رکوردهای دست نیافتنی شیاطین سرخ با فرگوسن شگفت انگیز

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران- خبرنگاران- اگرچه منچسترسیتی و لیورپول در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس رکوردهای زیادی را شکسته اند اما چهار رکورد سر الکس فرگوسن و شیاطین سرخ همچنان دست نخورده باقی مانده است.

رکوردهای دست نیافتنی شیاطین سرخ با فرگوسن شگفت انگیز

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس با قهرمانی مجدد منچستر سیتی به انتها رسید.

در طول این رقابت داغ بین سیتی و لیورپول، این 2 تیم رکوردهای زیادی را شکستند اما چهار رکورد به جا مانده از منچستریونایتد سر الکس فرگوسن افسانه ای همچنان دست نخورده باقی مانده است؛ رکوردهایی که در برخی موارد برخی تیم ها و سرمربی ها تا نزدیکی آن رفتند اما آن رکوردها دست نیافتنی تر از آن هستند که بتوان به همین راحتی آنها را شکست.

در گزارش زیر به این 4 رکورد شگفت انگیز اشاره شده است:

1 - پر گل ترین پیروزی

از زمانی که فرگوسن، شیاطین سرخ را برای پیروزی 9 گله مقابل ایپسویچ تاون راهنمایی کرد 24 سال و 2 ماه و 9 روز می گذرد.

از آن موقع به بعد لیگ برتر انگلیس شاهد درخشش یک دوجین باشگاه بزرگ از جمله چلسی، منچسترسیتی و اخیرا لیورپول بوده است.

با این حال، هیچکدام از آنها پیروز نشده اند تا رکوردی را که سر الکس و شیاطین سرخش در تاریخ چهارم مارس 1995 بر جای گذاشتند، بشکنند.

البته تعدادی از تیم ها خود را به نزدیکی این رکورد رساندند به ویژه تاتنهام که در برابر ویگان اتلتیک 9 گل به ثمر رساند اما به دلیل دریافت یک گل پیروز به شکستن یا رسیدن به آن نشد.

چلسی نیز در 2 موقعیت پیروز به ثمر رساندن 8 گل شد و بزرگ ترین و پر گل ترین پیروزی منچسترسیتی نیز به عنوان قهرمان لیگ برتر به برد 7 گله آنها مربوط می گردد.

2 - بیشترین پیروزی

فرگوسن پس از گذراندن دوره ای کوتاه روی نیمکت تیم ملی اسکاتلند، بار دیگر در سال 1986 به اولدترافورد بازگشت و برای بیست و هفت سال بعد هیچگاه آن را ترک نکرد؛ دوره ای طولانی که به سیزده عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس توسط سرخ ها منجر شد.

در طول این سال ها، فرگوسن در مجموع 810 بازی در لیگ برتر، در 528 بازی پیروز به کسب پیروزی شد.

آرسن ونگر که از لحاظ تعداد بازی 18 بار بیشتر از فرگوسن روی نیمکت آرسنال نشست در مجموع تنها در 476 بازی پیروز شد و مرد فرانسوی نزدیک ترین فرد به رکورد شگفت انگیز مرد افسانه ای اولدترافورد محسوب می گردد.

3 - سه قهرمانی متوالی

لیگ برتر انگلیس بی شک یکی از رقابتی ترین لیگ های فوتبال است و در آن دست کم 6 تیم برای قهرمانی می جنگند؛ البته این تعداد در دوران حضور فرگوسن کمتر بود اما رقابتی بودن آن همچنان به قوت خود باقی بود.

در چنین شرایط سخت و دشواری، یونایتد تحت راهنمایی فرگوسن سه بار پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس را تصاحب کرد؛ دستاوردی که تاکنون هیچ سرمربی پیروز به کسب آن نشده است.

با این حال، پپ گواردیولا سرمربی کنونی منچسترسیتی این فرصت را دارد تا نام خود را در کنار نام فرگوسن بزرگ ثبت نموده و در تاریخ لیگ برتر انگلیس جاودان گردد؛ مرد اسپانیایی هم اکنون 2 بار پیاپی لیگ برتر را تصاحب نموده است.

4 - بیشترین قهرمانی در لیگ برتر انگلیس

در میان تمام رکوردهایی که الکس فرگوسن در دوران طولانی و پربار حضورش روی نیمکت یونایتد کسب نموده، به نظر یک رکورد بیش از تمامی آنها دست نیافتنی بوده است.

مرد اسکاتلندی اسبق یونایتد با فتح 13 عنوان قهرمانی بیش از هر سرمربی دیگری پیروز به فتح لیگ برتر انگلیس شده است.

زنجیره قهرمانی های چشمگیر و شگفت انگیز یونایتد تحت راهنمایی فرگوسن موجب شد تا رکورد قهرمانی های لیورپول در لیگ داخلی انتها شکسته گردد.

نکته قابل تامل این است که شیاطین سرخ پس از بازنشستگی پیرمرد دوست داشتنی هرگز پیروز به فتح لیگ برتر نشده اند.

در حقیقت در دوران 6 ساله پس از رفتن وی، آنها مربیانی همچون دیوید مویس، لوئیس فن خال، خوزه مورینیو و اوله گانر سولسشر را منصوب نموده و در بهترین حالت تنها پیروز به قرار دریافت در جمع چهار تیم اول لیگ شدند.

ورزشی**3991**2024

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 127

به "رکوردهای دست نیافتنی شیاطین سرخ با فرگوسن شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردهای دست نیافتنی شیاطین سرخ با فرگوسن شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید