سوزوکی Fronx هیبریدی با این مشخصات به طور رسمی در ایران معرفی گشت

به گزارش تور آسیایی ارزان، سوزوکی Fronx هیبریدی جدیدترین محصول وارداتی راسا موتور خاورمیانه است که دقایقی پیش به طور رسمی به بازار خودرو کشور معرفی شد. این کراس اوور ساب کامپکت در حقیقت نمونه شاسی بلند سوزوکی Baleno است که از قوای محرکه گرند ویتارا هیبریدی استفاده می کند. سوزوکی Fronx هیبریدی در ایران هیچ تفاوتی با نسخه هایی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رسند، ندارد.

سوزوکی Fronx هیبریدی با این مشخصات به طور رسمی در ایران معرفی گشت

بیت ران - محمد فتح اللهی - اگر تا به حال نام سوزوکی Fronx را نشنیده اید، باید بگوییم که این کراس اوور Suzuki در واقع برادر کوچکتر مدل گرند ویتارا است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

Fronx نخستین بار در ژانویه 2023 در اتواکسپو هندوستان رونمایی شد. هدف از تولید این خودرو، ساخت کراس اووری بود که از لحاظ مارکتینگ، جای خالی میان مدل های بالنو و Brezza را پر کند.

به همین دلیل سوزوکی این خودرو را روی بن سازه HEARTECT B platform طراحی کرد که محصولاتی مانند Swift و بالنو هم براساس آن شکل گرفته بودند.

جالب است بدانیم که سوزوکی Fronx در طول سال گذشته میلادی 94 هزار و 393 مشتری در سراسر کشور هندوستان داشت. چنین آمار فروشی برای محصولی که تا پیش از این هیچ سابقه ای در بازار خودرو هندوستان نداشت، فوق العاده محسوب می شود.

البته نسخه های صادراتی این کراس اوور ساب کامپکت سوزوکی را هم می توان در کشورهای حاشیه خلیج فارس با موتور هبیریدی مشاهده کرد.

نمونه وارداتی راسا موتور خاورمیانه که دقایقی پیش در تهران رونمایی شد نیز از همان موتور و گیربکس نسخه های صادراتی سوزوکی به بازار خودرو کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده می کند.

سوزوکی Fronx را به جرأت می توان خودرویی زیباتر از گرند ویتارا و نوتر از Baleno توصیف کرد. گرچه از حجم های اغراق آمیز روی بدنه این خودرو خبری نیست، اما با محصولی روبرو هستیم که در زمان حرکت در خیابان ها، مدرن جلوه می کند.

ارزش گمرکی سوزوکی Fronx

باوجود اینکه قیمت این کراس اوور سوزوکی هنوز در بازار خودرو ایران معین نیست، اما ارزش گمرکی این محصول، حدود یک سال پیش معین شد. راسا موتور خاورمیانه قرار است تیپ فول GLX سوزوکی Fronx را در کشور به فروش برساند.

ارزش گمرکی (بدون هزینه های جانبی) این خودرو در مبادی ورودی به کشور، 17 هزار و 500 یورو اعلام شد. از آنجایی که Fronx از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره مند است باید گفت که تعرفه واردات 70 درصدی هم برای آن لحاظ خواهد شد. اما باید دید که در نهایت به چه بهایی سوزوکی Fronx به دست متقاضیان خرید آن در بازار خودرو کشور می رسد.

معینات فنی سوزوکی Fronx

سوزوکی Fronx با موتور 1.5 لیتری (1462 سی سی) تنفس طبیعی در بازار خودرو کشورمان به فروش می رسد. این موتور که K15C نام دارد می تواند در 6 هزار دور در دقیقه، 102 اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به رقم 137 نیوتن متر می رسد که در دور 4 هزار و 400 در ایده آل ترین شرایط استفاده واقع شده است.

تمامی نیرو و گشتاور قوای محرکه سوزوکی Fronx از طریق گیربکس 6 سرعته کمپانی ایسین به محور جلو این کراس اوور کوچک منتقل می شود.

از آنجایی که Fronx مانند گرند ویتارا مجهز به سامانه هیبریدی است، در این خودرو هم یک پک باتری 12 ولتی لیتیوم یونی وجود دارد.

این باتری مولد یک مجموعه الکتریکی به نام Integrated Starter Generator است. این ژنراتور در واقع زمانی که خودرو در حالت های توقف - حرکت قرار می گیرد، می تواند دوباره موتور احتراق داخلی گرند ویتارا هیبریدی را روشن کند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 3995×1765×1550 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2520 میلیمتر اعلام شد.

سوزوکی Fronx به میزان 170 میلیمتر از سطح زمین فاصله دارد و در دایره ای به شعاع 4.8 متر می تواند به راحتی دور بزند. این کراس اوور سوزوکی، خودرویی پنج نفره است که فضای باری به میزان 304 لیتر در اختیار آنها قرار می دهد. البته در صورت خواباندن پشتی صندلی های ردیف دوم، این فضا تا 1009 لیتر هم افزایش می یابد.

این خودرو از تعلیق مک فرسون در محور جلو استفاده می کند. در محور عقب آن هم می توان تعلیق تورشن بیم را مشاهده کرد. گرچه شتاب صفر تا صد سوزوکی Fronx به طور رسمی اعلام نشد، اما این کراس اوور 1480 کیلوگرمی می تواند در نهایت به سرعت 165 کیلومتر در ساعت برسد.

امکانات رفاهی سوزوکی Fronx

همانطور که عنوان شد، نسخه وارداتی راسا موتور خاورمیانه از Fronx به ایران، هیچ تفاوتی با نمونه های موجود در کشورهای حاشیه خلیج فارس ندارد. این خودرو در تریم GLX وارد کشور می شود که بالاترین سطح امکانات و آپشن ها را می توان در آن مشاهده کرد.

از جمله امکانات رفاهی سوزوکی Fronx وارداتی می توان به استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، کروز کنترل، ایربگ های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده ای، ایرکاندیشن اتوماتیک و خروجی تهویه برای ردیف دوم صندلی ها اشاره کرد.

علاوه بر این موارد، گرمکن صندلی های جلو، Apple CarPlay و Android Auto، نمایشگر لمسی 9 اینچی مولتی مدیا، Head Up Display، دوربین 360 درجه، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی ها و سنسور دنده عقب هم در این خودرو وجود دارند.

البته امکاناتی مانند ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، چراغ های LED، زیر آرنجی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، 4 اسپیکر و دو توییتر برای سیستم صوتی نیز در لیست آپشن ها و امکانات رفاهی سوزوکی Fronx مشاهده می شوند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

سوزوکی Jimny وارداتی برای بازار خودرو ایران رونمایی شد / ویژگی های فنی و تصاویر

سوزوکی گرند ویتارا هیبریدی Allgrip رونمایی شد / ویژگی های فنی و تصاویر

پلتفرم IKP3 بزرگترین پلتفرم ایرانی را بشناسید/ کدام خودروها روی آن توسعه می یابند؟

پلت فرم ری را چگونه به جهان آمد؟ / ویژگی های نسل نو پلت فرم تارا

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست 10 خودرو پر فروش ترکیه در سال 2023

جیپ رانگلر روبیکن 4xe هیبریدی مدل 2024 / زیبایی یک آمریکایی باوقار

آمار فروش خودروسازان در چین منتشر شد / BYD اول، چری عقب تر از چانگان!

رنو 5 E-Tech الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت و پایه نگهدارنده نان باگت معرفی گشت

خودرو بی وای دی شناور 1200 اسب بخاری رونمایی شد

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در اسفند ماه 1402

قیمت محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد ویژه اسفند ماه 1402 اعلام شد

منبع: بیت ران
انتشار: 13 اسفند 1402 بروزرسانی: 13 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3789

به "سوزوکی Fronx هیبریدی با این مشخصات به طور رسمی در ایران معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی Fronx هیبریدی با این مشخصات به طور رسمی در ایران معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید