صانعی: برای جام جهانی فوتسال باید به فکر بازی های تدارکاتی بهتری باشیم، سال جاری یک ششم اردوهای ما برگزار گردید

به گزارش تور آسیایی ارزان، سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال کشورمان معتقد است حریفان این تیم در تورنمنت کیش می توانند ماکتی از رقبای تیم ملی فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا باشند.

صانعی: برای جام جهانی فوتسال باید به فکر بازی های تدارکاتی بهتری باشیم، سال جاری یک ششم اردوهای ما برگزار گردید

علی صانعی درباره اردوی تیم فوتسال زیر 20 سال کشورمان به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: از فدراسیون فوتبال تشکر می کنم که با وجود مسائل موجود، این اردو را برگزار کرد. بازیکنان در دو گروه آمدند و ما به این اردو خیلی احتیاج داشتیم. شرایط بازیکنان را از راه دور کنترل می کردیم که آنها را از نزدیک دیدیم و کوشش می کنیم برای شرکت در اردوی کیش، اردوی دیگری برگزار کنیم.

پروتکل ها اجازه دهد، 20 بازیکن دعوت می کنیم

وی با بیان اینکه بیشتر بازیکنان فعلی کنار یکدیگر بازی ننموده اند، گفت: تنها تعدادی از بازیکنان ما در تورنمنت تایلند کنار ما بودند و تجربه بازی کنار یکدیگر را دارند. اگر پروتکل های بهداشتی به ما اجازه بدهد، بیشتر از 20 بازیکن را به اردو دعوت می کنیم، وگرنه اردو را با 20 بازیکن شروع خواهیم کرد. با توجه به شرایط ناشی از کرونا، نمی توانیم استعدادیابی جدید داشته باشیم و فقط باید روی بازیکنان لیگ تمرکز کنیم.

بسیاری از باشگاه ها نمی توانند هزینه پروتکل های بهداشتی را پرداخت نمایند

سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال ایران با بیان اینکه در رده سنی امید، احتمالاً فقط مسابقات لیگ برتر برگزار می گردد، توضیح داد: رعایت پروتکل های بهداشتی هزینه دارد و بسیاری از باشگاه ها حتی نمی توانند هزینه ورودیه مسابقات را پرداخت نمایند. آنها از پس هزینه های تست کرونای تمام اعضای تیم خود برنمی آیند و به جابری (سرپرست سازمان لیگ فوتسال) گفت احتمالاً فقط لیگ برتر امیدها و جوانان برگزار گردد. تمرکز ما روی بازی های امیدهاست.

در این شرایط فقط یک تیم می تواند اردو داشته باشد

صانعی با بیان اینکه اکنون در استعدادیابی تیم ملی هم مشکل وجود دارد، اظهار داشت: دیگر نمی توانیم بگوییم هیئت های فوتبال، بازیکنان مستعد را معرفی نمایند، چون اگر آن بازیکن به تیم زیر 20 سال اضافه گردد، باید تست بدهد و هزینه هایی در پی دارد. همچنین قبلاً همزمان سه تیم در اردو حضور داشتند که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، اکنون تنها یک تیم به اردو می آید.

اردوهای تیم ما به یک ششم رسیده است

وی با گلایه از کاهش اردوهای تیمش به خاطر شرایط حاصل از کرونا اعلام کرد: ما به خاطر پروتکل های بهداشتی نمی توانیم اردوهای زیادی داشته باشیم. در برنامه ای که اعلام نموده بودیم، قرار بود سه اردو در هر ماه داشته باشیم که از ابتدای سال 99، یک اردو برگزار کردیم و احتمالاً دو اردو هم در تابستان خواهیم داشت. یعنی تعداد اردوهای ما به یک ششم رسیده است. به همین علت گفتم دیگر استعدادیابی نداشته باشیم.

از جابری خواستم در نقل وانتقالات بازیکنان سخت گیری نکند

سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال با بیان اینکه تمرکز کادر فنی این تیم تنها روی لیگ خواهد بود، به خبرنگاران گفت: امیدواریم لیگ برتر جوانان و امید برگزار گردد تا بازیکنان آماده را دعوت کنیم. از 100 بازیکنی که در همه لیگ ها دیدیم، 40 نفر را انتخاب کردیم و آنها را زیر نظر داریم. اگر بازیکن جدیدی هم بدرخشد، او را به تیم دعوت می کنیم. از جابری خواستیم به تیم های جوانان و امید برای جذب بازیکن سخت گیری نکند تا باشگاه های جوانان و امید هر بازیکن خوبی را دیدند، به تیم خود بیاورند تا همه استعدادها را در لیگ ببینیم.

تورنمنت کیش برای تیم زیر 20 سال، سنگین و مفید است

صانعی درباره شرکت شاگردانش در تورنمنت چهارجانبه کیش با حضور تیم های ملی فوتسال ایران، عراق و کویت گفت: بازیکنان ما سال جاری وارد رده سنی امید می شوند و بسیار جوان هستند. این تورنمنت برای این بازیکنان خیلی سنگین و مفید است و فشار زیادی به آنها وارد می نماید. در این تورنمنت می توانیم بازیکنانی را که توانایی بیشتری دارند، بشناسیم.

تیمی راحت به ایران نمی آید

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تورنمنت می تواند برای تیم ملی فوتسال ایران مفید باشد یا خیر، توضیح داد: با شرایط فعلی کشور، تیمی به راحتی به ایران نمی آید و ما هم به راحتی نمی توانیم به هر کشوری برویم. هرچقدر هم زمان می گذرد، شرایط بدتر می گردد. پیش تر گفتم بهترین زمان برای ملاقات محبت آمیز، فیفادی شهریور ماه است. چون ممکن است شرایط در پاییز بدتر گردد و دیگر نمی توانیم ملاقات تدارکاتی داشته باشیم.

برای جام دنیای باید به فکر بازی های تدارکاتی بهتری باشیم

سرسرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال با بیان اینکه استفاده از تورنمنت کیش به تفکر ناظم الشریعه بستگی دارد، اظهار داشت: اینکه بخواهیم کشورهای دیگر با شرایط فعلی کرونا در کشورمان به ایران بیایند، توقعی بی جاست. اگر هم بخواهیم به کشورهای خارجی برویم، آنها باید بپذیرند که پذیرای ما باشند و سفر به آنجا هم هزینه های زیادی دارد. امیدوارم تیم ملی بیشترین بهره را از این مسابقات ببرد. کویت و عراق در حد تیم ما نیستند، اما کادر فنی تیم ملی در این ملاقاتها می تواند به جوانان فرصت دهد و تاکتیک های خود را مرور نمایند. کویت و عراق، ماکتی از حریفان ما در مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا هستند و می توانیم اینگونه شبیه سازی کنیم، اما برای جام دنیای باید به فکر بازی های تدارکاتی بهتری باشیم.

سفر به اروپا مانند سفر به برزیل شده است

صانعی در خصوص در پیش بودن مسابقات جام دنیای و اینکه فدراسیون فوتبال همواره برای ملاقاتهای تدارکاتی مشکل دارد، اعلام کرد: باید مسئله کرونا و نیز مسائل اقتصادی را در نظر بگیریم. اکنون همه کشورها با کرونا روبرو هستند و مسائل اقتصادی هم گریبانگیر کشور ماست. پیش تر هزینه بلیت سفر به یک کشور اروپایی حدود پنج میلیون تومان می شد که الان این رقم، چند برابر شده است. الان سفر به اروپا مانند سفر به برزیل شده و به جز هزینه اقامت، 30 میلیون تومان برای هر نفر آب می خورد.

فقط برای بازی با تیم های عظیم دنیا باید به کشورهای خارجی سفر کنیم

وی با بیان اینکه باید این هزینه های سنگین را مدیریت کنیم، گفت: برای آماده سازی حضور در جام دنیای، تنها باید برای ملاقات با تیم هایی چون برزیل، اسپانیا و روسیه از کشور خارج شویم که ارزش این هزینه را داشته باشد. دیگر نمی صرفد که برای دو بازی محبت آمیز، یک میلیارد تومان خرج کنیم. به نظرم بهترین روش برگزاری بازی های تدارکاتی این است که پس از معین شدن همه تیم های جام دنیای، شش تیم این رقابت ها تورنمنتی چندجانبه بگذارند و ما مبلغ یک میلیارد تومان را برای سه ملاقات محبت آمیز مقابل تیم های عظیم دنیا هزینه کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1191

به "صانعی: برای جام جهانی فوتسال باید به فکر بازی های تدارکاتی بهتری باشیم، سال جاری یک ششم اردوهای ما برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صانعی: برای جام جهانی فوتسال باید به فکر بازی های تدارکاتی بهتری باشیم، سال جاری یک ششم اردوهای ما برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید