جی ای سی آیون S پلاس، تاکسی برقی نو در ایران ، آنالیز ویژگی های فنی و امکانات

به گزارش تور آسیایی ارزان، جی ای سی آیون S پلاس مدل 2023 به عنوان خودرو تاکسی برقی با خودروسازی آرین به بازار خودرو ایران وارد می گردد. این خودرو که با یکبار شارژ می تواند تا 510 کیلومتر پیمایش داشته باشد، به وسیله عموم مردم در سامانه یکپارچه قابل خرید نیست.

جی ای سی آیون S پلاس، تاکسی برقی نو در ایران ، آنالیز ویژگی های فنی و امکانات
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - طی تفاهم نامه ای تعداد هزار دستگاه جی ای سی آیون S پلاس به وسیله مجتمع خودروسازی آرین به شرکت تاکسی رانی ندای به آوران تحویل شد.

براساس اعلام رسمی، تا به امروز 3 هزار دستگاه خودرو برقی از 5 برند شرکت خصوصی واردات خودرو ثبت سفارش شده است. قرار است این تاکسی های برقی به مرور وارد ناوگان تاکسی رانی شوند. تعداد هزار دستگاه از این خودروها، جی ای سی آیون S پلاس است که به تدریج در شهرهای بزرگی مانند تهران تردد خواهند کرد.

نکته جالب توجه این است که جی ای سی آیون S پلاس قرار بود به وسیله راسا موتور خاورمیانه در بازار خودرو ایران عرضه گردد. اما مانند بسیاری از خودروهایی که چند عرضه کننده در کشور دارند، به نظر می رسد که برند GAC هم حالا واردکننده مجزایی دارد.

مجتمع خودروسازی آرین از سال 1398 کار خود را در بخش خصوصی آغاز کرد. اما به بیان این شرکت، به علت عدم حمایت دولت، از آن موقع تا حالا پیروز نشد محصولی را وارد بازار خودرو ایران کند.

حال این شرکت اعلام می نماید که میخواهد علاوه بر واردات خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی، کار مونتاژ و فراوری آنها را هم در شهرک صنعتی خود آغاز کند.

به بیان این شرکت، خودروسازی آرین تصمیم دارد به غیر از فعالیت در بخش خودروسازی، به کار فراوری شارژرهای خودروهای برقی هم مشغول گردد. این بدان معناست که به غیر از مپنا، شرکت دیگری هم وارد بخش فراوری و ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی خواهد شد.

جی ای سی آیون S پلاس خودروسازی آرین، مدل 2023 است. یعنی با نسخه پیش از فیس لیفت و قدیمی این خودرو در ایران آشنا خواهیم شد. این خودرو با اتکا به ویژگی هایی که دارد، می تواند به عنوان رقیبی برای تاکسی های برقی ایران خودرو و کرمان موتور خود را مطرح کند.

مشخصات فنی جی ای سی آیون S پلاس

جی ای سی آیون S پلاس در سه نسخه 136، 204 و 245 اسب بخاری در بازار خودرو چین به فروش می رسد. نمونه ای که برای ورود به ناوگان تاکسی رانی ایران انتخاب شد، نسخه 204 اسب بخاری این خودرو الکتریکی است.

این نسخه مجهز به موتور TZ180XS127 ساخت Nidec است که 204 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور در اختیار اننده قرار می دهد. نیرو و گشتاور این موتور الکتریکی به وسیله گیربکس تک سرعته اتوماتیک به محور جلو این سدان برقی منتقل می گردد.

جی ای سی آیون S پلاس از باتری های 58.8 کیلووات ساعتی در زیر بدنه خود استفاده می نماید تا در حالت فول شارژ بتواند پیمایش 510 کیلومتری برای مالک خود به ارمغان آورد.

این سدان الکتریکی 1730 کیلوگرمی GAC، به اندازه 453 لیتر فضای بار در اختیار پنج سرنشین خود قرار می دهد. اندازه مصرف انرژی در این خودرو نیز 12.9 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر اعلام شد.

برای شارژ باتری جی ای سی آیون S پلاس باید 47 دقیقه در ایستگاه های شارژ شهری زمان صرف کرد. البته با استفاده از شارژرهای خانگی هم می توان در مدت زمان 10 ساعته باتری های آن را به صد درصد شارژ رساند.

شتاب رسمی صفر تا صد کیلومتر آیون S پلاس 7.6 ثانیه است و می توان با آن در نهایت به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست یافت.

طول، عرض و ارتفاع این سدان برقی به ترتیب برابر است با 4810×1880×1515 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2750 میلیمتر است.

این خودرو با گارانتی 4 ساله یا 150 هزار کیلومتر در نمایندگی های جی ای سی چین به فروش می رسد. البته این برند برای باتری های آیون S پلاس هم گارانتی 8 ساله یا 150 هزار کیلومتری را در نظر گرفته است.

تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون مستقل است. در محور عقب هم برای راحتی بیشتر سرنشینان از تعلیق twist-beam مولتی لنک استفاده شد.

امکانات رفاهی جی ای سی آیون S پلاس

از آنجایی که با یک خودرو تاکسی روبرو خواهیم شد، نباید انتظار امکانات رفاهی فوق العاده ای را در جی ای سی آیون S پلاس داشته باشیم. به همین علت هم، پایه ترین تیپ این خودرو برای ورود به بازار خودرو ایران انتخاب شد.

این تیپ، با ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، رینگ های 17 اینچی و ایربگ های راننده، سرنشین کناری و جانبی به دست رانندگان تاکسی در ایران می رسد.

علاوه بر این موارد، شاهد سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، امکان انتخاب حالات رانندگی، ترمز پارک برقی و سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی ها نیز در آیون S پلاس هستیم.

حتی امکاناتی مانند ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دستگیره های درب مخفی، فرمان چرمی با تنظیم دستی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، نمایشگر 10.25 اینچی پشت فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده، مانیتور لمسی 14.6 اینچی مولتی مدیا، 6 اسپیکر برای سیستم صوتی، چراغ های LED، ایرکاندیشن دو کاناله، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و فیلترهای تصفیه هوای داخل کابین هم جزء فهرست آپشن های این خودرو به شمار می روند.

قیمت جی ای سی آیون S پلاس در بازار خودرو چین

ارزانترین تیپ 58.8 کیلووات ساعتی این سدان الکتریکی در نمایندگی های GAC در چین، 149 هزار و 800 یوان (1 میلیارد و 273 میلیون و 300 هزار تومان) قیمت دارد.

اما مدل 2023 (مشابه نمونه های وارداتی به ایران) این سدان در بازار خودرو چین با تخفیف 6 هزار یوانی (51 میلیون تومان) به وسیله GAC به فروش می رسند.

یعنی به عبارتی بهای مصرف کننده جی ای سی آیون S پلاس در بازار خودرو چین برابر با 143 هزار و 800 یوان است. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز معادل 1 میلیارد و 222 میلیون و 300 هزار تومان است.

از آنجایی که تعرفه واردات خودروهای برقی زیر 20 هزار یورو، یک درصد است، باید شاهد قیمت تمام شده پایینی برای این سدان برقی در کشورمان باشیم.

گذشته از این، آیون S پلاس به احتمال قوی با طرح های پرداخت آسانی در اختیار رانندگان تاکسی متقاضی خرید آن قرار خواهد گرفت.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

مدیر عامل سایپا با صندلی ریاست خداحافظی کرد / تیموری رفت، توسلی مهرآمد

گزینه عجله دارم بالاخره حذف شد یا خیر؟ / اسنپ شرح داد

روش های کلاهبرداری فروش خودرو ؛ خودرو چپی وسوخته شما را خریدارند

خودرو در حال فتح قله های تازه + خودروهایی که بیشترین افزایش قیمت را دارند

صداگیری خودرو را چگونه انجام دهیم؟ برای همواره از شر صداهای مزاحم خلاص شوید

قیمت سهند پارس خودرو ، شرایط فروش و زمان تحویل اعلام شد + مشخصات فنی

منبع: بیت ران
انتشار: 19 اسفند 1402 بروزرسانی: 19 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4050

به "جی ای سی آیون S پلاس، تاکسی برقی نو در ایران ، آنالیز ویژگی های فنی و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جی ای سی آیون S پلاس، تاکسی برقی نو در ایران ، آنالیز ویژگی های فنی و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید