هوندای تازه نفس بازار خودروی ایران، عکس
به گزارش تور آسیایی ارزان، در پی افزایش محدودیت های بین المللی ناشی از تحریم ها، دور جدیدی از واردات خودرو به کشور شروع شد که فرصت مناسبی را برای ورود محصولات چینی به بازار ایران فراهم کرد. با این حال، بعضی شرکت های واردکننده در مسیری متفاوت گام نهادند و اقدام به عرضه برندهای ژاپنی و گاهی اروپایی در بازار داخلی کردند. یکی از این شرکت ها، میخواهد به زودی هوندا سیتی را به صورت وارداتی و در نسخه سدان به بازار ایران عرضه کند.
به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، هوندا سیتی یکی از قدیمی ترین محصولات این شرکت ژاپنی به شمار می رود که نخستین بار در سال 1981 میلادی معرفی گردید. این خودرو در ابتدا در قالب یک هاچبک مالی با ابعاد کوچک و مصرف سوخت بهینه ارائه شد، اما پس از دو نسل، فراوری نسخه هاچبک آن متوقف و در سال 1996 به عنوان یک سدان ساب کامپکت برای بازارهای در حال توسعه آسیایی احیا شد.
براساس گزارش خودرو بانک، نسل هفتم یا آخرین نسل هوندا سیتی در نوامبر 2019 در بانکوک تایلند رونمایی شد. این خودرو از پلتفرم مشترک با هوندا جز بهره می برد و ابعادی بزرگتر از سدان سیویک نسل نهم دارد، اما همچنان در رده سدان های ساب کامپکت یا سگمنت B قرار می گیرد. پس از 26 سال، نسخه هاچبک این مدل نیز در نوامبر 2020 معرفی گردید.
در مجموع سدان هوندا سیتی در کشورهایی مانند چین، هند، مالزی، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مکزیک و سایر بازارهای جهانی عملکرد فروش مناسبی را از خود نشان داده است. به عنوان مثال در کشور مالزی در سال 2023 هوندا بیش از 80،000 دستگاه فروش داشته و سدان هوندا سیتی 30 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است. می توان گفت فروش آن در سال گذشته میلادی حداقل بیش از 24,000 دستگاه بوده که عدد بسیار مناسبی است. در کشور هند نیز در 6 ماهه گذشته در حدود 8000 دستگاه هوندا سیتی به فروش رسیده است.
با نگاهی گذرا به کابین هوندا سیتی، هویت مالی این خودرو نمایان می شود. طراحی کابین و داشبورد با پیروی از الگوهای قدیمی، چندان مدرن و بر اساس ترند روز به نظر نمی رسد، هرچند کیفیت متریال های به کار رفته در این بخش قابل قبول است. تریم مشکی رنگ داخلی همراه با تودوزی پارچه ای و تریم های آلومینیومی در داشبورد و کنسول میانی، تا حدی سادگی کابین را جبران می نمایند.
در مرکز داشبورد، یک نمایشگر لمسی 8 اینچی تعبیه شده که کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در زیر آن قرار گرفته اند. با توجه به ابعاد جمع و جور هوندا سیتی و فاصله بین محوری 2590 میلی متری، این خودرو دارای کابین بزرگ و جادار مناسب کاربری شهری است که یکی از مهم ترین مزایای آن محسوب می شود.
در بخش طراحی ظاهری، هوندا سیتی ویژگی متمایزی ندارد و سبک طراحی آن به چند سال قبل باز می شود. نمای جلوی این خودرو شباهت زیادی به سایر محصولات هوندا دارد و چراغ های بزرگ و کشیده LED در کنار مشبک لانه زنبوری جلوپنجره، از جمله عناصر شاخص در این بخش هستند. در نمای جانبی، خط شانه سراسری و رینگ های 16 اینچی آلومینیومی از المان های قابل توجه به شمار می روند. نمای عقب نیز طراحی ساده ای دارد که چراغ های کشیده LED در طرفین، سپر حجیم و دیفیوزر پلاستیکی مشکی رنگ از ویژگی های آن است.
در بخش مشخصات فنی، هوندا سیتی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 121 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن متر بهره می برد. این نیرو به وسیله گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد این سدان 1189 کیلوگرمی 10.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 198 کیلومتر در ساعت است. مقدار مصرف سوخت ترکیبی نیز 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.
از نظر امکانات و تجهیزات، هوندا سیتی مجهز به 6 کیسه هوا، سیستم های کنترل پایداری، ترمز ABS، هشدار فشار باد تایر، کروز کنترل، ایموبلایزر و دیگر تجهیزات ایمنی است. در زمینه امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، نمایشگر 8 اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ های LED جلو و عقب و دیگر موارد اشاره نمود.
227227
منبع: خبرآنلاین