جهت سبز کوهستان قله سماموس افتتاح شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، مراسم افتتاحیه جهت سبز کوهستان قله سماموس با حضور رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی کشور، مسعود حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، مدیران شهرستانی جمعی از پیشکسوتان، مربیان و کوه نوردان استان در روز 3 آبان در فرمانداری شهرستان رودسر برگزار گردید.

جهت سبز کوهستان قله سماموس افتتاح شد

در این مراسم از دست اندرکاران نصب تابلوهای راستا سبز کوهستان تجلیل و از تابلوهای تفسیری و راهنمای راستا سبز در روستای جواهردشت رونمایی شد.

حلاج پور در حاشیه این مراسم با اعلام این نکته که ثبت ملی شماموس و ایجاد راستا سبز کوهستان باعث جذب جهانگرد ورزشی در منطقه شده و در آینده ای نزدیک این قله همچون نگینی درخشان باعث فخر استان خواهد شد گفت: راستا سبز کوهستان به پیشنهاد کارگروه آموزش و پژوهش هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان با همکاری این اداره کل به فدراسیون کوه نوردی پیشنهاد و برای نخستین بار در قله سماموس بلندترین قله گیلان اجرایی شد.

در انتهای مراسم نیز کوه پیمایی نمادین در راستا سبز کوهستان توسط تعدادی از کوه نوردان شهرستان رودسر با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1313

به "جهت سبز کوهستان قله سماموس افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت سبز کوهستان قله سماموس افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید