تور ترکیه: حقایق جالب درباره کوه نمرود؛ ترکیه

به گزارش تور آسیایی ارزان، کوه نمرود را تا چه میزان می شناسید؟ آیا می دانستید که این میراث جهانی متعلق به سال ها پیش از میلاد مسیح است و تقریبا به تازگی کشف شده است؟ اگر قصد سفر به ترکیه یا رزرو تور ترکیه را دارید، با دیگر حقایق جالب و نهفته در این بنا آشنا شوید.

تور ترکیه: حقایق جالب درباره کوه نمرود؛ ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

کوه نمرود یک بنای بزرگ تاریخی، متعلق به پادشاهان کوماژن (یک پادشاهی کوچک و مستقل، متعلق به ارمنی ها که در سال 162 پیش از میلاد شکل گرفت) است. این بازه زمانی، دورانی بود که طی آن، سلوکیان، که زمانی یک امپراتوری بزرگ بودند، شروع به ازهم پاشیدن کردند، و منطقه ها مرکزی و اصلی آن مستقل، و از کنترل سلوکیان خارج شدند. این بنای تاریخی در قسمت شرقی رشته کوه توروس، در جنوب ترکیه، نزدیک استان آدیامان واقع شده است.

کوه نمرود

کوه نمرود مجموعه ای بسیار قدیمی است که بین سال های 69 تا 34 پیش از میلاد، به وسیله چهارمین و مشهورترین پادشاه کوماژن، آنتیخوس اول ساخته شد. این مکان تاریخی آرامگاه همین پادشاه است. کوه نمرود یا نمرود داغ، زمانی یک جایگاه مذهبی بود و هنوز هم شکوه خود را حفظ نموده است. این بنا، ترکیبی خالص و عالی از فرهنگ یونانی و ایرانی است. حکاکی های مجذوب نماینده، مجسمه های خدایان که بزرگ تر از میزان واقعی هستند و مجسمه های پادشاهان، همگی از احترام بسیار زیادی برخوردار بودند. سازه های هرم شکل، احساس عجیبی به تمام این مکان باستانی بخشیده اند. کوه نمرود که یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود، سندی از غرور پادشاهان سالیان دور است که به برترین شکل حفظ شده است.

حقایق جالب درباره کوه نمرود

1. در سال 1987، یونسکو، کوه نمرود را به عنوان میراث جهانی ثبت کرد. گردشگران معمولا طی ماه های آوریل تا اکتبر از این مکان تماشا می نمایند. افراد معمولا از استان آدیامان، که در نزدیکی کوه واقع شده است، با اتومبیل، اتوبوس و حتی هلیکوپتر به کوه نمرود سفر می نمایند. بعلاوه تورهای یک شبه هم وجود دارند که از ملطیه یا کاختا، به این منطقه حرکت می نمایند.

2. معبد بی همتایی که در قله کوه وجود دارد، تا سال 1881 کاملا ناشناخته بود. حفاری های باستان شناسی برای اولین بار در سال 1953 شروع شد و مدرسه آمریکایی تحقیقات شرقی، راهنمایی این آنالیز های دقیق را به عهده گرفت.

3. کوه نمرود از اولین باری که کشف شد تابه حال، مورد حفاری های بسیار قرار گرفته و در اثر گردشگری و بودن در معرض گرما و سرمای شدید آسیب دیده است.

4. زمانی که از کوه نمرود تماشا می کنید، به قرن ها قبل بازمی شد. این مکان نه تنها نمای بی نظیری از طلوع خورشید را به نمایش می گذارد، بلکه گواهی بر کمال هنر عصر هلنیستی است. گردشگران بسیاری، برای کشف و تحسین این میراث، به جنوب شرق ترکیه می آیند.

5. برای ساخت مجسمه ها و سنگ یادبودهای بزرگ، از تکنولوژی بسیار بالایی استفاده شده است که مانند آن را در آن عصر، در هیچ جای جهان نمی توان یافت. تلفیق گرایی معبدها و سلسله پادشاهان آن (که تاریخ آن به دو اسطوره تاریخ، یعنی یونان و ایران) بازمی شود، شاهدی بر مبدا دوگانه فرهنگ این پادشاهی است.

6. روی تراس، شیر نگهبان را می بینید که نشان دهنده حاکمیت پادشاهی کوماژن روی زمین است.

7. چشم انداز ای که هنگام غروب از مجسمه های عقاب های نگهبان، آپولو، زئوس، هرکول و آنتیوخوس (پادشاه کوماژن) می بینید، فوق العاده زیبا و بی نظیر است.

8. ارتفاع گورپشته ها، در اثر آب وهوا، حفاری های ناشیانه پیشین و بالا رفتن گردشگران از آن ها، از ارتفاع اصلی خود، یعنی 60 متر، بسیار کمتر شده است.

مهم است که به یاد داشته باشید مجسمه های بزرگ نمرود، در یک منطقه زلزله خیز درجه یک، بسیار نزدیک به گسل شرقی آناتولی (که فعال است) واقع شده است. بنابراین تمام این منطقه و سازه های درونش از زمین لرزه مصون نیستند.

9. پشته سنگی (قسمت مربوط به تدفین) با قطر 145 و ارتفاع 50 متر، از سه طرف شرق، غرب و شمال، دارای سه تراس است. تراس غربی و شرقی، هر یک دارای دو جهت جدا هستند.

منبع: کجارو / interestingfacts.tv
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1986

به "تور ترکیه: حقایق جالب درباره کوه نمرود؛ ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: حقایق جالب درباره کوه نمرود؛ ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید