ضرورت استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای دفاع از مرزهای کشور

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا با تاکید بر لزوم تبیین ماهیت مرز و مرزبانی برای عموم گفت: مرزبانان دژ محکم و حافظان جان، امنیت و آسایش عمومی مردم و مرزنشینان هستند.

ضرورت استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای دفاع از مرزهای کشور

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان در ملاقات با فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه حضور سردار گودرزی در کسوت مرزبانی فرصتی مغتنم برای تجارب خدمتی مرزبانان است، توضیح داد: فرمانده نیروی انتظامی همیشه در کوشش هستند فرماندهان لایق را منصوب نمایند تا نیروی انتظامی پویا و در تراز انقلاب اسلامی و در خدمت مردم را شکل دهند.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: اینکه مردم ایران در امنیت و با خیالی آسوده به امور خود می پردازند را مدیون حضور مقتدرانه مرزبانان در مرزهای ایران اسلامی می دانیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه که ماهیت مرز و مرزبانی احتیاج به تبیین دارد، اضافه کرد: مرزبانان شبانه روز در کوشش هستند امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند که این سطح سلحشوری و مظلومیت باید به تصویر کشیده گردد.

حاجیان اضافه کرد: مأموریت نیروی انتظامی را باید از مرز تا مرکز تعریف کرد چراکه چتر امنیت کشور به پهنای جغرافیای ایران اسلامی است و بیشتر نهادهای لشکری و کشوری زیر چتر امنیت ناجا فعالیت می نمایند.

وی امنیت عمومی را بسترساز توسعه اجتماعی، سیاسی و ترویج فرهنگ در کشور دانست و اظهارکرد: مرزبانان با اقتدار و قدرت از مرزهای ایران اسلامی دفاع می نمایند و امروز بنا بر قدرت نظامی و دفاعی این عزیزان در مرزها، کسی اجازه تعدی و تعرض به خاک کشور را ندارد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه مرزبانی باید نگاه ایجابی و مردمی به مرز داشته باشد، تأکید کرد: باید از ظرفیت مرزنشینان در همراهی با مرزبانان بهره برد چراکه این عزیزان با همراهی هم از مرزها پاسداری می نمایند.

حاجیان توضیح داد: دشمن، اقتدار مرزبانان نیروی انتظامی را لمس نموده که جرأت دست درازی به مرزها را ندارد، از این سو احتیاج است رشادت ها و جانفشانی های مرزبانان را تبیین و در منظر عموم قرار دهیم و این امر فقط به وسیله معاونت اجتماعی محقق خواهد شد.

وی با اشاره بر ضرورت تقویت و توسعه ساختار معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا ادامه داد: درک اجتماعی از مأموریت های مرزبانی یک مولفه ویژه است که این مهم با ارتقای ساختار معاونت اجتماعی میسر می گردد و نباید اقدامات سلبی در مستحکم کردن قدرت آن صورت بگیرد.

معاون اجتماعی ناجا اظهار کرد: اگر می خواهیم مرزبانی را به معنای واقعی ترسیم کنیم، باید از ظرفیت های مشارکت عمومی، آموزش های چهره به چهره، افکار عمومی، دانش رسانه و فناورهای نوین استفاده کنیم. اگر در حوزه اجتماعی ضعیف عمل گردد، چهره امنیت خدشه دار خواهد شد.

حاجیان با تأکید بر ضرورت راه اندازی نظرسنجی در حوزه مرزبانی گفت: احتیاج است در حوزه مرز و مرزبانی چالش های اجتماعی و فرهنگی و مسائل مرزنشینان شناسایی و متناسب با آن ها برآورد اجتماعی و اطلاعاتی تهیه گردد.

سخنگوی ناجا در سرانجام اظهار داشت: مجموعه معاونت اجتماعی ناجا را خدمتگزار مجموعه مرزبانی می دانیم و کوشش داریم ماهیت مرزبانی را به نحو احسن به تصویر بکشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1549

به "ضرورت استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای دفاع از مرزهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از ظرفیت مرزنشینان برای دفاع از مرزهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید