلام فهرست نفرات اعزامی به بازی های پاراآسیایی چین است، اگر نتوانیم حد نصاب رکورد ورودی را کسب کنیم این احتمال وجود دارد که شناگری به چین اعزام نکنیم. بنابراین سعی داریم با برگزاری 9 مرحله اردو شناگران را به آمادگی خوبی برسانیم تا بازیهای پاراآسیایی را از دست ندهیم.

شریفیان در سرانجام گفت: برای کسب مجوز ورود به بازیهای پاراآسیایی چین تصمیم داریم در صورت امکان یک دوره مسابقات بین المللی در سال آینده زیر نظر IPC در تهران برگزار کنیم . البته شناگران احتیاج به حمایت و توجه ویژه دارند تا شرایط حضور آنها در بازی های پاراآسیایی فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2026

به "کوشش شناگران نابینا و کم بینا برای حضور در پاراآسیایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شناگران نابینا و کم بینا برای حضور در پاراآسیایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید