جهانی شدن بیشه شدنی است؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان برای ثبت جهانی این روستا احتیاج به یاری همه دستگاه های اجرایی، تشکل های مردم نهاد و مردم لرستان است تا بتوان نسبت به ارتقاء شاخص های 9 گانه در روستا اقدام کرد.

جهانی شدن بیشه شدنی است؟

خبرنگاران: اگر مسافر قطار تهران -اهواز هستید برای رسیدن به مقصد بی طاقت نباشید. تا می توانید از مسیر لذت ببرید خصوصا در ایستگاه بیشه.

روستای بیشه نزدیک به شهر دورود واقع شده است. روستای بیشه میزبان خوبی برای مسافران قطار تهران - اهواز دارد تا توقفی کوتاه در ایستگاه بیشه نمایند و از طبیعت استان لرستان لذت ببرند؛ آبشار بیشه دورود در فکر آنها خواهد ماند. اشتباه نگردد! آبشار بیشه در بخش پاپی شهرستان خرم آباد و نزدیکی روستایی به نام بیشه نهاده شده است و تنها، مسیر رسیدن به آن از دورود نزدیک است؛ آن هم با قطار!

در استان لرستان هم تعداد آبشار ها زیاداست و هم زیبایی آن ها بی نظیر؛ به همین علت این استان به سرزمین و عروس آبشار های ایران معروف است. بعلاوه این استان به سرزمین گیسوان آبی نیز معروف است. یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان آبشار بیشه است و در این مجال می خواهیم به معرفی روستای گردشگری بیشه که آبشار بیشه در طبیعت آن نهاده شده است بپردازیم. روستاگردی یک حوزه مهم در گردشگری است و تمام کشورهای پیشرفته در زمینه گردشگری حساب ویژه ای بر این حوزه بازکرده اند و باید توجه داشت که آن ها حتی یک دهم ظرفیت گردشگری روستایی ایران را ندارند و از طرفی استان لرستان یکی از شاخص ترین استان های ایران در امر روستای هدف گردشگری است.

این آبشار در بین آبشارهای استان لرستان بیشتر شناخته شده است. طبیعت کوهستانی لرستان تماشا آبشارهای استان را سخت می نماید و در قدیم، قطار وسیله ای بود که گردشگران بتوانند به راحتی از آبشار بیشه تماشا نمایند.

آبشار بیشه لرستان در دل جنگل های لرستان خود را جای داده است. این آبشار در جنوب شرقی شهرستان خرم آباد نهاده شده است و فاصله ای، حدود 65 کیلومتر، تا مرکز شهرستان دارد. با تهیه بلیط قطار، مسیر رسیدن از دوررود به این آبشار کم می گردد و شما پس از طی 30 کیلومتر به این آبشار می رسید.

روستای بیشه در لیست 8 روستای ایرانی برای ثبت دنیای دنیاگردی

امروز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از نهاده شدن روستای بیشه در لیست 8 روستای ایرانی برای ثبت دنیای دنیاگردی اطلاع داد.

عطا حسن پور هفتم اسفندماه اعلام کرد: گفت: روستای هدف گردشگری بیشه در لیست 8 روستای کاندیدای جمهوری اسلامی ایران در سال 2024 برای ثبت در لیست برترین روستاهای دنیای دنیاگردی نهاده شد.

وی اعلام کرد: دکتر شالبافیان معاون گردشگری کشور طی نامه ای به استانداری لرستان تشکیل کمیته ثبت دنیای روستای بیشه را پیشنهاد داده است.

حسن پور اضافه کرد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در روزهای آینده جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر را با موضوع تشکیل کمیته ثبت دنیای بیشه و مشخص وظایف دستگاه ها برگزار خواهد نمود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان برای ثبت دنیای این روستا احتیاج به یاری همه دستگاه های اجرایی، تشکل های مردم نهاد و مردم لرستان است تا بتوان نسبت به ارتقاء شاخص های 9 گانه در روستا اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در 70 کیلومتری خرم آباد نهاده شده است

در استان لرستان هم تعداد آبشار ها زیاداست و هم زیبایی آن ها بی نظیر؛ به همین علت این استان به سرزمین و عروس آبشار های ایران معروف است. بعلاوه این استان به سرزمین گیسوان آبی نیز معروف است. یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان آبشار بیشه است و در این مجال می خواهیم به معرفی روستای گردشگری بیشه که آبشار بیشه در طبیعت آن نهاده شده است بپردازیم.

روستاگردی یک حوزه مهم در گردشگری است و تمام کشورهای پیشرفته در زمینه گردشگری حساب ویژه ای بر این حوزه بازکرده اند و باید توجه داشت که آن ها حتی یک دهم ظرفیت گردشگری روستایی ایران را ندارند و از طرفی استان لرستان یکی از شاخص ترین استان های ایران در امر روستای هدف گردشگری است.

این آبشار در سال های گوناگون به عنوان پربازدید ترین مکان گردشگری استان لرستان انتخاب شده است. برای رسیدن به آبشار بیشه می توانید از قطار بهره ببرید و از تهران تا این نقطه فقط 14 ایستگاه فاصله دارید. در طول این 14 ایستگاه و طول مسیر می توانید جاذبه های گردشگری متعدد و طبیعت زیبایی را مشاهده بکنید. این آبشار تا شهرستان دورود به عنوان یکی از مسیرهای ارتباطی 30 کیلومتر فاصله دارد و فقط به وسیله راه آهن امکان برقراری ارتباط میسر است و راه ارتباطی آن با خرم آباد به وسیله ایستگاه سپید دشت می باشد.

ایستگاه قطار در بالای آبشار قرار داشته و در این نقطه چشمه های متعددی در حال جوشش است و از وسط ایستگاه راه آهن عبور می نماید. ارتفاع این آبشار حدود 58 متر است که 48 متر از بالاترین نقطه تا رسیدن به زمین ارتفاع دارد و 10 متر از آن نقطه تا رودخانه سزار. مسیر دسترسی به آبشار بیشه به وسیله راه آسفالته از خرم آباد به طول 65 کیلومتر و از کنار ایستگاه قطار می گذرد که برای رسیدن به آن باید مقداری پیاده روی کرد تا به آبشار رسید و از شهرستان دورود تا آبشار با قطار حدود 30 دقیقه راه است.

در پایین ایستگاه اقامتگاه های چوبی نیز جهت استفاده گردشگران وجود دارد. طبیعت این منطقه علاوه بر تجربه لذت از آبشار بیشه امکان بهره مندی از مکان ها و جاذبه های گردشگری همانند جنگل های بلوط، خود روستا، آب وهوای خنک با طراوات، کوه های بلند و سرسبز را به گردشگران می دهد. دیگر راه ارتباطی به این آبشار از خرم آباد است که حدود 75 کیلومتر است.

بهر تقدیر رویای دنیای شدن بیشه در پرتو تجهیز زیر ساخت ها و رسیدن به استاندارد های دنیای محقق می گردد.روستای بیشه در استان لرستان یکی از منحصربه فردترین و زیباترین روستاهای ایران است که به تازگی به جمع هشت روستای برتر دنیا پیوسته است. کوشش برای ارتقای جایگاه این روستا و جلب نظر ارزیابان سازمان دنیای دنیاگردی به وسیله معرفی ظرفیت های بیشه در فضای مجازی ادامه دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1402 بروزرسانی: 7 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3596

به "جهانی شدن بیشه شدنی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانی شدن بیشه شدنی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید