مرگبارترین مار دنیا در آسیا می خزد، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، شاه کبرا طولانی ترین مار بر روی کره زمین است و می تواند به طول 5.5 متر برسد.

مرگبارترین مار دنیا در آسیا می خزد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سر شاه کبرا آنقدر از نظر ظاهری ترسناک است که به خودی خود یک تهدید بصری به شمار میرود و صدایی که از خود فراوری می نماید نیز بلندتر از سایر مارها است. همه اینها حضور این شاه کبرا را ترسناک تر می نماید.

شاه کبرا تنها مار شناخته شده ای است که برای تخم هایش لانه می سازد که رفتاری نسبتا نادر در میان مارها است؛ این رفتار شاه کبرا حاکی از هوش مراقبتی آن است.

شاه کبرا که با نام علمی اوفیوفاگوس هانا شناخته می گردد، در چند ویژگی فیزیکی از سایر گونه ها متمایز است. آنها طولانی ترین مارهای سمی دنیا هستند که می توانند به طول 5.5 متر یا بیشتر برسند. این مارها معمولاً دارای پوست سبز زیتونی تا قهوه ای مایل به سیاه با نوارهای زرد روشن تر یا نوارهای عرضی در امتداد بدنشان هستند. آنها بعلاوه سوراخ های بینی بزرگ و برجسته ای دارند که ممکن است به حس بویایی آنها یاری کند.

زمانی که شاه کبرا در معرض تهدید قرار می گیرد، می تواند با بزرگ تر نشان دادن بدن و سر خود ظاهری متمایز به خود بگیرد. شاه کبراها دارای سرهای پهن و کشیده هستند که به آنها اجازه می دهد گزش سمی قوی داشته باشند. شاه کبرا دارای سم عصبی قوی است که می تواند طعمه خود را بی حرکت کند یا بکشد.

آن ها گوشه گیر هستند و ترجیح می دهند از برخوردهای انسانی اجتناب نمایند، اما در صورت احساس خطر می توانند پرخاشگر شوند و حمله نمایند.

این مارها بعلاوه دارای طول عمر قابل توجهی در مقایسه با سایر مارها هستند و طول عمر آن در طبیعت به 20 سال می رسد.

شاه کبرا در شمال هند، از شرق تا جنوب چین، در سراسر شبه جزیره مالایا و از شرق تا غرب اندونزی و فیلیپین زندگی می نماید.

منبع: animals.howstuffworks

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 بهمن 1402 بروزرسانی: 7 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2790

به "مرگبارترین مار دنیا در آسیا می خزد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگبارترین مار دنیا در آسیا می خزد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید