طرح مربوط به تغییر در نحوه رسیدگی به بودجه با اولویت آنالیز می گردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آنالیز طرح مربوط به تغییر در نحوه رسیدگی به لایحه بودجه با اولویت موافقت کردند.

طرح مربوط به تغییر در نحوه رسیدگی به بودجه با اولویت آنالیز می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در شرح تقاضای خود برای آنالیز با اولویت طرح الحاق یک تبصره به ماده 182 قانون آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این طرح در پی آنالیز لایحه بودجه در دو مرحله هستیم، بدین شکل که دولت در اول آذرماه لایحه احکام بودجه را به مجلس ارائه کند و سپس براساس احکام مصوب مجلس شورای اسلامی در اول بهمن ماه لایحه بودجه مربوط به ارقام آن را به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: براین اساس مجلس شورای اسلامی براساس لایحه احکام بودجه کمیسیون تلفیق را تشکیل داده و گزارش کمیسیون تلفیق را آنالیز می نماید. دولت مبتنی بر احکام بودجه مصوب مجلس اعداد و ارقام بودجه را تدوین نموده و در قالب لایحه ای به مجلس ارائه می دهد. مجددا مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق برای آنالیز ارقام بودجه تشکیل می دهد با این شرایط مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم آنالیز بودجه وارد آنالیز جداول در صحن علنی می گردد که این اتفاق تا به امروز رخ نداده است.

به گزارش ایسنا، نمایندگان با 156 رای موافق، 12 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که طرح اصلاح ماده 182 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2171

به "طرح مربوط به تغییر در نحوه رسیدگی به بودجه با اولویت آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مربوط به تغییر در نحوه رسیدگی به بودجه با اولویت آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید