خودروی چینی تسلا را به دردسر انداخت

به گزارش تور آسیایی ارزان، تسلا به علت عرضهٔ گستردهٔ خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه قیمت چینی، پروژهٔ توسعهٔ خودروی 25 هزار دلاری خود را لغو نموده است.

خودروی چینی تسلا را به دردسر انداخت

به گزارش خبرنگاران ، به نظر می رسد تسلا مدل 3 با قیمت 40 هزار دلار مقرون به صرفه ترین تسلایی باشد که می توان خرید زیرا به گزارش رویترز، این شرکت برنامهٔ فراوری خودروی 25 هزار دلاری که با نام مدل 2 شناخته می شد را لغو نموده است. در این گزارش علت خاصی برای تصمیم تسلا ذکر نشده اما گفته می گردد رقابت سخت و فشرده در بخش خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه قیمت به علت حضور مدل های چینی عامل مؤثری بوده است.

به گفتهٔ رویترز به نقل از منابع و پیغام های متعدد، مذاکرات داخلی تسلا برای لغو پروژهٔ خودروی 25 هزار دلاری در اواخر فوریه و اوایل مارس اجرا شده است. یکی از پیغام ها که در اول مارس فرستاده شده، به کارکنان بخشی مهندسی تسلا گفته است در خصوص لغو این پروژه به قطعه سازان حرفی نزنند درحالی که به گفتهٔ منابع دیگر، تمرکز تسلا از خودروی پایه به توسعهٔ روبوتاکسی تغییر خواهد نمود.

تسلا هنوز در این رابطه اظهارنظری ننموده اما مدیرعامل شرکت، ایلان ماسک در توئیتر این گزارش را تکذیب نموده و گفته است رویترز بازهم دروغ می گوید. شایعات ساخت یک تسلای کوچک که پایین تر از مدل 3 قرار گیرد چندین سال پیش منتشر شد. گفته می شد این یک هاچ بک کوچک خواهد بود که با خودروهایی مثل شورلت بولت و نیسان لیف رقابت خواهد نمود اما شرایط بازار خودروهای الکتریکی از زمان انتشار این شایعات تا امروز تغییر نموده است.

اخیراً تقاضا برای خودروهای الکتریکی خصوصاً در آمریکا کاهش پیدا نموده و حتی فروش تسلا را هم تحت تأثیر قرار داده است زیرا رشد فروش این شرکت در سه ماههٔ نخست 2024 آن طور که انتظار می رفت نبوده است. موضوع بعدی چین است. بزرگ ترین بازار خودروی دنیا تشنهٔ خودروهای الکتریکی است و رقابت شدیدی در این بخش جریان دارد. به گفتهٔ رویترز، هجوم خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه قیمت از برندهای چینی عامل مهمی در تصمیم تسلا بوده است.

درهرحال، ظاهراً اقداماتی که برای توسعهٔ این خودروی کوچک اجرا شده به هدر نخواهد رفت زیرا طبق گزارش ها، روبوتاکسی تسلا بر اساس همین پلت فرم ساخته خواهد شد هرچند که هنوز تعیین نیست این وسیلهٔ نقلیه چه زمانی وارد بازار خواهد شد. بعلاوه هنوز برای اینکه کجا و چگونه از روبوتاکسی بدون راننده استفاده گردد مسائل قانونی وجود دارد. همان طور که در ابتدا اشاره شد، مدل 3 مقرون به صرفه ترین تسلایی است که هم اکنون می توان خرید. این خودرو در سال 2017 معرفی گردید و در سال 2023 به روزرسانی کوچکی را تجربه کرد.

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 فروردین 1403 بروزرسانی: 19 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4780

به "خودروی چینی تسلا را به دردسر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی چینی تسلا را به دردسر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید