حفظ و مرمت بافت های تاریخی شهرهای آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر تسریع در اجرای مطالعات بافت تاریخی شهرهای ارومیه ،خوی، ماکو، تکاب و سلماس تاکید نمود.

حفظ و مرمت بافت های تاریخی شهرهای آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران، پیمان آرامون در جلسه آنالیز آخرین وضعیت اجرای طرح مطالعاتی بافت تاریخی شهرهای ارومیه ،خوی ، ماکو، تکاب و سلماس که در محل استانداری برگزار گردید با تاکید بر اهمیت حفظ و مرمت بافتهای تاریخی استان و بویژه شهرهای دارای بافت تاریخی در استان گفت: تمام دغدغه مدیریت استان حفظ و مرمت این بافت های تاریخی با برطرف مسائل و مسائل مردم در توسعه این مناطق است.

وی ادامه داد: در طرح مطالعات بافت های تاریخی شهرهای استان باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی مردم آن منطقه نیز لحاظ گردد.

آرامون گفت: طرح مطالعات بافت تاریخی شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، تکاب وسلماس باید هرچه سریعتر و در مدت زمان حداکثر 6 ماه با مشارکت شهرداری های این شهرها، راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهیه و برای تصویب به کمیسیون ماده 5 ارسال گردد.

وی همچنین به پیگیری و اخذ 5 میلیارد ریال برای اجرای جهت پیاده و دوچرخه شهر تکاب اشاره نمود و گفت: در جلسات باز آفرینی شهری نیز اولویت با بافت های محدوده مرکزی و تاریخی شهرهای برای باز تعریف تعاملات پایدار اجتماعی است.

همچنین جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بافت تاریخی و قدیمی داخل محدوده های اصلی پنج شهر استان با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور احیا، مرمت و حفاظت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 434

به "حفظ و مرمت بافت های تاریخی شهرهای آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ و مرمت بافت های تاریخی شهرهای آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید