دانشگاه آزاد باید به سمت درآمد های غیرشهریه ای حرکت کند

به گزارش تور آسیایی ارزان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشگاه آزاد باید درآمد خود را از شهریه جدا نموده و با جذب و حمایت از سرا های نوآوری، به سمت درآمد های غیرشهریه ای حرکت کند.

دانشگاه آزاد باید به سمت درآمد های غیرشهریه ای حرکت کند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح سرای نوآوری و فناوری های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب که صبح امروز برگزار گردید، با تاکید بر اهمیت تغییر فرهنگ در دانشگاه ها نسبت به مساله فناوری و نوآوری، گفت: این اتفاق در دانشگاه ها در حال رخ دادن است، به طوری که در چند سال اخیر یک میلیون مترمربع فضای نوآوری در سراسر کشور با همکاری بخش خصوصی تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: تغییر فرهنگ در دانشگاه ها باید به این صورت باشد که عدد قابل توجهی از درآمد دانشگاه ها از محل توسعه تکنولوژی و ارتباط با صنعت به دست آید.

ستاری با بیان اینکه فقط حدود 15 درصد درآمد دانشگاه های مطرح جهان از شهریه به دست می آید؛ گفت: کسب درآمد غیرشهریه ای با عزمی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده در حال رخ دادن است. دانشگاه آزاد اسلامی باید درآمد خود را از شهریه جدا نموده و با جذب و حمایت از سرا های نوآوری، به سمت درآمد های غیرشهریه ای حرکت کند. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با افتتاح چندین سرای نوآوری و مرکز رشد در سطح کشور عزم جدی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه تقریبا در تمام استان ها سرای نوآوری افتتاح شده است؛ گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه های مشترک بسیاری با دانشگاه آزاد اسلامی انجام می دهد. این حرکت جدید باید به صورت جدی پیگیری گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: سرا های نوآوری و فناوری علاوه بر اینکه فرصت پژوهشی فراهم می نماید، می تواند به عنوان عاملی برای درآمدزایی تبدیل گردد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اکوسیستم نوآوری در کشور، گفت: در حال حاضر چند هزار استارتاپ و 5500 شرکت دانش بنیان در کشور برای خود یک اقتصاد به وجود آورده و به تدریج خود را جایگزین اکوسیستم قبلی اقتصاد که بر پایه نفت بوده، می نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: این شرکت ها سال گذشته 120 هزار میلیارد فروش داشته و در حال حاضر حدود 45 شرکت در بورس فعال هستند که این جریان تحول جدی در اقتصاد، زندگی روزمره مردم، بینش هیات علمی و دانشجویان ایجاد می نماید.

ستاری ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در راه اندازی سرا های نوآوری، گفت: این امر باعث می گردد جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تسهیل و داوطلبان برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی رغبت بیشتری داشته باشند و کم کم بحث سرمایه گذاری بر روی مغز ها در دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد.

وی در انتها اظهار داشت: توسعه سرا های نوآوری و مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی موجب خارج شدن از تک محوری، جذب دانشجویان بیشتر و جذب نخبگان خواهد شد که بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1430

به "دانشگاه آزاد باید به سمت درآمد های غیرشهریه ای حرکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد باید به سمت درآمد های غیرشهریه ای حرکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید