تور ایتالیا: لیگ قهرمانان اروپا، آخرین فرصت یاران طارمی، میلان و اتلتیکومادرید برای صعود

به گزارش تور آسیایی ارزان، دیدارهای شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی شروع می گردد که از بین سه تیمی که هنوز شانس صعود دارند فقط یکی از آنها بلیت مرحله یک هشتم نهایی را کسب می نماید.

تور ایتالیا: لیگ قهرمانان اروپا، آخرین فرصت یاران طارمی، میلان و اتلتیکومادرید برای صعود

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، در شب نخست از هفته خاتمه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه شنبه) 8 ملاقات در گروه های A،B،C و D برگزار می گردد که بدون شک مهمترین آنها بازی های گروه B است، گروهی که برخلاف سه گروه دیگر هنوز تکلیف یکی از صعود نمایندگانش تعیین نشده است.

در این گروه لیورپول صدرنشین بلامنازع که تمام 5 بازی قبلی اش را با ثبت 15 گل زده و تنها 5 گل خورده برده است، صعودش را به عنوان تیم اول گروه قطعی نموده است. به این ترتیب سه تیم دیگر گروه یعنی پورتو، میلان و اتلتیکومادرید باید برای کسب سهمیه به جای مانده رقابت نمایند و این در حالی است که پورتو با 5 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است و تیم های میلان و اتلتیکومادرید هر دو با 4 امتیازبه ترتیب در جایگاه های سوم و چهارم هستند. معادله صعود برای تیم دوم گروه B خیلی پیچیده نیست.

در صورتی که مهدی طارمی و یارانش در تیم پورتو امشب در خانه خودشان اتلتیکومادرید را شکست دهند، بدون توجه به نتایج بازی دیگر گروه صعود می نمایند. اگر اتلتیکومادرید ببرد، این تیم به مرحله بعد می رود و اگر بازی مساوی گردد آن وقت باید دید که در بازی دیگر گروه میان میلان و لیورپول در سن سیرو چه اتفاقی می افتد چرا که اگر در آنجا میلان توانسته باشد لیورپول را شکست دهد، نماینده ایتالیا بالاتر از نمایندگان پرتغال و اسپانیا راهی مرحله یک هشتم نهایی می گردد.

این سناریو خیلی دور از فکر هم نیست، حداقل برای ایتالیایی ها که دو فصل پیش آتالانتا را در وضعیتی مشابه می دیدند. در آن فصل آتالانتا سه بازی اولش در مرحله گروهی را باخت، چهارمی را مساوی کرد و با بردن دو بازی آخرش توانست راهی مرحله یک هشتم نهایی گردد. میلان تا الان دقیقاً همان راهی که آتالانتا رفته پیموده و حالا با کسب یک پیروزی البته به شرط تساوی دیگر بازی می تواند به مرحله بعد صعود کند.

گروه A؛لیگ اروپا تنها دلخوشی پایین جدولی ها

در گروه نخست رقابت ها تکلیف دو سهمیه صعود و حتی جایگاه تیم های صعود نموده قطعی شده است. در این گروه منچسترسیتی 12 امتیازی به عنوان تیم اول صعود نموده و پاری سن ژرمن با 8 امتیاز تیم دوم گروه شده است. جنگ اصلی اما امشب میان لایپزیگ آلمان و کلوب بروژ بلژیک است که هر دو 4 امتیازی هستند و برحسب تفاضل گل در جدول به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار دارند. در بازی های این گروه که زودتر از سایر گروه ها برگزار می گردد، در حالی که لایپزیگ میزبان منچسترسیتی است، کلوب بروژ در استادیوم پارک دو پرنس شهر پاریس به میدان می رود.

گروه C؛ یک شب کاملاً تشریفاتی

در میان چهار گروهی که امشب بازی هایشان برگزار می گردد، تنها گروه سوم است که بازی هایش هیچ حساسیتی ندارد. در این گروه آژاکس که همه بازی هایش را برده با 15 امتیاز پیش از این صعوش را به عنوان تیم اول قطعی نموده. اسپورتینگ لیسبون پرتغال با 9 امتیاز تیم دوم شده است. دورتموند 6 امتیازی است و در رده سوم قرار گرفته است. این تیم به علت کسب نتایج ضعیف تر در بازی های رودررو با اسپورتینگ شانسی برای صعود ندارد و با توجه به فزونی 6 امتیازی اش نسبت به بشیکتاش قعرنشین نگران از دست دادن رده سوم و نرفتن به لیگ اروپا نیست. در این گروه در حالی آژاکس از اسپورتینگ لیسبون پذیرایی می نماید، دورتموند در خانه برابر بشیکتاش به میدان می رود.

گروه D؛ دوئل برای صدرنشینی

در گروه چهارم اگرچه چهره دو تیم صعود نماینده به مرحله یک هشتم نهایی، تیم راه یافته به لیگ اروپا و تیم حذف شده تعیین شده اما هنوز پای یک چیز در میان است که شرایط این گروه را مانند گروه قبل از از حالت تشریفاتی بودن خارج می نماید. رئال مادرید و اینتر، تیم های اول و دوم جدول که به ترتیب با 12 و 10 امتیاز صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی نموده اند، امشب در استادیوم سانتیاگوبرنابئوی شهر مادرید به مصاف هم می فرایند تا تعیین گردد که کدام تیم به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی خواهد رفت و کدام تیم دوم می گردد. اینتر تنها در صورت پیروزی می تواند صدر جدول را از چنگ رئال مادرید درآورد.

همزمان با این بازی شاختار دونتسک قعرنشین که فقط یک امتیاز دارد پذیرای شریف مولداوی 6 امتیازی است که خاطرش از رفتن به لیگ اروپا آسوده است و همین موضوع بازی دو تیم را تشریفاتی می نماید.

برنامه بازی های هفته خاتمهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

سه شنبه 7 دسامبر (16 آذر)

گروه A: پاری سن ژرمن - بروژ (21:15) ، لایپزیگ - منچسترسیتی (21:15)

گروه B: پورتو - اتلتیکومادرید(23:30), میلان - لیورپول (23:30)

گروه C: دورتموند - بشیکتاش(23:30)، آژاکس- اسپورتینگ لیسبون(23:30)

گروه D: رئال مادرید - اینتر(23:30)، شاختار دونتسک - شریف(23:30)

چهارشنبه 8 دسامبر (17 آذر)

گروه E: بنفیکا - دیناموکیف(23:30)، بایرن مونیخ - بارسلونا(23:30)

گروه F: منچستریونایتد - یانگ بویز(23:30)، آتالانتا - ویارئال(23:30)

گروه G: سالزبورگ - سویا(23:30)، ولفسبورگ - لیل(23:30)

گروه H: یوونتوس - مالمو (21:15)، زنیت - چلسی (21:15)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1969

به "تور ایتالیا: لیگ قهرمانان اروپا، آخرین فرصت یاران طارمی، میلان و اتلتیکومادرید برای صعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: لیگ قهرمانان اروپا، آخرین فرصت یاران طارمی، میلان و اتلتیکومادرید برای صعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید