تمایل بیشتر شهروندان آلمانی برای صدر اعظمی مارکوس زودر

به گزارش تور آسیایی ارزان، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی را نسبت به آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی نامزد بهتری برای صدر اعظمی آینده آلمان می دانند.

تمایل بیشتر شهروندان آلمانی برای صدر اعظمی مارکوس زودر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی که موسسه کانتار به صورت هفتگی برای نشریه بیلد آلمان انجام می دهد نشان می دهد که احزاب دولت ائتلافی آلمان هر کدام یک درصد با کاهش محبوبیت روبرو شده اند.

احزاب متحد مسیحی در این نظر سنجی 34 درصد آراء شهروندان و حزب سوسیال دموکرات هم 16 درصد آراء را کسب کردند. سبزها هم با یک درصد صعود 19 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 9 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند. حزب چپ هم با یک درصد صعود 8 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حزب لیبرال دموکرات هم با حفظ آراء خود هشت درصد آراء شهروندان در این نظرسنجی را به دست آورد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که شهروندان آلمانی مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی را نامزد مناسب تری برای صدر اعظمی آینده آلمان می دانند تا آرمین لاشت که اخیرا ریاست حزب دموکرات مسیحی را بر عهده گرفته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که 50 درصد شهروندان آلمانی مارکوس زودر را نامزد صدر اعظمی بهتری ارزیابی کردند و تنها 24 درصد از نامزدی صدر اعظمی لاشت حمایت کردند و 26 درصد هم نظری در این باره نداشتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نظرسنجی در فاصله زمانی بین 11 و 17 فوریه از بین 1905 نفر از شهروندان آلمانی واجد شرایط اجرا شده و در آن از شهروندان این سئوالات پرسیده شد که شما اگر یکشنبه آینده انتخابات برگزار گردد کدام حزب را انتخاب می کنید. موسسه کانتر برای مسئله نامزدی صدراعظمی آینده آلمان هم در 18 فوریه از بین 509 نفر از شهروندان واجد شرایط سئوالاتی را عنوان نمود. این موسسه از شهروندان سوال کرد که به نظر شما چه کسی برای نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان مناسب تر است؛ مارکوس زودر یا آرمین لاشت؟

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1537

به "تمایل بیشتر شهروندان آلمانی برای صدر اعظمی مارکوس زودر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل بیشتر شهروندان آلمانی برای صدر اعظمی مارکوس زودر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید