فروش ایکس باکس سری در ژاپن از فروش کل ایکس باکس وان گذشت

به گزارش تور آسیایی ارزان، فروش کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس در ژاپن افزایش یافته است و طبق آمار منتشر شده به وسیله مایکروسافت، بیش از 206 هزار واحد از این کنسول ها به فروخته شده است.

فروش ایکس باکس سری در ژاپن از فروش کل ایکس باکس وان گذشت

این اطلاعات از مجله ژاپنی فامیتسو منتشر شده که بعلاوه اعلام نموده که نسل کنونی کنسول های ایکس باکس، به مقدار قابل توجهی از ایکس باکس وان که در مجموع حدود 114,831 واحد فروخته بود، پیشی گرفته است. جالب است بدانید که در چند هفته گذشته، کنسول های تازه مایکروسافت پیروز شده اند که از پلی استیشن پیشی بگیرند. در هفته منتهی به 19 ژوئن (29 خرداد)، ایکس باکس سری تقریبا 6700 دستگاه فروخت. این در حالی است که پلی استیشن 5 نزدیک به 3000 واحد به فروخته شده است. البته کمبود عرضه پلی استیشن 5 در بازار یکی از دلایل این آمار بوده است.

با این حال، پلی استیشن 5 همچنان با اختلاف قابل توجهی کنسول پرفروش این کشور به جای مانده است. در هفته منتهی به 3 ژوئیه (12 تیر)، ایکس باکس سری ایکس و اس به ترتیب هر کدام 9756 و 2774 واحد فروختند. از طرفی در زمان مشابه، 20028 کنسول پلی استیشن 5 استاندارد و 4333 نسخه دیجیتال به فروخته شده است.

کنسول های ایکس باکس سری در اکتبر سال گذشته، یعنی کمتر از یک سال پس از عرضه جهانی، به رکورد فروش بیش از 100 هزار واحد رسیدند. در واقع به طور دقیق، 38,307 واحد از ایکس باکس سری اس و 64,284 واحد از سری ایکس به فروش رفته اند. جهت مقایسه، ایکس باکس در طول چهار سال به این مقدار از فروش در ژاپن رسید. این کنسول از نظر فروش، بدترین عملکرد را بین کنسول های مایکروسافت در ژاپن داشته است.

شایان ذکر است که ایکس باکس به طور کلی هرگز در ژاپن محبوبیت چندان زیادی نداشته است. دلایل متعددی در طول سال ها باعث شده بودند که این برند در ژاپن به وسیله فروش فوق العاده کنسول های پلی استیشن و نینتندو به حاشیه رود. با این حال در سال های اخیر، مایکروسافت کوشش های خود را برای افزایش سهم خود در ژاپن بیشتر نموده و به نظر می رسد که نتایج خوبی کسب نموده است. از این کوشش ها می توان به عرضه گیم پس به طور رسمی در آوریل 2020 در این کشور و خرید استودیوی ژاپنی Tango Gameworks اشاره نمود.

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2123

به "فروش ایکس باکس سری در ژاپن از فروش کل ایکس باکس وان گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش ایکس باکس سری در ژاپن از فروش کل ایکس باکس وان گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید