تور بمبئی: رد فروش زیردریایی اتمی به هند از سوی فرانسه

به گزارش تور آسیایی ارزان، شرکت فرانسوی سازنده زیردریایی اتمی فروش زیر دریایی اتمی به نیروی دریایی هند را رد کرد.

تور بمبئی: رد فروش زیردریایی اتمی به هند از سوی فرانسه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالیکه فرانسه پس از اختلاف با استرالیا در زمینه فروش زیردریایی همکاری خود با کشورهای آسیایی را دوچندان نموده و اخیرا گزارش هایی از فروش زیردریایی اتمی ساخت این کشور به هند مطرح شد، اینک شرکت فرانسوی سازنده این زیردریایی این گزارش ها را نادرست خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک کارشناسان بر این باورند که بعید است که فناوری دفاع اتمی به اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقال یابد.

بر اساس این گزارش، شرکت فرانسوی سازنده این زیردریایی اتمی هرگونه مذاکرات جاری بین پاریس و دهلی نو در خصوص خرید احتمالی زیردریایی های تهاجمی اتمی کلاس باراکودا به وسیله نیروی دریایی هند را رد کرد.

سخنگوی گروه دریایی فرانسه گفت: مذاکرات پاریس و دهلی نو صرفا بر موضوعات مرتبط با دفاع جهانی متمرکزبوده و بحثی در زمینه فروش زیردریایی مطرح نبوده است.

سخنگوی این شرکت فرانسوی اضافه کرد: با این حال، ما به شدت در برنامه جاری زیردریایی هند فعالیت داریم و به برترین شکل برای پشتیبانی در دسترس خواهیم بود.

این شرکت فرانسوی، که در فناوری های دفاع دریایی تخصص دارد، در حال حاضر در برنامه پروژه 75 نیروی دریایی هند مشارکت دارد. طبق اعلام وزارت دفاع هند، چهارمین زیر دریایی این کشور ماه گذشته به وسیله نیروی دریایی هند راه اندازی شد.

در حالیکه هند در پی توسعه حداقل 6 فروند زیردریایی اتمی را به عنوان بخشی از پروژه های خود بر اساس فناوری پیشرفته تا سال 2032 است، اما هنوز از تخصص لازم به میزان کافی برخوردار نیست. در حال حاضر، نیروی دریایی هند تنها یک زیردریایی کلاس آریهانت مجز به موشک اتمی را به صورت اجاره از روسیه در اختیار دارد.

لازم به ذکر است، جنجال معاهده نظامی انگلیس با آمریکا و استرالیا که منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی از پاریس به وسیله کانبرا شد، همچنان روابط فرانسه واسترالیا را مخدوش نموده است.

ژان پییِر تبو سفیر فرانسه در استرالیا چندی قبل گفت کانبرا زمانی که به طور ناگهانی قرارداد چند میلیارد دلاری با پاریس برای ساخت ناوگان زیردریایی را لغو کرد، مرتکب فریبکار و شیادی شد. تبو در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران شرح داد: این شیادی، عامدانه بود. از آنجایی که چیزهای بیشتری نسبت به زیردریایی ها در خطر هستند... نحوه این اقدام را خنجری از پشت می توان توصیف کرد.

استرالیا در ماه سپتامبر قرارداد خود با گروه دریایی فرانسه را لغو کرد و در عوض تصمیم گرفت حداقل 12 فروند زیردریایی اتمی را به صورت فراوری مشترک با آمریکا و انگلیس بسازد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1938

به "تور بمبئی: رد فروش زیردریایی اتمی به هند از سوی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: رد فروش زیردریایی اتمی به هند از سوی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید