مقایسه سمند سریر با پژو پارس

به گزارش تور آسیایی ارزان، در میان خودروهای ساخت ایران، سمند خودرویی ا ست که می توان با خیال راحت در آن نشست و از خطرات احتمالی تصادف بیشتر در امان ماند. یکی از دلایلی که ایران خودرو این مدل را به فراوری در مدل تشریفاتی رساند هم همین است. ما در این مقاله به آنالیز و مقایسه سمند سریر با پژو پارس می پردازیم تا طرف دارن آن راحت تر انتخاب نمایند.

مقایسه سمند سریر با پژو پارس

مقدمه ای بر مقایسه سمند سریر

خودروی سمند توانست در تست تصادف شرکت مایرای انگلستان پیروز بیرون بیاید. در این تست سقف سمند تاخورده (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب باعث شکستگی پای آدمک تست شد. عواملی نظیر سالم ماندن ستون ها باعث شد سمند از سوی شرکت انگلیسی مایر، استانداردهای ایمنی را کسب کند و از نظر ایمنی با رجحان جزئی نسبت به پژو 405 شرایط کسب امتیاز این بخش را داشته باشد.

سمند سریر از پیشرانه 1.8 لیتری پژو سیتروئن با کد XU7JP4L4 استفاده می نماید که مشابه زانتیا و پارس ELX است. بعضی نمونه های این خودرو داری پیشرانه EF7 هستند. توان و کشش پیشرانه های فوق برای این بدنه فوق العاده نیست اما راضی کننده است.

مزایای سمند سریر

  • در تست تصادف شرکت مایرای انگلستان، کارکرد کیسه هوا در این خودرو به موقع بود و به علت متناسب بودن وزن عقب و جلوی آن حین تصادف عقبِ خودرو بلند نمی گردد.
  • این خودرو دارای امکانات خوبی در مقایسه با سایر خانواده اش است. وجود دو ال سی دی در پشت جایگاه های جلو با قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری، فضای باز برای سرنشینان جلو و عقب، قراردهی یخچال به صورت سفارشی و بعلاوه تعبیه دو عدد سینی پذیرایی در پشت جایگاه های جلو برای سرنشینان عقب، از جمله امکاناتی است که به این خودرو اضافه شده است.
  • از دیگر امکاناتی که به علت تغییر در ساختار خودرو به آن اضافه شد، رینگ آلومینیومی و تایر پهن برای حفظ تعادل در سرِ پیچ ها بود. استفاده از لاستیک های پهن تر نسبت به سمند ال ایکس، باعث شده تعادل این خودرو بیشتر حفظ گردد.
  • این خودرو دارای ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم EBD و بعلاوه فرمان هیدرولیک است.
  • غربیلک فرمان خوش دست و جایگاه هایی با پوشش چرم به همراه تنظیم برقی جایگاه های جلو برای راننده خوشایند است.

معایب سمند سریر

  • اولین نقطه ضعف اساسی کابین سریر جایگاه های عقب آن است. حداقل انتظاری که از سمند سریر وجود داشت، این بود که از جایگاه یک تکه سمند LX بهره برده باشد، اما تنها به پوشش چرم بسنده شده است. جایگاه های عقب آن جداگانه طراحی شده و برای هر سرنشین قابلیت تنظیم پشتی و حتی زیر ساق پا وجود دارد؛ این در حالی ا ست که باید نوع جایگاه به گونه ای باشد که سرنشین از فضای بزرگ جلوی پاهای خود استفاده مفیدی ببرد و جایگاه خود را مستقل و مطابق سلیقه و راحتی خود تنظیم کند. اما سریر حتی پشت سری های مجزا از جایگاه عقب هم ندارد.
  • این خودرو دارای استاندارد آلایندگی نه چندان خوب یورو 3 است.
  • عاملی که در دینامیک لیموزین مهم است، ابتدا نرمی سیستم تعلیق خودرو و سپس حداقل نفوذ صدا به داخل است. این ها از مهم ترین ویژگی هایی ا ست که باید در این خودرو ها وجود داشته باشد؛ یعنی ایجاد حدبیشتر آرامش و آسایش. سریرهیچ کدام از این ویژگی ها را به صورت صحیح ندارد. سیستم تعلیق سریر هرچند ضربات ریز را در خود جذب می نماید، اما توانایی جذب ضربات ناشی از عبور از دست اندازهای بزرگ را ندارد. ضمن آنکه صدای افتادن در چاله یا عبور از دست اندازها و سرعت گیرها را نیز به اتاق منتقل می نماید. در حالت عادی نیز نفوذ صدا به کابین سریر نسبت به کلاس خودرو زیاد است.
  • علاوه بر آن، عدم وجود خبرنگاران حائل میان دو ردیف جایگاه و البته عایق بندی نامطلوب کابین باعث شده سرنشینان عقب همیشه توفیق اجباری شنیدن صدای خشن و پرطنین موتور را داشته باشند! در بیشتر لیموزین ها حتی بخش عقب کابین به وسیله یک خبرنگاران حائل که در بخش فوقانی از جنس شیشه است، از بخش راننده ایزوله شده و محیط کاملاً بی صدا و خصوصی را برای سرنشینان فراهم می آورد.
نمای داخلی سمند سریر

مقایسه سمند سریر با پژو پارس لیموزین

سمند سریر یک لیموزین است که خودرویی خاص به حساب می آید و مانند دیگر خودروهای مشابهش بیشتر برای تشریفات استفاده می گردد. خودروی دولت مردان یا شخصیت های خاص است و از این خودرو تعداد زیادی فراوری نشده است؛ چرا که مورداستفاده اش خاص است. سریر یک لیموزین فراوری ملی است، بنابراین باید با هم رده های داخلی خودش مقایسه گردد. اگر در پی خودرویی هم رده برای مقایسه باشیم تنها خودرویی که همچون سریر می یابیم، پژو پارس لیموزین است که به صورت سفارشی به وسیله کمپانی ایران خودرو فراوری می گردد.

پیش از اینکه پژو پارس لیموزین وارد بازار ایران گردد، استفاده از پژو 405 لیموزین رواج داشت. در واقع، پژو پارس لیموزین نسخه پیشرفته و اصلاح شده پژو 405 است. بنابراین، حالا دیگر این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقایسه سمند سریر و پارس لیموزین، می توان گفت هر دو خودرو فقط با کمی امکانات رفاهی بیشتر نسبت به نسخه های سدان فراوری می شوند تا بتوان آنها را یک خودروی تشریفاتی به حساب آورد. بعلاوه در طراحی ظاهری، سازنده با افزایش طول نسبت به نسخه های سدان، قصد آن را داشته است تا ظاهر آنها بیشتر شبیه یک لیموزین باشد، اما ساده انگارانه و ابتدایی دانستن این کار سبب شده است که این تجربه غیرحرفه ای و نه چندان خوب از آب درآید.

بیشتر بخوانید: مقایسه پژو 405 با سمند، پژو پارس، پژو 206 و تیبا

نمای پشتی سمند سریر

در مقایسه سمند سریر با پژو پارس می توان گفت که یکی از تفاوت های جالب در دو خودرو این است که پژو پارس لیموزین با 6 در فراوری می گردد، در حالی که سمند سریر همچنان از 4 در استفاده می نماید. این موضوع نشان می دهد پژو پارس لیموزین بیشتر ظاهر یک خودروی تشریفاتی را دارد.

هر دو خودرو از امکانات ایمنی لازم مانند سامانه ترمز ABS و EBD بهره می برند و دارای استحکام خوبی در هنگام تصادف هستند . در امکانات داخلی هم سمند سریر با در اختیار داشتن امکاناتی نظیر دو ال سی دی در پشت جایگاه های جلو با قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری به لحاظ رفاه قابل قبول است. پیشنهاد می کنم مطلب مقایسه لیفان 620 با پژو پارس و دنا را هم بخوانید.

برای مقایسه سمند سریر و پژو پارس در بخش فنی، اعداد و ارقام آنها هم جالب است. در پژو پارس لیموزین پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1.8 لیتر استفاده می گردد که حدبیشتر توان 97 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد. این پیشرانه حدبیشتر گشتاور 148 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه را فراوری می نماید. در سمند سریر از پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ استفاده می گردد که حدبیشتر توان 110 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه و حدبیشتر گشتاور 156 نیوتن متر را در 4250 دور در دقیقه دارد. مجموع این ارقام نشان می دهد که خودروی سریر در پیشرانه برتر از پژو پارس لیموزین عمل می نماید.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از سمند سریر در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش سمند سریر آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2127

به "مقایسه سمند سریر با پژو پارس" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه سمند سریر با پژو پارس" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سمند سریر با پژو پارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید