معرفی جاذبه های گردشگری لیسبون؛ پایتخت پرتغالی

به گزارش تور آسیایی ارزان، جاذبه های گردشگری لیسبون را می توان در هر گوشه از این شهر دید؛ لیسبون به عنوان یکی از از زیباترین و چند ملیتی ترین شهرهای اروپا شناخته شده است.

معرفی جاذبه های گردشگری لیسبون؛ پایتخت پرتغالی

لیسبون پایتخت و شهر مرکزی کشور اروپایی پرتغال است که قدمت تاریخی دارد و توانسته در طی سالیان دراز جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی زیادی را در خود جای دهد. لیسبون در تمام مدت سال آب وهوای خوبی دارد. زمستان ها هوا خوب است و تابستان ها هم چندان داغ نیست. بهترین فصول برای سفر به این شهر بهار و پاییز می باشد.

برج بلم

برج بلم (Belem Tower) همچنین به عنوان برج سنت وینسنت شناخته شده است و درجایی قرار گرفته است که زمانی یک جزیره در رودخانه تاقوس در لیسبون، پایتخت پرتغال بود. قدمت آن به سال 1515 باز می گردد، این برج با ابهت برای دفاع از لیسبون در مقابل مهاجمان و به خوش آمد گویی به دوستان این شهر ساخته شد. این برج در عصر کاوش ساخته شده است، برج چهار طبقه سنگ آهکی دارای یک باستیون است که این باستیون فضا برای 17 توپ دارد که می تواند محدوده وسعی را به توپ ببندد. مجسمه Our Lady از Safe Homecoming، برای محافظت از ملوانان در سفرهای خود طراحی شده است در نزدیکی ساحل قرار گرفته است.

صومعه ژورنیموس

عبادتگاه ژورنیموس در لیست میراث جهانی یونسکو دارد، مجموعه عظیم آن را در ابتدای قرن شانزدهم ساختند تا برای اکتشافات کاشفان این کشور عظیمداشتی گرفته باشند. سبک معماری این بنا تاثیر گرفته از سبک های گوتیک و موروها است که با زیبایی خیره نماینده خود تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های شهر لیسبون شده و هر سال هزاران توریست از آن دیدن می نمایند. در منطقه بلم قرار گرفته است و از سنگ آهکی طلایی ساخته شده ، درهای ان سنگی و پنجره های آن مشبک هستند. در شبستان این عابادتگاه مقبره واسکو دو گاما قرار گرفته است، او کاشف و توریست پرتغالی بود که برای اولین بار از راه دریا از اروپا به هند رفت.

کلیسای جامع سه

این کلیسای جامع رومانسکی بازسازی ها و بازسازی های متعددی پس از ساختش در سال 1150 را متحمل شده و در سال 1755 زلزله کاملاً این کلیسا را ویران کرد. چیزی که شما امروزه می بینید تلفیقی از سبک های معماری مختلف است. در داخل بنا، پنجره ای پر تلالو به نورانی کردن فضای نیمه تاریک درون یاری می کند. در این ساختمان گنجینه ارزشمندی از ظروف نقره، مجسمه، پوشاک گلدوزی شده و تعدادی نسخه مصور خطی نادر وجود دارند. گشت وگذار در صومعه گوتیکی و سایر قسمت های این کلیسای جامع خالی از لطف نخواهد بود.

قلعه جرج مقدس

شناخته شده ترین جاذبه عظیم لیسبون، قلعه جرج مقدس Castelo de Sao Jorge بوده که موقعیتی باشکوه، در نزدیکی آلفاما بر روی تپه ای مشرف به پایتخت پرتغال واقع شده است. این نقطه یکی از معروف ترین مقاصد گردشگران محسوب می گردد. باروهای تحسین برانگیز این بنا، موزه جذاب و محوطه شگفت انگیز باستان شناسی اش در کنار هم تجربه ای ارزشمند و به یاد ماندنی برای کل خانواده به ارمغان می آورند. بازدیدنمایندگان در بیشتر زمان بازدیدشان می توانند از مناظر فوق العاده و تحسین برانگیز وسیع شهر، رود تاقوس و اقیانوس اطلس در دور دست لذت ببرند. برای زاویه دیدی متفاوت، یک پریسکوب در یکی از برج ها تعبیه شده که برای بینندگان تصویری 360 درجه از شهر را فراهم می کند.

موزه ملی هنر باستان

این موزه یکی از عظیم ترین جاذبه های فرهنگی و یکی از نقاطی است که حتماً باید طی سفرتان از آن بازدید کنید. این موزه، گالری ملی پرتغال بوده و صندلی عظیم ترین مجموعه نقاشی های قرن 15 و 16 پرتغالی در کشور است. این مکان در غرب مرکز شهر و در کاخی قرن هفدهمی واقع شده است. فضای موزه به سه سطح تقسیم شده و مجموعه گسترده دائمی آن تقریباً دو ساعت زمان شما را خواهد گرفت. سفر خود را از نمازخانه آلبرت مقدس در سطح اول آغاز کنید و سپس در اتاق هایی از هنر کاربردی پرتغال قدم بزنید.

در این آثار گاه می توان تأثیرات اکتشافات استعماری پرتغال را نیز مشاهده کرد. در سطح 2 شما با جواهرات، سرامیک ها، ظروف طلا و نقره و شکل های هنری متعلق به اکتشافات پرتغال خیره و مسحور خواهید شد. توجه داشته باشید که حتماً پانل های نامْبان ژاپنی قرن شانزدهمی را که تجارت پرتغالی ها در ژاپن را به تصویر می کشند تماشا کنید. سطح سوم نیز وقف نقاشی و مجسمه سازی پرتغال شده است.

پل 25 آوریل

این پل، پلی بسیار عظیم بوده که طول آن دو کیلومتر و دویست و هفتاد و هفت متر می باشد و در صنعت پل سازی از شاه کار های زمان خود محسوب می گردد این پل بر روی رودخانه تاگوس قرار گرفته است در سال 1966 احداث شده است و از طرفی نیز این پل به انقلاب میخک 1974 اشاره می کند.

پل معلق 25 آوریل از جمله جاذبه های گردشگری لیسبون به شمار می آید که پایتخت پرتغال را به شهر آلمادا وصل می کند. واسکو دا گاما یک سازه معماری بی نظیر و از معروف ترین پل های اروپا و جهان است ـ پلی کابلی و مدرن که در سال 1998 بر روی رودخانه تاقوس افتتاح شد و مناطق شرقی لیسبون را به هم متصل می کند. این پل پس از پونته د 25 آوریل دومین گذرگاه ساخته شده بر روی این رودخانه بود. واسکو دا گاما با طول 12.3 کیلومتر طولانی ترین پل اروپا است و به هدف کاهش ازدحام در پل دیگر لیسبون و جلوگیری از ترافیک سفر بین شمال و جنوب کشور به وسیله لیسبون ساخته شده است.

ساخت این سازه در سال 1995 آغاز و در سال 1998 به اتمام رسید. از روی پل منظره اطراف شگفت انگیز است. در حال رانندگی، نمی توانید تصور کنید که طول پل چقدر است، اما وقتی از پل گذشتید و به ساحل رسیدید، آنجاست که متوجه عظمتش می شوید.

کاخ ملی پنا

این کاخ در قرن هجدهم میلادی ساخته شد که بسیار رنگ های متنوع در ساخت و رنگ آمیزی آن به کار رفته است که برای مخاطبان باعث شادی و هیجان می گردد و همچنین دارای دکوراسیونی از سبک های مختلف می باشد. این بنا برای شاه فرناندو دوم ساخته شد.

منبع: setare.com
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1339

به "معرفی جاذبه های گردشگری لیسبون؛ پایتخت پرتغالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری لیسبون؛ پایتخت پرتغالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید