ثبت نام آزمون پذیرش دستیار دندانپزشکی آغاز شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندان پزشکی سال 1400 از امروز، 23 خرداد آغاز شد.

ثبت نام آزمون پذیرش دستیار دندانپزشکی آغاز شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دفترچه ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال 1400 درسایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و این آزمون طبق قوانین و مقررات موجود و مطابق مندرجات این راهنما برگزار خواهد شد.

بر این اساس، داوطلبان آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی از امروز یکشنبه 23 تا 30 خرداد می توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ارسال مدارک و تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام کنند.

به استناد ماده 30 آیین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی، در صورتی که پذیرفته شده در زمان مشخص شده ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نکند، منصرف از تحصیل محسوب شده و به مدت 2 سال از شرکت در آزمون دستیاری محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعی)، علاوه بر 2 سال محرومیت از آزمون دستیاری، ملزم به پرداخت غرامت (که میزان و نحوه آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مشخص می شود) خواهد شد.

دستیاران شهریه پرداز در صورت انصراف موظف به پرداخت شهریه کامل همان سال هستند. همچنین، به مدت 2 سال (پس از انصراف قطعی) از شرکت مجدد در آزمون محروم خواهند شد.

امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی به رشته های تخصصی پایه (بیماری های دهان و فک و صورت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت) به شرط عضویت در هیأت علمی، بلامانع است.

آزمون صبح روز پنج شنبه 29 مهر ماه سال جاری در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود و نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل 50 درصد نمره آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی از طریق سایت اعلام خواهد شد.

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر دریافت احراز حداقل 50 درصد کل نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشـته می شوند، می توانند رشته/ محل های مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویـت و دلخواه در فرم انتخاب رشته یا محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آن ها ارائه می شود، انتخاب کنند. داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1705

به "ثبت نام آزمون پذیرش دستیار دندانپزشکی آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام آزمون پذیرش دستیار دندانپزشکی آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید