موزه ملی ابریشم چین

به گزارش تور آسیایی ارزان، با بزرگترین موزه تخصصی ابریشم در دنیا آشنا شوید!

موزه ملی ابریشم چین در قسمت جنوبی دریاچه غرب، در شهر هانگژو استان چجیانگ چین واقع شدن است. این موزه، اولین موزه ابریشم حرفه ای در کشور چین و همچنین بزرگترین موزه ابریشم در سراسر دنیا است. بازدید عموم مردم از این موزه از سال 1992 امکان پذیر شده و ازسال 2004 هم بازدید ها به صورت رایگان هستند. این موزه برای مدتی تعطیل بود ولی از ماه جولای 2016 بازدید از این موزه مجدداً ممکن شده است.

موزه ملی ابریشم چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این موزه حدود 25هزار متر مربع مساحت دارد و شامل 6 بخش اصلی می گردد: داستان ابریشم چین، پرورش کرم ابریشم و صنایع دستی ابریشم، تحول در سبک پوشش: لباس های چینی از سال 1920 تا دههه 2010، از روستایی به شهری: 400 سال از سبک پوشش دنیای، گالری حفظ نساجی و مرکز بایگانی ژین یو. این 6 بخش شامل 8 سالن نمایش می شوند، از قبیل: سالن مقدمه، سالن عتیقه ها، سالن فرهنگ مردمی، سالن رنگرزی و بافندگی و سالن دست آوردهای مدرن.

جدا از موزه و مجموعه های آن، محیط بیرونی موزه ملی ابریشم چین هم بسیار زیبا و برازنده طراحی شده است. چمنزار زیبایی در محوطه این موزه قرار گرفته است و گل های و فواره های آب مختلفی هم در این محوطه قرار گرفته که زیبایی و طراوت خاصی به آن بخشیده است.

در سالن مقدمه و ورودی با تاریخ 5000 ساله ابریشم چین آشنا خواهید شد. چین در واقع زودتر از هر کشور دیگری آغاز به پرورش کرم ابریشم، ابریشم پیچی و دوختن لباس با آن نخ های ابریشم کرد. در این سالن شما شاهد دلایل و مدارک کافی و قوی بر این ادعا خواهید بود. این سالن همچنین تاریخ جاده ابریشم را هم نشان می دهد که به وسیله آن این علم و این ابریشم ها به سایر نقاط دنیا هم فرستاده شدند.

سالن عتیقه ها تعداد زیادی از وسایل بسیار قدیمی را نشان می دهد که تقریباً تمامی خاندان پادشاهان سابق چین را نشان می دهند. در این سالن تعدای تصویر هم در شرح فرهنگ ابریشم چین باستانی مشاهده خواهید کرد. این عتیقه ها از مناطق مختلف کشور جمع آوری شده اند و هم شامل اشیائی از شمال و جنوب کشور، هم شامل اشیائی می شوند که در حفاری های راه ابریشم به دست آمدند. گفتنی است که یک پارچه گل برجسته ابریشمی متعلق به 5،630 سال پیش در این سالن وجود دارد که حتماً تحسین شما را بر خواهد انگیخت. این پارچه در واقع قدیمی ترین ابریشمی است که تاحالا کشف شده است.

سالن رنگرزی و بافندگی نحوه رنگ کردن و بافتن نخ های ابریشم را به بازدیدنمایندگان آموزش می دهد و نظریات علمی برای انجام آن را هم مطرح می نماید. در این سالن افرادی هم حضور دارند که کل روند بافندگی را به شما نشان می دهند و از اینکه گردشگران وارد کار شوند و خودشان هم مراحل را انجام دهند استقبال می نمایند.

در سال دست آوردهای مدرن هم دست آوردهای جدید در فراوری محصولات ابریشمی، تحقیقات و تجارت ابریشم را مشاهده خواهید کرد.

موزه ملی ابریشم چین به جدیدترین تجهیزات مجهز شده است تا آرایش و راحتی را برای بازدیدنمایندگان و گردشران به ارمغان بیاورد. راهنماهای داخل این موزه رایگان هستند، راهنما صوتی رایگان هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت، جزوه هایی شامل اطلاعاتی در خصوص ابریشم را هم به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. این موزه برای افراد ناتوان هم تدابیری اندیشیده است و جایگاه های چرخ دار را به صوت رایگان در اختیار افراد معلول و یا کم توان قرار می دهد. گردشگران همچنین می توانند از فروشگاه های موجود در محوله موزه، وسایل ابریشمی مورد پسند خود را خریداری نمایند و یا اینکه به چا ی خانه بروند و از نوشیدن چای لذت ببرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 315

به "موزه ملی ابریشم چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی ابریشم چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید