دزدیدن تویوتا راوفور در یک چشم به هم زدن به شیوه ای عجیب ، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، حضور گسترده تر کامپیوترها در خودروها امکان دستکاری آن ها برای نفوذ به خودرو با اهدافی مثل دزدی و… را فراهم نموده است. حالا گفته می گردد که دزدها راهی برای ورود به داخل ماشین به وسیله چراغ های جلو پیدا نموده اند.

دزدیدن تویوتا راوفور در یک چشم به هم زدن به شیوه ای عجیب ، عکس

به گزارش خبرنگاران ، ایان تابور (Ian Tabor)، مشاور حوزه امنیت سایبری مدتی قبل تصویری را به وسیله حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت که نشان می داد چراغ جلو سمت راننده تویوتا راو 4 او را دزدیده اند؛ در واقع، سیم چراغ جلو از ناحیه زیر کاپوت خودرو بیرون آورده شده بود. او پس از این اتفاق، چراغ جلو ماشین خود را عوض کرد ولی سه ماه بعد دزدها دوباره به آن دستبرد زدند. حالا تابور هم به یاری یکی دیگر از متخصصان حوزه امنیت سایبری پیگیر این مسئله شده و متوجه شده است که چطور دزدها از چراغ های جلو برای ورود به داخل اتومبیل استفاده می نمایند.

دزدها برای اینکه به شبکه ناحیه کنترلیِ (Controller Area Network) تویوتا راو 4 او دسترسی پیدا نمایند، از مهار سیم چراغ جلو آن استفاده نموده اند. شبکه مذکور که با عنوان کن باس (CAN bus) هم شناخته می گردد، امکان ارتباطات پیچیده بین اجزای الکترونیکی مختلف را فراهم می نماید؛ همان اجزایی که ایربگ ها و سیستم هایی مثل دستیار پارک در خودرو به آن احتیاج دارند. در ماشین تابور هم دزدها به کانکتوری دسترسی پیدا نموده اند که برای تنظیم جهت نور چراغ جلو استفاده می گردد.

در این گزارش بیشتر درباره این ماجرا بخوانید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1403 بروزرسانی: 23 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4886

به "دزدیدن تویوتا راوفور در یک چشم به هم زدن به شیوه ای عجیب ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدیدن تویوتا راوفور در یک چشم به هم زدن به شیوه ای عجیب ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید