جاهای دیدنی وان ترکیه

به گزارش تور آسیایی ارزان، وان ترکیه، به عنوان شهری تاریخی در شرق ترکیه، به دلیل نزدیکی به ایران و جذابیت هایی که دارد، در سال های اخیر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان، تبدیل شده است. این شهر با توجه به قدمت هزاران ساله که تمدن های مختلف، چون ارمنیان، بیزانس، سلجوقی و عثمانی را به خود دیده است، میزبان آثار باستانی، قلعه ها، معابد و کلیساهای تاریخی فراوانی می باشد که هر یک از آنها، نمودی از این تمدن ها هستند. علاوه بر این جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی شگفت انگیز، پارک های آبی و مراکز خرید مدرنی که در این شهر وجود دارد، آن را به یک مرکز گردشگری محبوب، تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی وان ترکیه

وان، گنجی پنهان در شرق ترکیه

وان ترکیه، با زیبایی های طبیعی و تاریخی خود، همچون گنجی در شرق ترکیه است که گردشگران با کاوش در هر گوشه از آن، می توانند از بودن در این شهر لذت ببرند. بدین صورت که وان با چشم انداز ها طبیعی خود از جمله کوه های پوشیده از برف، دشت های سرسبز و دریاچه زیبا، برای علاقه مندان به طبیعت، مقصدی رویایی محسوب می شود. همچنین، غذاهای محلی خوشمزه، فرهنگ غنی و مردم مهمان نواز این شهر، تجربه ای فراموش نشدنی را برای هر بازدیدکننده ای به ارمغان می آورد. این شهر که به شهر قلعه ها معروفیت دارد، در گذشته های دور، به عنوان یک شهر اعیان نشین ارمنی شناخته می شد. امروزه نیز با دارا بودن جامعه ای پویا و فرهنگی غنی، همچون پلی میان گذشته و حال بوده و علاوه بر پیشینه تاریخی، زندگی معاصر در این شهر نیز برای گردشگران مجذوب کننده است. معروف ترین جاهای دیدنی وان ترکیه عبارتند از:

· دریاچه وان

· جزیره آکدامار

· آبشار مرادیه

· قلعه وان

· منطقه باستانی هوشاب

· مسجد کایا چلبی

· موزه وان

· خانه گربه های وان

جاهای دیدنی وان در فصل های مختلف

جاذبه های دیدنی وان در ترکیه در طول سال متنوع و مجذوب کننده هستند. اگر در فصل های خنک پاییز و زمستان به این شهر سفر می کنید، پیشنهاد می شود که زمان خود به بازدید از مکان هایی چون موزه وان، خانه گربه های وان، و مراکز خرید اختصاص دهید؛ در این صورت می توانید بدون اینکه نگران هوای سرد باشید، از سفر خود لذت ببرید. در فصل های بهار و تابستان که هوا گرم است، فرصت های زیادی برای بازدید و گشت و گذار در این شهر فراهم می باشد. در این ماه ها، علاوه بر دیدن مکان هایی که پیشتر نام برده شد، می توانید از طبیعت بکر، جزایر زیبا و آثار تاریخی و بنا های موجود در فضای باز که چشم اندازهای فوق العاده ای دارند، بازدید کنید.

لازم به ذکر است که می توانید با اجاره خودرو در وان ترکیه، در هر فصلی از سال به راحتی و بدون روبرو شدن با هر نوع مسئله ای، از مکان های دیدنی و جاذبه های مختلف شهر بازدید کنید. در این صورت، دیگر محدودیت های زمانی و مکانی استفاده از وسایل نقلیه عمومی را نداشته و در کمترین زمان و با هزینه ای معقول از سفر خود لذت خواهید برد.

اقامتی خاطره انگیز در وان ترکیه

نوع جدیدی از اقامتگاه ها در ترکیه که اخیرا بسیار محبوب شده است، اجاره خانه و آپارتمان مبله در ترکیه می باشد. این اقامتگاه ها نسبت به هتل دارای مزیت های مختلفی است؛ به عنوان اولین مزیت، می توان به قیمت پایین آنها نسبت به هتل ها اشاره داشت. به علاوه، خانه و آپارتمان های مبله به دلیل فراهم آوردن حریم خصوصی و فضای اختصاصی بیشتر، حس اقامت در خانه را برای مسافران داشته و باعث لذت بیشتر آنها از سفرشان می شود.

برای اجاره آپارتمان مبله در ترکیه یا دیگر شهرهای این کشور، می توان با مراجعه به وب سایت GoToSafar و بخش اقامتگاه به آسانی و در کمترین زمان ممکن این کار را انجام داد. با وارد کردن شهر مورد نظر، تاریخ ورود و خروج و تعداد مسافرین، گزینه های زیادی از خانه ها به نمایش در می آید. مسافرین با مشاهده لوکیشن خانه بر روی نقشه و همچنین، تصاویر واقعی آنها، مناسب ترین گزینه را انتخاب و رزرو می کنند.

انواع روش های سفر به وان ترکیه

سفر به وان ترکیه به دلیل نزدیکی به کشور ما، بسیار آسان و رایج بوده و 2 روش اصلی برای سفر به این شهر وجود دارد، هوایی و زمینی. در ادامه به جزئیات بیشتر این روش ها پرداخته می شود:

سفر هوایی به وان

سفرهای هوایی همیشه آسان ترین و سریع ترین روش برای سفر به هر شهری هستند. شهر وان نیز فرودگاهی به نام فرید ملن (Ferit Melen) دارد که پروازهای فراوانی در آن انجام می شود. اما بهتر است بدانید که در حال حاضر سفر هوایی به وان، بهترین روش سفر به این شهر از ایران نمی باشد، زیرا پروازهای انجام شده در این فرودگاه داخلی می باشد. بنابراین اگر قصد دارید با هواپیما به این شهر سفر کنید، بایستی ابتدا با خرید بلیط هواپیما استانبول به یکی از شهرهای ترکیه مانند استانبول یا آنکارا سفر کرده و سپس از آنجا با پرواز داخلی، به وان بروید.

سفر زمینی به وان

سفر زمینی به وان ترکیه نیز از دیگر روش های سفر به وان ترکیه می باشد که در واقع تنها روش دسترسی مستقیم به این شهر است وخود به سه صورت قطار، اتوبوس و ماشین شخصی انجام می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از زیبایی های جاده استفاده کنید، توصیه می کنیم که حتما سفر زمینی به وان را امتحان کنید. سفر زمینی به وان از طریق سه مرز مختلف امکان پذیر می باشد: مرز رازی، مرز سرو و مرز بازرگان.

به دلیل نزدیکی مرز رازی به شهر وان، بیشتر از این مرز برای دسترسی به این شهر استفاده شده و از این رو، اتوبوس ها و ون های شرکت های مسافربری مختلف همگی از این مرز تردد می کنند. معمولاً سایر مرزها مانند مرز بازرگان و سرو برای سفر به استانبول و ترابزون گزینه مناسب تری هستند. همچنین شهر وان می تواند پلی برای سفر آسان و کم هزینه شما به شهرهای دیگر ترکیه باشد. بدین شکل که شما ابتدا به صورت زمینی به وان ترکیه سفر کرده و سپس با تهیه بلیط پرواز وان به استانبول یا هر شهر دیگر، به شهرهای مختلف ترکیه سفر کنید.

هزینه سفر به وان ترکیه

هزینه سفر به وان ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی در این شهر، بسیار پایین می باشد. بنابراین، اگر مایلید با قیمتی پایین به یک شهر خارجی سفر کنید، وان پیشنهاد بسیار خوبی برای شما خواهد بود. هزینه سفر به وان ترکیه، شامل چندین بخش مختلف از جمله: هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل، اقامت و خرید و سوغاتی می باشد. با اینکه قیمت خدماتی مانند اقامتگاه در وان زیاد نیست اما، با استفاده از راهکارهایی، می توان این هزینه ها را پایین تر آورد. همچنین، طبیعی است که قیمت این خدمات با توجه به کیفیتی که دارند، تغییر می کند.

سوغات شهر وان

شهر وان، علاوه بر وجود سوغاتی های متداول ترکیه مانند: قهوه، باقلوا، لوکوم و ...، دارای سوغاتی های منحصر به فردی نیز می باشد. این سوغاتی ها نشان دهنده میراث و سنت های این منطقه هستند. گردشگران می توانند این سوغاتی ها را به عنوان یادگاری خاص از سفرشان به وان با خود به خانه برده و خاطره ای دلنشین از این شهر زیبای ترکیه داشته باشند. از محبوب ترین و مهمترین سوغاتی های این شهر، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· قالی های دستباف

· نقره جات دست ساز

· پنیر وان

· عسل وان

بهترین زمان سفر به وان

بسته به اولویت ها و اهداف هر فردی از سفر به وان، بهترین زمان سفر به این شهر نیز می تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی، با توجه به آب و هوای این شهر، فصل های بهار و پاییز بهترین زمان ها برای بازدید از این شهر می باشند. دلیل این امر، هوای معتدل تر است و مسافران می توانند از طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی شهر، نهایت لذت را ببرند. همچنین، در فصل بهار، جشنواره های فرهنگی و محلی فراوانی در وان ترکیه برگزار می شود که می توانند سفر به این شهر را متفاوت تر و دلپذیرتر کنند.

حال، سفر در فصل تابستان برای کسانی که در پی انجام تفریحات آبی در دریاچه وان هستند، مجذوب کنندهیت زیادی دارد. به علاوه، گردشگرانی که در پی انجام فعالیت های زمستانی مانند اسکی و لذت بردن از چشم انداز ها برفی هستند، زمستان، فصل مناسبی برای بازدید از این شهر می باشد. در نهایت، انتخاب بهترین زمان سفر به ترجیحات شخصی و سلایق مسافران بستگی داشته و لازم است برنامه ریزی سفرشان را با توجه به شرایط آب و هوایی و رویدادهای فرهنگی محلی تنظیم کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 بهمن 1402 بروزرسانی: 22 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3169

به "جاهای دیدنی وان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی وان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید