نتایج خوب اکتشافات اولیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور آسیایی ارزان، جلسه آنالیز اقدامات ایمیدرو در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رییس هیات عامل این سازمان برگزار و جدیدترین اقدامات صورت گرفته، ارایه شد.

نتایج خوب اکتشافات اولیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور امروز در جلسه ای که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور خدایار کریم نژاد معاون شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی، سالار حسین پور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، فرید دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و اباذر رحیمی مجری طرح های اکتشافی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید، پس از استماع گزارش 10گانه اقدامات ایمیدرو در استان، از نتایج خوب اکتشاف معادن اطلاع داد و گفت: پتانسیل یابی های صورت گرفته در سطح کهگیلویه و بویر احمد، نتایج ارزنده ای در پی داشته است.

وی با اعلام اینکه 6 اولویت اکتشاف کهگیلویه و بویراحمد معین شده؛ از شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی ایران و سازمان صنعت معدن و تجارت استان خواست گزارش نهایی اکتشافات صورت گرفته (برای ارایه به سازمان برنامه و بودجه) به عنوان پیوست طرح آمایش سرزمین قرار گیرد تا به عنوان اولویت سرمایه گذاری اعلام گردد.

غریب پور همچنین گفت: معادن سلستین، بوکسیت و گچ استان برای برگزاری فراخوان سرمایه گذاری، مورد استقبال واقع شده اند و به زودی فراخوان آن ها برگزار می گردد.

بخش زیرساخت

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره مطالعات زیرساخت معدن فسفات چرام، گفت: ایمیدرو در سرمایه گذاری و احداث خطوط انتقال آب با دستگاه های استان مشارکت می نماید تا هرچه سریع تر بخش زیرساخت ها آماده گردد.

غریب پور گفت: ظرف دو ماه آینده طراحی خط انتقال آب نهایی و سپس فرایند انتخاب پیمانکار شروع می گردد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه نمود: 5 پروانه مربوط به معدن چرام اخذ شده و 5 پروانه دیگر در شرف صدور است که احتیاج است با همکاری سازمان صمت استان، این فرایند سرعت گیرد.

وی پس از دریافت گزارش پروژه آهک هیدراته شهرستان چرام نیز گفت: پیگیر افتتاح این پروژه تا سرانجام امسال هستیم.

در این جلسه همچنین گزارش هایی درباره حمایت های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از فسفات چرام، نیترات لیراب، ، آهک دهدشت، گچ چهاربیشه و ...در استان کهگیلویه و بویراحمد ارایه شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1320

به "نتایج خوب اکتشافات اولیه در استان کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج خوب اکتشافات اولیه در استان کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید