فاضلاب شهرک های مسکونی وارد خانه های پوئینک قرچک می گردد ، واکنش شهردار منطقه در این باره (تور روسیه)

به گزارش تور آسیایی ارزان، نبود شبکه فاضلاب در شهرک های مسکونی پوئینک قرچک ورامین باعث شده که فاضلاب این مجتمع ها وارد معابر و منطقه ها گردد و مسائل عدیده ای برای سایر ساکنان این منطقه ها ایجاد کند.

فاضلاب شهرک های مسکونی وارد خانه های پوئینک قرچک می گردد ، واکنش شهردار منطقه در این باره (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، قرچک با 350 هزار نفر جمعیت در جنوب شرق استان تهران واقع شده است. یک مشکل 12 ساله در منطقه پوئینک قرچک به علت نبود شبکه فاضلاب و انبوه سازی گسترده وجود دارد. شهروندان پوئینک با نم زدگی و پس زدگی آب فاضلاب در منازل روبه رو هستند و مشکل اصلی را نبود شبکه فاضلاب می دانند.

شهروندان می گویند نشست چاه و بوی فاضلاب در منازل به مشام می رسد و بسیار آزار دهنده است. قرار است این مشکل 12 ساله به وسیله شهرداری قرچک و با همکاری اداره آب و فاضلاب جنوب شرق تهران هرچه سریع تر حل گردد.

ساکنان پوئینک قرچک معتقد هستند که سازندگان شهرک های مسکونی با بی توجهی به تعهدات قانونی و استانداردهای ساخت وساز در دفع فاضلاب، مسائل عدیده ای را برای سکنه و محیط زیست منطقه ایجاد نموده اند. بی توجهی به پروژه سیستم دفع فاضلاب شهرک مسکونی منطقه موجب شده است تا بخشی از فاضلاب این مجتمع مسکونی وارد معابر و منطقه ها گردد و مسائل عدیده ای برای ساکنان این مجتمع به وجود بیاید.

حفر چاه های جذبی

محسن خرمی شریف، شهردار قرچک گفت: اواخر دهه 1360 به وسیله مسکن و شهرسازی 1500 واحد مسکونی در محله پوئینک قرچک ساخته شد، اما در ابتدای ساخت این واحدها زیرساخت لازم برای دفع فاضلاب فراهم نشد. در حال حاضر شهروندان ساکن در این منطقه با مشکل دفع آب فاضلاب روبرو هستند.

او اضافه نمود: شهرداری در راستای برطرف این مشکل با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان حفر چاه جذبی و نصب دستگاه پکیج را در دستور کار قرار داد و اکنون بخشی از عملیات حفر چاه های جذبی در حال انجام است. با یک شرکت قرارداد بستیم تا پس از تحویل و نصب دستگاه، پروژه تحویل آب و فاضلاب شهرستان گردد و از پساب فاضلاب در چرخه کشاورزی استفاده گردد.

خرمی شریف با بیان اینکه این پروژه تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید، گفت: اجرای پروژه به صورت مشارکتی با آب و فاضلاب انجام می گردد و شهرداری برای اجرای این طرح 2.5 میلیارد تومان هزینه نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2221

به "فاضلاب شهرک های مسکونی وارد خانه های پوئینک قرچک می گردد ، واکنش شهردار منطقه در این باره (تور روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاضلاب شهرک های مسکونی وارد خانه های پوئینک قرچک می گردد ، واکنش شهردار منطقه در این باره (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید