ظرفیت رسانه ملی در احیای بازی های بومی و محلی مغفول مانده است

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، علی تقی زاده ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل با موضوع توسعه برنامه های معرفی ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته در سطح استان و پوشش اخبار و تولید برنامه های هیئت ورزش های بومی و محلی در صداوسیما جای قدیر دارد.

ظرفیت رسانه ملی در احیای بازی های بومی و محلی مغفول مانده است

وی با اشاره به اینکه صداوسیما می تواند بازوی کمکی و یکی از ابزارهای مهم برای احیای بازی های بومی و محلی باشد، خاطرنشان کرد: ما خواستار توسعه این نوع برنامه ها در صداوسیما به صورت ملی و استانی هستیم تا بتوانیم بازی های بومی اردبیل در گستره وسیع کشوری نیز معرفی کنیم.

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بومی و محلی استان اردبیل با بیان اینکه هیئت تلاش می کند تا بتواند بسترهای مناسبی را برای ورزش روستاییان و حضور جوانان و نوجوانان در مسابقات و جشنواره ها فراهم کند، اضافه کرد: از ابتدای سال توانستیم با برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف ورزشی در شهرستان های مختلف این بستر را برای حضور هم بانوان و آقایان فراهم کنیم.

تقی زاده اضافه کرد: اولین المپیاد ورزشی خانه های روستایی در دو بخش آقایان و بانوان با موضوع خانه های ورزش روستایی فعال برگزار گشت که نفرات برتر به المپیاد کشوری معرفی شدند و در مرحله دیگر اولین المپیاد ورزشی دختران روستایی را هم با حضور 11 شهرستان برگزار کردیم.

وی شرح داد: در هفته گرامیداشت تربیت بدنی در 8 شهرستان توانستیم جشنواره ای برگزار کنیم و به همین علت هشتمین دوره سوارکاری روستایی را با حضور بیش از 80 سوار کار در راستای ترویج ورزش روستایی و گردشگری ورزش روستایی برگزار کردیم.

تقی زاده از تجهیز 20 باب خانه ورزش روستایی خبر داد و گفت: طی ماه آینده در راستای توسعه ورزش روستایی 20 خانه ورزش روستایی از وسایل ورزشی اعم از تنیس روی میز، فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتمی تجهیز خواهد شد که امید داریم تا انتها سال 70 خانه ورزش روستایی را تجهیز کنیم.

احیای بازی های بومی و محلی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

علی ملااحمدی، مدیرکل صداوسیمای اردبیل نیز با اشاره به برنامه های متنوع ورزشی تولید شده در سیمای مرکز اردبیل در راستای معرفی ورزش های بومی و محلی اظهار کرد: در طول هفته شاهد تولید و پخش برنامه های متنوع ورزشی در صداوسیما هستیم و جدول پخش برنامه های ورزشی را پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در سیمای مرکز اردبیل علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان ها نیز حاضر شده و برای معرفی ورزش شهرستان های مختلف اردبیل نیز برنامه های متنوعی را تولید می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل گفت: برنامه ورزش، تلاش و نشاط به صورت هفتگی از سیمای مرکز اردبیل پخش شده و عملکرد و فعالیت های تمامی هیئت های ورزشی را پوشش می دهد که اقدامی مناسب در راستای معرفی ورزش اردبیل در گستره ملی و استانی است.

نیازمند توسعه برنامه های معرفی ورزش روستایی هستیم

محمدرضا برادران، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این دیدار اظهار کرد: انتظار می رود در راستای معرفی و توسعه ورزش های بومی و محلی اردبیل نیز از طریق رسانه بومی اردبیل اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش های روستایی از طریق برنامه های کند حیاتی و ورزش و تلاش و نشاط پخش می شود اما جا دارد تا در طول هفته برنامه های متعددی از این قبیل در صداوسیمای مرکز اردبیل تولید و در معرض دید مردم قرار گیرد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل همچنین خواستار توسعه و توسعه پخش اخبار هیئت های ورزشی از سوی صداوسیما شد و گفت: صدا وسیما مهمترین ابزاری هست که می تواند برای احیای بازی های بومی و محلی اردبیل گام مؤثری را بردارد.

برادران شرح داد: صداوسیما باید با پوشش و انتشار اخبار جشنواره ها و مسابقات روستایی و بازی های بومی محلی برای ترویج این موضوع اقدام کند چرا که انتظار داریم ظرفیت و استعداد ورزش های بومی اردبیل باید در کشور شناخته شده و به نحو احسن معرفی شود.

ضرورت آشناسازی نسل جوان با آئین های بومی

شکیبا، عضو هیئت رئیسه بازی های بومی و محلی اردبیل نیز توجه به بازی های بومی و محلی و ترویج این بازی ها در ارتباط با معرفی هویت های ورزشی استان مهم ارزیابی کرد.

وی گفت: نسل امروز و آینده ما باید نسبت به آئین های بومی و محلی ما آشنا شوند و برای حفظ این موضوع باید بازی های بومی و محلی را با نسل نو و آینده آشتی دهیم.

عضو هیئت رئیسه بازی های بومی و محلی استان اضافه کرد: با توجه به زندگی آپارتمانی و عدم آشنایی خانواده ها، جوانان و نوجوانان ما با بازی های بومی و محلی و آئین های سنتی، نیاز هست که در راستای احیایی بازی های بومی و محلی در راستای اداره برگزار جشنواره ها و مسابقات مختلف این موضوع را به صورت ویژه پرداخت و بسترهای مناسبی را برای حضور جوانان و نوجوانان در این مسابقات و جشنواره ها مهیا کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1912

به "ظرفیت رسانه ملی در احیای بازی های بومی و محلی مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت رسانه ملی در احیای بازی های بومی و محلی مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید