سامانه بارشی در راه ایران

به گزارش تور آسیایی ارزان، سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما در بعضی منطقه ها کشور تا شنبه آینده اطلاع داد و گفت: یکشنبه سامانه بارشی وارد کشور می گردد.

سامانه بارشی در راه ایران

خبرنگاران: بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه در استان های واقع در شمال غرب، غرب استان های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز رگبار باران، رعدوبرق در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می گردد.

به گزارش تسنیم،آدینه بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع شده ولی در سایر منطقه ها ذکر شده و بعلاوه در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.

شنبه هفته آینده در شمال شرق، شرق جنوب سیستان و بلوچستان، استان های مازندران و گلستان، بخش هایی از مرکز کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، یکشنبه در شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور بارش روی داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می گردد.

از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده و دوشنبه در شمال غرب بعضی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور باعث بارندگی می گردد.

گفتنی است امروز پنجشنبه در استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور و پنجشنبه و آدینه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید در بعضی نقاط گردوخاک پیش بینی می گردد. تا روز شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

بعلاوه طی 2 روز آینده دریای خزر شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان سرانجام: شب آدینه 1403/01/24

نوع مخاطره: وزش باد شدید شمال غربی با بیشینه سرعت 32 نات و بیشینه ارتفاع امواج در منطقه ها ساحلی 1.5 تا 2.5 متر و در منطقه ها دور از ساحل تا 3 متر با تاکید بر منطقه ها ساحلی استان های مازندران و گلستان.

منطقه اثر:

پنجشنبه 1403/01/23: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان و مازندران و گلستان در دریای خزر.

آدینه 1403/01/24: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: ممنوعیت شنا، خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در تردد کشتی ها، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت بنادر و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر.

توصیه: ممنوعیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، ممنوعیت در تردد شناورهای نیمه سنگین، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه های مختلف.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان سرانجام: صبح یکشنبه 1403/01/26

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت (24 تا 28 نات) و بیشینه ارتفاع موج در منطقه ها ساحلی و دور از ساحلی بین 1 تا 1.5 متر (به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب)

منطقه اثر:

پنجشنبه 1403/01/23: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

آدینه 1403/01/24، شنبه 1403/01/25 و یکشنبه 1403/01/26: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و منطقه ها غربی دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی، احتمال اختلال در فعالیت های شیلاتی و فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، منع ترددهای شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت ساحلی و فراساحل بعلاوه سکوهای نفتی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1403 بروزرسانی: 23 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4883

به "سامانه بارشی در راه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی در راه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید