خبرنگاران نخستین همایش کشوری کووید 19 در اراک برگزار می گردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: نخستین همایش کشوری با عنوان کووید 19، دستاوردها، تهدیدها و فرصت های پیشرو شهریورماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می گردد.

خبرنگاران نخستین همایش کشوری کووید 19 در اراک برگزار می گردد

حسین کلانتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: همه گیرشناسی (اپیدمیولوژی)، پیشگیری و سلامت اجتماعی در کووید 19 یکی از محورهای این همایش است که در آن به شناسایی سریع، ایزولاسیون و روش های کنترل عفونت، چالش های آموزش علوم پزشکی در کووید 19 و سلامت کارکنان بهداشتی و درمانی پرداخته می گردد.

وی گفت: در محور درمان در کووید 19، روش های درمانی و تشخیص زودهنگام بیماری، کشف بالینی زودرس و غربالگری مبتنی برجامعه، مراقبت های پرستاری و مامایی در بیماران کووید 19 آنالیز می گردد و در محور مدیریت و سیاستگذاری در کووید 19، پدافند غیرعامل، مدیریت بیمارستانی، پذیرش و ترخیص بیماران مورد توجه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: اپیدمیولوژی مولکولی و ژنتیک ویروس نیز از دیگر محورهای این همایش است که در راستای آن به عوامل موثر بر تجدید نسل پایه در کووید 19، ساختار، ژنتیک و عملکرد ویروس در انسان پرداخته می گردد.

کلانتری گفت: پیش بینی شده این همایش 30 شهریورماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار گردد و مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش 13 مردادماه جاری و مهلت ارسال مقاله سوم شهریورماه سال جاری است.

وی بیان نمود: دبیرخانه همایش کشوری کووید 19، دستاوردها، تهدیدها و فرصت های پیشرو برعهده معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اراک است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: مقالات ارسال شده به این همایش در نشریه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک و مقالات برتر در مجله طب مکمل دانشگاه علوم پزشکی اراک و مجله علمی پژوهشی یافته های زیست شناسی این دانشگاه چاپ می گردد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال 1363 راه اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال1364 با پذیرش 600 دانشجو به وسیله آزمون سراسری در 10 رشته شروع کرد و هم اکنون این دانشگاه به عنوان عظیم ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

بیش از 26 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیلند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1175

به "خبرنگاران نخستین همایش کشوری کووید 19 در اراک برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین همایش کشوری کووید 19 در اراک برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید