در چین خودتان را برای دیدن این رفتارهای عجیب آماده کنید

به گزارش تور آسیایی ارزان، عادات عجیب و غریب چینی ها

طبیعتا هر کشور و جامعه ای دارای فرهنگ خاص خود بوده و مردم آن، عادات منحصر به فردی را دارند. به همین دلیل فهم دقیق و درست فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر سرزمین بیگانه، پیش از سفر به آن کشور می تواند گردشگران را در کسب تجربه ای بهتر و غافلگیر نشدن در برابر رسوم آن مردم کمک کند. شاید برای شما عجیب باشد که در بین مردم چین، باد گلو زدن با صدای بلند پس از صرف غذا، نشانه تشکر از میزبان محسوب شده و امری ناپسند نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا سیزده رسم عجیب چینی ها را که هر مسافری پیش از سفر به این کشور باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشد معرفی کنیم.

در چین خودتان را برای دیدن این رفتارهای عجیب آماده کنید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1. چوب های غذایتان را عمودی در ظرف غذایتان قرار ندهید

چاپ استیک chopsticks یا همان چوب های معروف غذاخوری در کشورهای شرقی، را هرگز به طور عمود داخل ظرف برنج فرو نکنید. این کار در فرهنگ مردم چین به صورت آئینی نمایانگر اشاره به درگذشتگان آن هاست. بهتر است چاپ استیک های خود را در کنار ظرف غذا قرار دهید. علاوه بر این به یاد داشته باشید در هنگام حرف زدن؛ این چوب ها را به داخل دهانتان نگذارید.

2. از باد گلو زدن مردم تعجب نکنید

در چین؛ باد گلو زدن عادت ناپسندی محسوب نشده و این حرکت به عنوان نشانه تشکر از میزبان پس از صرف غذا شناخته می گردد. مردم چین با صدای بلند باد گلوی خود از آشپز تشکر نموده و به وی ادای احترام می نمایند. پس در سفر به چین خود را برای شنیدن این صداها در هنگام صرف غذا آماده نموده و بابت آن تعجب نکنید.

3. نوشیدن فنجان های پیاپی چای

مردم کشور چین به نوشیدن چای علاقه خاصی داشته و بر اساس فرهنگ خود، فنجان چای مهمانانشان را به صورت پیاپی پر می نماید. در فرهنگ چینی؛ فرد میزبان به محض خالی شدن فنجان چای میهمانان، آن را دوباره پر نموده و فرد میهمان نیز با زدن ضربه ای به میز از این حرکت میزبان تشکر می نماید.

4. تعارف های زیاد

به خاطر داشته باشید که مردم چین بسیار تعارفی بوده و به ویژه در هنگام اهدای هدیه به یکدیگر در این زمینه اغراق می نمایند، در فرهنگ چینی ممکن است یک هدیه به شخصی داده شده و وی آن را برای چند بار رد نموده و پس از اصرار فراوان هدیه دهنده، بپذیرد. در سفر به چین اگر قصد دادن هدیه به کسی را داشتید، این موضوع را به خاطر بسپارید، زیرا تقریبا محال است که شخصی برای بار نخست، هدیه را بپذیرد. در بیشتر موارد این عدم پذیرش و درخواست هدیه دهنده، سه بار صورت گرفته و در نهایت هدیه پذیرفته می گردد؛ در بعضی موارد نیز ممکن است این تعارفات برای دفعات زیادتری تکرار گردد. در فرهنگ مردم چین، عدم پذیرفتن هدیه در دفعه نخست، علامت احترام بوده و حتی اگر به فردی شی یا هر چیز مورد علاقه اش را که حسرت داشتن آن را دارد هدیه دهید، محال است برای بار نخست آن را از شما بپذیرد.

5. انداختن آب دهان در خیابان

در سفر به چین و در صورت دیدن افرادی که به هنگام عبور از خیابان ها و پیاده روها آب دهان خود را به بیرون پرتاب می نمایند؛ تعجب نکنید. بارها کوشش شده است تا این عادت بد از فرهنگ مردم چین خارج گردد اما تا امروز این کوشش ها ناموفق بوده و شما ممکن است به دفعات در سفر به کشور چین شاهد این منظره بوده و حتی در داخل وسایل حمل و نقل عمومی و گاهی در فضاهای مسقف نیز این موضوع مشاهده می گردد.

6. پلیس ها و غازها

در بعضی استان های چین مانند استان ژین جیانگ Xinjiang، پلیس از غازهای تربیت شده به جای سگ استفاده می نماید. به گفته مقامات چینی، غازها دارای قدرت دید بسیار زیادی بوده، صدای بلندی داشته و در صورت لزوم می توانند به افراد مظنون حمله نمایند. به همین دلیل در بعضی مناطق چین از غازها به عنوان نگهبان استفاده شده و وظایفی که در حالت عادی به سگ ها واگذار می گردد، به این پرندگان محول شده است.

7. با انگشت به کسی اشاره نکنید

در بعضی از مناطق چین و به ویژه در حوالی تبت و جیو ژاگیو Jiuzhaiguo یا مناطقی که در آن جمعیت افراد تبتی زیاد است، به هیچ عنوان با انگشت اشاره خود به فرد یا شی خاصی اشاره نکنید. این کار از نظر مردم این مناطق ناپسند و توهین آمیز محسوب شده و بهتر است در صورت لزوم به اشاره کردن با دست، از تمامی دست خود به همراه پنج انگشت قرار گرفته در کنار هم و کف دست بهره ببرید.

8. هیچ تعارفی را برای بار نخست نپذیرید

شاید برای بسیاری از مردم دنیا؛ رد کردن دعوت از سوی دیگران امری ناپسند و توهین آمیز محسوب گردد اما در چین شرایط فرق داشته و باید به خاطر داشته باشید که هیچ تعارفی نباید برای بار نخست پذیرفته گردد. در فرهنگ مردم این کشور پذیرفتن تعارف دیگران برای بار نخست، علامت خودپسندی و غرور است.

9. انعام ندهید

در بسیاری از نقاط دنیا، دادن انعام در رستوران ها و کافه ها امری عادی و رایج محسوب می گردد اما در چین این موضوع چندان رایج نبوده و حتی می تواند موجب رنجیده شدن طرف مقابل شده و به عنوان بی ادبی تلقی گردد. در حال حاضر فرهنگ انعام دادن در چین تنها در تورهای گردشگری و هتل ها تا حدی جا افتاده است.

10. با مردم عکس بگیرید

در بعضی موارد ممکن است در شهرهای چین افراد یا حتی خانواده ها از شما بخواهند که به همراه آن ها عکس بگیرید. این موضوع در اماکن عمومی بسیار رایج بوده و در بیشتر موارد، گروه های مردم از شما خواهش می نمایند که با آن ها عکس بگیرید.

11. شلوار های چاک دار به جای پوشک بچه ها

بسیاری از مردم چین به جای استفاده از پوشک برای فرزندان خود، لباس هایی به آن ها می پوشانند که در بخش پائین تنه دارای شکاف بوده و در صورت احتیاج، این بچه ها از خیابان ها و اماکن عمومی به عنوان دستشوئی استفاده می نمایند! از دیدن این منظره در چین تعجب ننموده و مراقب جلوی پایتان باشید.

12. از دیدن مردم نقابدار در ساحل تعجب نکنید

به طور سنتی و از دیرباز مردم چین علاقه زیادی به استفاده از ماسک داشتند اما به تازگی نوع جدیدی از ماسک های ساحلی در این کشور رواج پیدا نموده است که به فیس کینی شهرت دارد. این ماسک ها برای محافظت از پوست صورت در مناطق ساحلی استفاده می گردد. استفاده ازفیس کینی در سال 2004 میلادی رایج شده و مردم با استفاده از آن از نیش حشرات، گزش ژله ماهی ها و تابش آفتاب در امان خواهند بود. این نقاب ها برای نخستین بار در سواحل منطقه چینگ دائو Qingdao ابداع شده و به سرعت در سراسر چین رایج شد. بیشترین استفاده نمایندگان از این نقاب ها، زنان هستند.

13. چرت زدن در خیابان

مردم چین علاقه زیادی به چرت زدن داشته و شما ممکن است افراد بسیاری را در داخل قطار، مترو، اتوبوس، پارک ها یا حتی هر جای غیر متعارف دیگر در حال چرت زدن ببینید. این عادت مردم چین بسیار قدیمی و شناخته شده بوده و به همین دلیل یک وب سایت راه اندازی شده است تا مردم تصاویر خود از این عادت را به ویژه از چرت زدن سایر افراد در اماکن نامتعارف با دیگران به اشتراک بگذارند.

منبع: www.businessinsider.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 313

به "در چین خودتان را برای دیدن این رفتارهای عجیب آماده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چین خودتان را برای دیدن این رفتارهای عجیب آماده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید