معرفی فرودگاه بین المللی بوشهر

به گزارش تور آسیایی ارزان، آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر | Bushehr Airport

امروز می خواهیم تا شما را با یکی از فرودگاه های بین المللی کشورمان در جنوب کشور آشنا سازیم، فرودگاه بین المللی بوشهر (Bushehr Airport). فرودگاه بوشهر به عنوان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران نیز شناخته می شود. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر با تاریخچه فرودگاه بوشهر، اطلاعات، راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بوشهر و در نهایت امکانات فرودگاه بین المللی بوشهر آشنا نماییم.

معرفی فرودگاه بین المللی بوشهر

تاریخچه فرودگاه بلین المللی بوشهر

همانطور که در ابتدا نیز به شما گفتیم فرودگاه بین المللی بوشهر یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است. این فرودگاه که در نواحی جنوبی کشورمان نیز واقع شده است، در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از قطب های هوایی کشورمان نیز محسوب می شده است.

فرودگاه بین المللی بوشهر را به عنوان یکی از قدیمی ترین و صد البته که از مهم ترین فرودگاه های فعال در صنعت هواپیمایی و فرودگاهی کشور در دوران پیش از انقلاب نیز می شناخته اند و این ها نشان دهنده نقش مهم و اساسی این فرودگاه به عنوان دروازه ورود و خروج به این ناحیه را نشان می دهد.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که فرودگاه بین المللی بوشهر اولین فرودگاه بین المللی ایران بوده است که میزبانی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلستان و همچنین کی ال ام هلند را که هم اکنون نیز فعال هستند و از مهم ترین و بهترین های صنعت هواپیمایی جهان به حساب می آیند را بر عهده داشته است.

با گفتن این امر هر خواننده و یا مخاطب ای به اهمیت این فرودگاه در روزگاران گذشته را نشان می دهد. فرودگاه بین المللی بوشهر در حدود 90 سال قبل یعنی در سال 1307 و دقیقا مطابق با دورانی که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص آسیا و خاورمیانه انجام می شدند، تاسیس شد.

مطابق با سال 1919 میلادی بود که اولین پروازی که از قاره اروپا راهی کشور پهناور هندوستان بود، در راستا پروازی نو و در فرودگاه های خاکی بغداد ،بوشهر، بندر لنگه و کراچی برای انجام امر سوخت گیری و سرویس رسانی فنی به هواپیماها، نشست و برخواست داشت. باید این نکته را در این مابین به شما بازگو نماییم که این پروازها از اولین پروازهایی بودند که از حریم هوایی آسمان ایران استفاده می کردند.

اما همواره این مورد وجود داشت که با این حال که از حریم هوایی دولت ایران استفاده می کنند، از سوی دولت و حکومت وقت ایران هیچ گونه نظارت و کنترلی بر روی این قبیل پروازهایی که به آسمان ایران می شد، وجود نداشت. این شرایط وجود داشت تا این که در سال 1304 شمسی بر اساس مصوبه ای که دولت آن زمان به دست آورده بود، اجازه احداث فرودگاه و پرواز را به یک شرکت خارجی که در آن زمان در ایران هم پرواز می کرد و هم شعبه داشت در چند شهر ایران از جمله بوشهر، بندر انزلی، کرمان و بندر عباس داده شد.

البته لازم به ذکر است که این طرح بعد از مدتی لغو شد. بعد از گذشت 2 سال از صدور حکم توقف پروازها از سوی دولت ایران، مجدداً اجازه پرواز مشروط به حمل و ارسال محمولات پستی و باری ایران به خارج از کشور به شرکت های خارجی که خواهان پرواز در حریم هوایی ایران بودند، داده شد. در سال 1308 شمسی با فرود یک فروند هواپیمای انگلیسی تبار، اولین پرواز خارجی رسمی و مشروع به خاک ایران شروع شد.

در شش ماهه بعد از شروع پروازهای رسمی خارجی ها به ایران، دومین هواپیمای کوچک مسافربری متعلق به شرکت هواپیمائی کی ال ام هلند در این فرودگاه به زمین نشست. این هواپیما پس از انجام عمل سوخت گیری به سمت جاکارتای اندونزی پرواز کرد.

البته باید این نکته را درمورد فرودگاه بین المللی بوشهر و موقعیت و شایط جغرافیایش به شما بگوییم که با رونق گرفتن بندر بوشهر فرودگاه کوچک و خاکی این شهر به تدریج شروع به توسعه یافتن نمود و تا جایی پیش رفت که امروزه این فرودگاه بین المللی به صورت یکی از بزرگ ترین فرودگاه های مشترک با کاربری نظامی و بازرگانی درآمده است.

این فرودگاه در طول 90 سال فعالیت خود همواره به عنوان فعال ترین و البته بهترین راستا و میانبر هوائی غرب به جنوب شرقی قاره آسیا بوده است.

این فرودگاه به دلیل جایگاهی که نه تنها در ایران بلکه در قاره آسیا دارد، در راستای پذیرش پروازها و تامین سلامت و بی خطری آن ها و با بهره گیری از سیستم ها و امکانات پیشرفته ناوبری هوایی از توان و تجهیزات بسیار بالا و پیشرفته ای برخوردار است.

اما این فرودگاه در عین حال با مسائلی نیز دست و پنجه نرم می نماید. از مسائل این فرودگاه می توان به این مورد اشاره نمود که کاهش دید افقی خلبان به دلیل پدیده ریزگردها در سال های اخیر که استان های جنوبی کشور را نیز درگیر کرده است، باعث لغو بیشتر پروازهای این فرودگاه شده است.

البته برای جلوگیری از لغو پرواز و ارتقای ایمنی نشست و برخواست هواپیما، پیشرفته ترین سامانه کمک ناوبری هواپیما به زودی در فرودگاه بوشهر راه اندازی خواهد شد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بوشهر

نام فرودگاه بین المللی بوشهر: Bushehr Airport

کد یاتا: BUZ

کد ایکائو: OIBB

نوع کاربری فرودگاه: مسافربری

ارتفاع از سطح دریا: 21 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی بوشهر: bushehr.airport.ir

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بوشهر

برای این که بخواهید به فرودگاه بوشهر بروید و یا بالعکس می توانید از بهترین و موجود ترین راه ممکن در سیستم حمل و نقل استفاده نمایید، تاکسی ها. تاکسی هایی که در اطراف فرودگاه بین المللی بوشهر وجود دارند هم متعلق به خود فرودگاه هستند و هم تاکسی های گذری هستند. همانطور که گفتیم اگر می خواهید بی دغدغه به راستا خود برسید، از تاکسی استفاده نمایید.

امکانات فرودگاه بین المللی بوشهر

چند رستوران در این فرودگاه هستند که غذاهای ارزان و فست فود می پزند و به مسافران خدمات غذایی ارائه می کنند.

جایگاه های این فرودگاه راحت است و مسافران بر روی آن می توانند کمی استراحت کنند.

انواع خدمات بانکی، دستگاه های خود پرداز و برخی دیگر از خدمات در این فرودگاه در دسترس است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2009

به "معرفی فرودگاه بین المللی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید