متروسواری در شانگهای

به گزارش تور آسیایی ارزان، ممکن است درباره سیستم حمل و نقل عمومی شهر شانگهای و امکانات و محدودیت های آن اطلاعاتی داشته باشید. خبرنگاران در این یادداشت اطلاعات کاملی درباره سیستم متروی این شهر ارائه نموده و موارد مهمی که دانستن آن به شما در استفاده از این وسیله نقلیه شهری یاری می نماید را عنوان می نماید:

متروسواری در شانگهای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در وهله نخست باید نشان و علامت ویژه مترو را بشناسید که این موضوع به شما در پیدا کردن محل ایستگاه ها یاری فراوانی نموده و دسترسی شما به مترو را آسان می نماید.

قوانین مربوط به مسافران

در محیط مترو و ایستگاه های آن، استعمال دخانیات، انداختن آشغال به زمین، گدایی کردن و انداخت آب دهان ممنوع است. موضوع دیگری که باید در خصوص آن اطلاع داشته باشید این است که پیش از ورود به ایستگاه مترو و عبور از محل ارائه بلیط ، وسایل همراه شما از نظر امنیتی مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

دانستن نام مترو به زبان چینی

دانستن واژه مترو به زبان چینی می تواند به شما برای پیدا کردن ایستگاه های مترو یاری بسیاری کند. مترو در رسم الخط چینی به شکل (地铁) نوشته شده و تلفظ صحیح آن دی تیه (dìtiě) است. پیش از سفر به چین این واژه را یاد بگیرید زیرا در این کشور و شهر شانگهای، کمتر کسی از نام انگلیسی قطارهای زیرزمینی شهری یا مترو استفاده می نماید. سیستم متروی شهر شانگهای دارای 12 خط مختلف است که هر یک در نقشه های متروی این شهر به رنگ مخصوص به خود نمایش داده می گردد.

هزینه ها

اگر شما از قطار خط دو بهره ببرید که به رنگ سبز نمایش داده شده و از خیابان ژوجینگ شرقی (Xujing) تا فرودگاه بین المللی پودونگ (Pudong International Airport) عبور می نماید، باید مبلغ 9 رنمینبی (واحد پول داخلی چین) پرداخت کنید. اگر شما از بخش مرکزی یا میدان مردم سوار شوید باید مبلغ 6 رنمینبی پرداخت نموده و هزینه یک سفر تک مسیره شهری عادی با متروی شانگهای نیز3 رنمینبی است. موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برای استفاده از این خطوط می توانید از کارت های اعتباری بهره ببرید که هر چه میزان شارژ کارت شما بیشتر باشد، مبلغ کمتری برای سفر با مترو پرداخت می کنید. در تمامی ایستگاه های متروی این شهر زمان حرکت اولین و آخرین قطار نمایش داده می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جدول زمان بندی شروع به کار و تعطیل شدن هر یک از ایستگاه ها متروی شانگهای، به وب سایت زیر مراجعه کنید:

بلیط

برای خرید بلیط، شما می توانید از بلیط های استاندارد مربوط به خطوط یک تا 11 بهره ببرید. گزینه دیگر موجود، استفاده از کارت های ویژه حمل و نقل عمومی شانگهای یا (Shanghai Public Transportation Card) است که در تمامی ایستگاه های مترو، اتوبوس و مراکز خدمات شهری ارائه شده و شما می توانید به میزان دلخواه خود آن را شارژ کنید. با استفاده از این کارت شما می توانید از خدمات مترو، اتوبوس، تاکسی، قایق های مسافری و قطارهای برقی یا (maglev) بهره ببرید. یکی دیگر از گزینه های موجود نیز خرید بلیط زماندار 24 ساعته است که به شما اجازه می دهد برای هر تعداد سفر که مایل هستید در طول یک روز از خطوط مترو 1 تا 11 بهره ببرید.

نحوه استفاده از بلیط و ورود به ایستگاه:

  • وقتی وارد ایستگاه می شوید، باید از دستگاه کنترل بلیط عبور کنید، برای این منظور بلیط خود را روی بخش بلیط خوان در سمت راست قرار دهید.
  • زمانی که روی نمایشگر، اعتبار بلیط شما اعلام شد، شما می توانید از درگاه عبور نموده و وارد سالن مترو شوید.
  • در هنگام خروج از مترو نیز شما باید از این درگاه های ویژه عبور کنید.
  • در صورت بروز هر مسئله ای، به بخش خدمات مراجعه نموده یا از کارکنان مترو که دارای لباس های قرمز رنگ هستند، درخواست یاری کنید.

موارد امنیتی

در ایستگاه های شلوغ مترو، خطر سرقت و وجود افرادی که قصد دزدیدن کیف پول یا موبایل شما را دارند، بسیار زیاد است. اگر در نزدیکی درهای قطار نشسته اید، سعی کنید از تلفن همراه خود استفاده ننموده و آن را در جیب خود قرار دهید. زیرا بعضی از سارقان با استفاده از شگرد خاصی شما را تحت نظر گرفته و یک لحظه پیش از بسته شدن درهای مترو، تلفن همراه شما را قاپ زده و به بیرون می پرند. درهای مترو پشت سر آن ها بسته شده و قطار حرکت می نماید . در این شرایط هیچ کاری از دست شما بر نخواهد آمد. این یکی از شگردهای سارقان در مترو محسوب شده و آن ها در کار خود بسیار متبحر هستند. بنابراین بهتر است در مناطق شلوغی مانند ایستگاه های مترو و …. از وسایل خود با دقت بیشتری مراقبت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 312

به "متروسواری در شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروسواری در شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید