تلفیق فناوری برای تولید حسگر های لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی ممکن شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، با ترکیب دو فناوری، شرکت های نانودیمنشن و ریهوا اقدام به تولید حسگر های لمسی سه بعدی کردند که در اینترنت اشیاء و ادوات هوشمند قابل استفاده است.

تلفیق فناوری برای تولید حسگر های لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی ممکن شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) با همکاری ریهوا (REHAU) پیروز به تولید حسگر لمسی سه بعدی شد. این محصول پلیمری سه بعدی را می توان به ادواتی نظیر رابط های مغز و کامپیوتر منتقل کرد و در این ادوات مورد استفاده قرار داد. با به کارگیری این حسگر، زیبایی و عملکرد محصولات ارتقاء پیدا می کنند.

شرکت ریهوا پلتفورم اختصاصی با نام الکترونیک در پلیمر دارد که هدف از آن، تولید محصولات پلیمری تراز اول هوشمند است که این فناوری می تواند با ادغام یکپارچه با صنعت الکترونیک، موجب افزایش ارزش افزوده محصولات مشتریان شود.

برای چاپ این حسگر از چاپگر DragonFly LDM شرکت نانودیمنشن استفاده شده و در کنار آن افزودنی هایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که در نهایت به تولیدکننده اجازه می دهد تا محصولاتی با اشکال غیراستاندارد و منحصر به فرد را تولید کنند.

با ظهور فناوری هایی نظیر خانه های هوشمند، ادوات متحرک هوشمند و ادوات متصل به اینترنت اشیاء، صنعت پلیمر به دنبال روش هایی است که بتوان با استفاده از آن تجهیزات و دستگاه های نوآورانه و کاربردی تولید کرد که عملکرد و اثربخشی بالایی داشته و در عین حال قیمت پایینی نیز داشته باشند.

انصار نیهوف، مدیر بخش پلتفورم فناوری می گوید: هوشمندسازی، دیگر فقط یک چشم انداز برای ما نیست. ریهوا در حال توسعه محصولات بهینه شده برای خانه های هوشمند و محیط اینترنت اشیاء است. نانودیمنشن فناوری مهمی را برای کمک به تسریع در دست بودن این کاربرد ها در اختیار ما قرار می دهد. با استفاده از چاپگر DragonFly LDM ما می توانیم راهبرد الکترونیک در پلیمر را با سرعت بالا توسعه داده و آن را در محصولات مختلفی وارد کنیم.

شرکت نانودیمنشن یکی از ارائه دهندگان ماشین های هوشمند بوده که چاپگر سه بعدی نیز تولید می کند. شرکت نانودیمنشن در الکترونیک چاپ سه بعدی تخصص دارد و افزودنی های مختلفی برای این حوزه تولید می کند. این شرکت از جوهر های نانوذرات نقره برای چاپ سه بعدی استفاده می کند. این شرکت روی نرم افزار های طراحی سه بعدی بورد های مدار چاپی و بورد های مدارچاپی سه بعدی چند لایه کار می کند تا از آن برای ساخت نمونه اولیه بورد ها بدون نیاز به اچ کردن، دریل کاری و آبکاری استفاده شود. چنین فناوری چاپ سه بعدی می تواند برای ساخت حسگر های کپسوله شده، آنتن ها و ادوات الکترونیکی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1169

به "تلفیق فناوری برای تولید حسگر های لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق فناوری برای تولید حسگر های لمسی با استفاده از چاپ سه بعدی ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید