نسل نو شاسی بلند محبوب پورشه ، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، پورشه ماکان در دو نسخه با قیمت های 79 و 105 هزار دلار به نام های ماکان 4 و ماکان توربو عرضه می گردد. جدیدترین محصولات برقی پورشه به ترتیب 400 و 630 اسب بخار قدرت دارند.

نسل نو شاسی بلند محبوب پورشه ، عکس

به گزارش خبرنگاران ، پورشه انتها رسماً ماکان الکتریکی را معرفی کرد. این شاسی بلند روی پلت فرم PPE پورشه ساخته شده که با آئودی Q6 E-Tron مشترک است. ماکان الکتریکی با 4,786 میلی متر طول، 58 میلی متر کشیده تر از همتای درون سوز خود است و 224 میلی متر هم عرض بیشتری دارد. به لطف این رشد ابعاد، فضای داخلی ماکان افزایش یافته و حالا سرنشینان عقب فضای پای بیشتری خواهند داشت. علاوه بر این، ظرفیت صندوق بار نسبت به نسخهٔ بنزینی 125 لیتر بیشتر شده و یک صندوق 82 لیتری هم زیر کاپوت تعبیه شده است. طراحی این ماشین در قسمت جلو، تایکان را به یاد می آورد درحالی که سقف شیب دار پروفیل جانبی آن بی شباهت به کاین کوپه نیست.

آن گونه که پدال گزارش نموده است، تمام نسخه های ماکان EV به دو موتور الکتریکی مجهز هستند که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم می نماید. این موتورها به وسیله یک پکیج باطری 100 کیلووات ساعتی 800 ولتی تأمین می گردد که طراحی و ترکیب شیمیایی بروز شده ای نسبت به باطری های تایکان دارد. بعلاوه این باطری ها از قابلیت شارژ سریع تا 270 کیلوواتی هم برخوردار هستند که می تواند از 10 تا 80 درصد باطری ها را ظرف تنها 21 دقیقه شارژ کند. سیستم مدیریت باطری پورشه می تواند باطری 800 ولتی را به گونه ای تنظیم کند که گویی دو باطری 400 ولتی است که در این صورت زمان شارژ در جایگاه های 400 ولتی افزایش پیدا خواهد نمود. انتظار می رود شعاع حرکتی ماکان با هر بار شارژ کامل به بیش از 480 کیلومتر برسد.

اولین شاسی بلند الکتریکی پورشه ابتدا در نسخه های ماکان 4 و ماکان توربو عرضه خواهد شد اما بعداً مدل های دیگری هم به این خانواده اضافه می گردد. ماکان 4 پایه 400 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف 4.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. ماکان توربو اما با 630 اسب بخار قدرت و 1130 نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی تر است و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.1 ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت این نسخه هم به 260 کیلومتر بر ساعت می رسد. هردو نسخه می توانند با ارسال تمام نیرو فقط به چرخ های عقب، به کراس اووری محرک عقب تبدیل شوند.

هردو نسخهٔ ماکان به دیفرانسیل عقب با سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه مجهز هستند اما نسخهٔ توربو از نسخهٔ پیشرفته تری از این تکنولوژی بهره می برد که می تواند موتور عقب را به یک دیفرانسیل قفل شونده تبدیل کند. علاوه بر این، هردو نسخه از سیستم فرمان گیری چرخ های عقب و سیستم تعلیق بادی هم برخوردار هستند. ماکان الکتریکی در داخل نیز با سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.6 اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 10.9 اینچی و یک نمایشگر 10.9 اینچی دیگر مقابل سرنشین جلو ارائه می گردد.

قیمت ماکان 4 از 78,800 دلار شروع می گردد درحالی که این رقم برای ماکان توربو به 105,300 دلار می رسد. پورشه رقیب اصلی ماکان EV را نه شاسی بلندهای الکتریکی دیگر شرکت ها مثل ب ام و iX3 و تسلا مدل Y پرفورمنس بلکه ماکان بنزینی می داند. شرکت آلمانی از هم اکنون پذیرش سفارشات خرید شاسی بلند الکتریکی خود را شروع نموده و انتظار می رود تحویل آن به خریداران از تابستان 2024 شروع گردد. البته به گفتهٔ پورشه، ممکن است ظرفیت فراوری ماکان EV در سال 2024 برای پاسخگویی به تقاضا کافی نباشد اما فراوری در سال 2025 افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 بهمن 1402 بروزرسانی: 6 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2738

به "نسل نو شاسی بلند محبوب پورشه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل نو شاسی بلند محبوب پورشه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید