فرماندار ساری: طرح مالی استان های سمنان و مازندران با پیوست گردشگری ایجاد می گردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، فرماندار ساری با اشاره به اینکه تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر به زودی با حضور استانداران سمنان و مازندران منعقد و به امضا می رسد گفت: طرح مالی سمنان و مازندران با پیوست گردشگری ایجاد می گردد.

فرماندار ساری: طرح مالی استان های سمنان و مازندران با پیوست گردشگری ایجاد می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، احمد حسین زادگان در نشست هم اندیشی فرمانداران مازندران و سمنان با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری گفت: دو استان سمنان و مازندران دارای اشتراکات فراوانی در زمینه منابع طبیعی و فرهنگی بوده و باید برای معرفی این ظرفیت ها کوشش کرد.

وی با تاکید بر اینکه مازندران دارای ظرفیت ها و قابلیت های فراوان از جمله در بحث اماکن تاریخی و جنگل بکر بوده که برای گردشگران معرفی نشده است اضافه نمود: باید این قابلیت ها در نشست هایی که برگزار می گردد مورد توجه و به عنوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

فرماندار ساری با تاکید برتقویت هم افزایی استان سمنان و مازندران در حوزه های مختلف از جمله گردشگری گفت: طرح مالی سمنان و مازندران با پیوست گردشگری باید ایجاد گردد.

شناسایی مقاصد گردشگری ساری و سمنان

فرماندار سمنان گفت: قابلیت های گردشگری مشترک دو استان مازندران و سمنان مورد بحث و آنالیز نهاده شد و سعی شده تا این ظرفیت ها به عنوان مقصد گردشگری بین المللی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی دو استان در این زمینه و در بخش های مختلف مالی و کشاورزی با اولویت گردشگری به دنبال راهکارهایی برای رشد و توسعه و رونق این منطقه از جهت مالی و گردشگری هستند که امیدواریم قدم های خوبی در این زمینه برداشته گردد اضافه نمود: در این نشست تفاهم نامه مشترک دو استان نهایی شد و در آینده ای نزدیک با حضور استانداران سمنان و مازندران به امضا می رسد.

دانایی ادامه داد: کریدور استان سمنان و مازندران موقعیت بسیار خوبی است تا سمن های مختلف و دفاتر خدمات گردشگری در سطوح منطقه ای و ملی به ما یاری نمایند تا گردشگران بین المللی را جذب و جهت و اقامت آنها را در این کریدور تعریف کنیم.

فرماندار سمنان تاکید نمود: امیدواریم این نشست و دیگر نشست ها به ارتقا سطح مالی و برنامه های گردشگری دو استان منجر گردد و در نهایت بتوانیم با نگاه بر گردشگران بین المللی بر رونق مالی کوشش کنیم.

استفاده از ظرفیت های توسعه گردشگری

فرماندار مهدیشهر با تاکید براستفاده از ظرفیت های دو استان برای توسعه گردشگری گفت: افزایش هم افزایی دو استان در تحقق شعار استان سمنان از معبر به مقصد، توسعه گردشگری و اقامت گردشگران موثر است.

حسن ارگی بر بهره گیری از بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری دو استان تاکید نمود و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم شمار ورود گردشگران خارجی به کشور ما افزایش یافته است.

مجد فرماندار دامغان نیز در این جلسه با تاکید بر نقش و مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری خواهان استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و برگزاری همایش های مشترک در ارائه پتانسیل های گردشگری و عملیاتی کردن این ظرفیت ها شد.

اختصاص یک میلیارد تومان به پروژه منبع آب درازمحله ساری

بخشدار رودپی جنوبی گفت: برای منبع آب روستای درازمحله یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و اداره آب و فاضلاب، این پروژه را در 22 بهمن سال جاری به بهره برداری می رساند تا مشکل مردم منطقه برطرف گردد.

محمد قلی نژاد اضافه نمود: بخش رودپی جنوبی دارای 21 هزار نفر جمعیت است و این مردم انتظار دارند سیاست های عمومی دولت در این بخش به درستی انجام گردد.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت در بخش رودپی جنوبی به ملاقات پدر شهید مرادیان رفتیم که در بستر بیماری بود اضافه نمود: در ابتدای کار با حضور بر سر مزار این شهید به شهدا و خانواده شهدا تمسک جستیم.

سوخت رسانی بدون حادثه در مدرن ترین تاسیسات گاز مایع شمال کشور

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت: تاسیسات گاز مایع و انبار نفت شهید تندگویان منطقه ساری مدرنترین و ایمن ترین تاسیسات نفتی در منطقه شمال کشور است.

حسین علی طالبی به روز بودن، آمادگی، توسعه یافتگی را از اصلی ترین اولویت های منطقه ساری دانست و اعلام کرد: تاسیسات گاز مایع و انبار نفت شهید تندگویان در زمینی به مساحت 11 هکتار متصل به اسکله نفتی بندر نکا با هدف واردات، ذخیره سازی و توزیع گاز مایع و فرآورده های نفتی مورد احتیاج مناطق شمالی کشور تاسیس شد.

وی از ظرفیت مخازن کروی گاز مایع گفت و ادامه داد: تاسیسات تندگویان در سال 86 به بهره برداری رسید و با 4 مخزن کروی به ظرفیت هر کدام حدود 6 هزار تن و 2 مخزن بنزین به ظرفیت تقریبی 22 میلیون لیتر در حال فعالیت است.

منبع: تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 687

به "فرماندار ساری: طرح مالی استان های سمنان و مازندران با پیوست گردشگری ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار ساری: طرح مالی استان های سمنان و مازندران با پیوست گردشگری ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید