شارژ ادوات الکترونیکی با ترکیب نشاسته و جوش شیرین! ، از دفع گرمای ساختمان ها تا امکان ساخت کلیه های مصنوعی با موادی به ضخامت چند لایه اتم

به گزارش تور آسیایی ارزان، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

شارژ ادوات الکترونیکی با ترکیب نشاسته و جوش شیرین! ، از دفع گرمای ساختمان ها تا امکان ساخت کلیه های مصنوعی با موادی به ضخامت چند لایه اتم

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

سرآمدان علمی سال 1400 انتخاب شدند

دبیرخانه سرآمدان علمی ایران با آنالیز مقالات منتشر شده در نشریات برتر در سال های 2018 تا 2020 و استفاده از آیین نامه انتخاب سرآمدان علمی تعداد 115 سرآمد علمی را که رتبه آن ها بیشتر از 100 (101-115) بوده، ولی سن آن ها کمتر از 45 سال است، شناسایی و معرفی کرد.

دفع گرمای ساختمان ها با فناوی نانو

شرکت میکرولایت تری دی (Microlight 3 D) برای مشارکت در یک پروژه اروپایی با هدف مبارزه با جزایر گرمای شهری به یاری فناوری نانو انتخاب شده است. دنیس باربیه، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت میکرولایت تری دی می گوید: این ماده ساختمانی ساختاری، می تواند به صورت خود به خودی خنک گردد، بعلاوه با کاهش انتشار CO 2، مصرف انرژی مورد استفاده برای تهویه هوا را کاهش می دهد و به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی یاری می نماید.

شارژ ادوات الکترونیکی با ترکیب نشاسته و جوش شیرین!

دانشمندان از ترکیبی ساخته شده از مشتقات نشاسته و جوش شیرین برای یاری به تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی استفاده کردند. این راهبرد که به وسیله دانشمندان موسسه فناوری داگو جیونگبوک با همکاری محققانی از کره و هند توسعه داده شده، ارزان و سازگار با زیست است و می تواند به شارژ ادوات الکترونیکی کم مصرف مانند ماشین حساب و ساعت یاری کند.

رصدخانه ملی ایران افتتاح شد / فراهم سازی راستا توسعه فناوری های دانش نجوم و اخترفیزیک

طی مراسمی در روز، دوشنبه هفتم تیرماه حسن روحانی، رییس جمهور دستور افتتاح رسمی رصدخانه ملی ایران با حضور معاون علمی و فناوری را صادر کرد. در این مراسم مجموعه رصدخانه ملی ایران در قله گرگش واقع در مرکز کشور و در ارتفاع 3600 متری از سطح دریا و در 40 کیلومتری جنوب کاشان به وسیله ویدئو کنفرانس افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

دومین دوره کمپ اشتغال کارنو تابستان سال جاری برگزار می گردد

کمپ اشتغال کارنو، یک برنامه آموزشی بر پایه فرصت های شغلی ارائه شده از سوی کارفرمایان است که شامل کارگاه های آموزش عملی مهارت های نرم، مشاوره، کار عملی در قالب چالش کار تیمی و انجام پروژه فنی (به وسیله ارتباط با کارفرما)، در قالب کارورزی خواهد بود. اولین دوره کمپ اشتغال کارنو دی تا اسفند 1399 برگزار گردید و با توجه به احتیاج شرکت ها به نیروی انسانی توانمند، این رویداد برای دومین بار در تابستان 1400 برگزار می گردد.

امکان ساخت کلیه های مصنوعی با موادی به ضخامت چند لایه اتم

موادی که دارای مقطع عرضی به ضخامت یک یا چند لایه اتم هستند به علت ضخامت کم دارای ویژگی های غیرمعمولی هستند. در سال 2011 گروه تازهی از مواد فوق العاده نازک کشف و MXenes نامگذاری شد، بسیاری از MXenes ها زیست سازگار (سازگار با بافت زنده)، غیرسمی و سازگار با محیط زیست هستند، به این معنی که برای کاربرد های احتمالی در زیست پزشکی مناسب هستند. یکی از این کاربردها، تشکیل کلیه های مصنوعی است که باعث می گردد درمان دیالیز غیرضروری باشد.

تسریع فراوری واکسن های تازه و دارو های ضدسرطان با استفاده از هوش مصنوعی

شرکت دیپ متر (DeepMatter) که در شهر گلاسکو مستقر است، برای همکاری با دانشگاه های انگلیس در پروژه ای انتخاب شده است، پروژه ای که امیدوار است بتواند فراوری واکسن های تازه و دارو های ضدسرطان را تسریع کند. این شرکت متخصص در شیمی دیجیتال، فناوری ارائه می دهد که دسترسی و اشتراک داده های مربوط به آزمایش ها را برای دانشمندان و برنامه های یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) آسان تر می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1758

به "شارژ ادوات الکترونیکی با ترکیب نشاسته و جوش شیرین! ، از دفع گرمای ساختمان ها تا امکان ساخت کلیه های مصنوعی با موادی به ضخامت چند لایه اتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ ادوات الکترونیکی با ترکیب نشاسته و جوش شیرین! ، از دفع گرمای ساختمان ها تا امکان ساخت کلیه های مصنوعی با موادی به ضخامت چند لایه اتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید