حمایت 10 شتابدهنده از ایده های نوآورانه امنیت غذایی

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اقدامات گوناگون برای تأمین امنیت غذایی کوشش می نماید. حمایت از اجرای ایده های نوآورانه یکی از آنها است.

حمایت 10 شتابدهنده از ایده های نوآورانه امنیت غذایی

اکوسیستم نوآوری و فناوری در حوزه امنیت غذایی به سرعت در حال توسعه است. بازیگران جدیدی به این اکوسیستم افزوده می شوند تا با نفوذ فناوری و نوآوری به آن شاهد ارتقا در فراوری محصولات ایران ساخت باشیم. کوشش ها در این حوزه به ثمر نشسته است و در سال های اخیر شتابدهنده های این حوزه توسعه یافتند.

با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد شتابدهنده های این حوزه به 10 رسیده است.

این شتابدهنده ها یاری می نمایند تا ایده ها پرورش یابند و کسب و کارهای نوپا در این حوزه تقویت شوند. آنها روی ایده های برتر این حوزه سرمایه گذاری و آنها را تا رسیدن به محصول فناورانه همراهی می نمایند.

به این ترتیب با نفوذ بیشتر فناوری می توان شاهد برطرف چالش های این حوزه با سرعت بیشتری باشیم. چرا که این ایده ها به افزایش عملکرد محصولات کشاورزی، افزایش راندمان آب، استفاده از کودهای زیستی برای افزایش محصول یاری می نمایند.

بعلاوه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از ظرفیت محققان این حوزه هم دست به کار شده است تا از طرح ها و پروژه های پژوهشگران این حوزه حمایت کند. طرح های فناورانه که اجرایی شدن آنها کشور را بی احتیاج می نماید.

چرا که زیست فناوری از حوزه هایی است که می تواند ارزش افزوده بالایی برای امنیت غذایی ایجاد کند و رقم آن می تواند به 40 میلیارد دلار برسد. البته امنیت غذایی خود بخش های مختلفی مانند دامپروری و کشاورزی دارد که ستاد از طرح های فناورانه در هر یک از این حوزه ها حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1825

به "حمایت 10 شتابدهنده از ایده های نوآورانه امنیت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 10 شتابدهنده از ایده های نوآورانه امنیت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید