برترین جاهای دیدنی هلند کجا هستند؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، انتخاب برترین جای دیدنی هلند، کار ساده ای نیست. هر شهر و هر نقطه از این کشور، زیبایی و جذابیت منحصربه فرد خود را دارد. هلند، سرزمینی با تنوع بی نظیر جاذبه های گردشگری و مقصدی ایده آل برای سفری خاطره انگیز است؛ از کانال های آمستردام گرفته تا دشت های گل لاله که هر کدام، زیبایی و داستان خاص خود را روایت می نمایند. انتخاب برترین جاذبه های دیدنی در میان این همه جاذبه بی نظیر، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد؛ بنابراین، ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، با معرفی تعدادی از جاذبه های مشهور کشور آسیاب های بادی و لاله ها، شما را در انتخاب برترین جاهای دیدنی هلند کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برترین جاهای دیدنی هلند کجا هستند؟

هلند کجاست؟

هلند کشوری در شمال غربی اروپا است و به ترتیب از سمت شرق، غرب و جنوب در همسایگی با آلمان، بریتانیا (مسیر دریایی) و بلژیک قرار گرفته است. مرکز و بزرگ ترین شهر هلند نیز آمستردام است؛ البته شهر لاهه و بندر روتردام را هم می توان از شهرهای مهم در هلند دانست. جالب است بگوییم هلند به کشور آسیاب های بادی و لاله ها معروف است و به علت بهره مندی از آب و هوای معتدل دریایی، می توان گفت در زمستان ها، سرمای شدیدی ندارد و در تابستان ها نیز گرمای شدیدی در آن وجود نخواهد داشت؛ البته بارندگی در هلند، زیاد است و جهانگردان برای سفر، باید این مورد را در نظر داشته باشند.

شاید به علت همین آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز باشد که این کشور، از بزرگ ترین کشورهای صادرنماینده محصولات کشاورزی و لبنی به شمار میرود. صنایع هلند نیز در طول سال ها، پیشرفت چشم گیری داشته است. هلند، از مرفه ترین کشورهای دنیا به شمار میرود و مردم این کشور را می توان از جمله شادترین مردم دنیا دانست. اندازه جرم و جنایت نیز در هلند بسیار پایین است و همین، نشان از امنیت بسیار بالای این کشور دارد.

این سرزمین به عنوان یکی از کوچک ترین کشورهای اروپایی شناخته می گردد؛ اما جاذبه های طبیعی، تاریخی، زمین های کشاورزی و سواحلی بسیار تماشای دارد که شاید آن ها را تنها در فیلم ها و عکس ها دیده باشید! حال در ادامه، ما می خواهیم با شما هم سفر شویم و در کنار هم، به بعضی از زیباترین جاهای تماشای هلند نگاهی بیندازیم. اگر در سفر به آمستردام احتیاج به راهنما داشتید، مقاله راهنمای سفر به آمستردام را در مجله جهانگردی مطالعه کنید.

هلند | بهشت دوچرخه سواران

قبل از آغاز هلند گردی، بهتر است بدانید که این کشور به عنوان بهشت دوچرخه سواران در دنیا شناخته می گردد! دوچرخه در هلند، نه تنها یک وسیله حمل ونقل محبوب، بلکه یک سبک زندگی است. کشور هلند دارای مسیرهای دوچرخه سواری تماشای و مجذوب کنندهی است که از میان چشم انداز ها طبیعی زیبا، شهرهای تاریخی و جاذبه های جهانگردی متعدد عبور می نمایند. تورهای دوچرخه سواری متعددی نیز وجود دارند که شما را با جاذبه های جهانگردی مختلف این کشور آشنا خواهند کرد. اگر شما هم می خواهید دوچرخه سواری در هلند را تجربه کنید، توصیه می کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

  • از کلاه ایمنی بهره ببرید؛
  • به علائم و چراغ های هدایت توجه کنید؛
  • در هنگام دوچرخه سواری، مراقب رانندگان و عابران پیاده باشید؛
  • از مسیرهای دوچرخه سواری مخصوص بهره ببرید؛
  • از دوچرخه ای بهره ببرید که مناسب قد و جثه شما باشد.

کانال های آمستردام | سفری در امتداد آبراه های تاریخی

کانال ها یا آبراه های آمستردام، اولین جای تماشای هلند هستند که باید در سفر به این کشور، از آن ها تماشا کنید. در قلب شهر آمستردام، شبکه ای از آبراه ها به طول حدود 100 کیلومتر وجود دارند که 90 جزیره و 1500 پل را احاطه نموده اند. این کانال ها در قرن هفدهم، برای حل مشکل ترافیک و حمل ونقل کالا در شهر ساخته شدند؛ اما امروزه، علاوه بر اینکه به عنوان یکی از نمادهای کشور هلند شناخته می شوند، مقصدی مجذوب کننده برای جهانگردان هم به حساب می آیند.

کانال های آمستردام، رگ های حیاتی این شهر زیبا هستند و گشت وگذار در آن ها، تجربه ای منحصربه فرد و خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. در این جاذبه های تماشای، تفریحات متنوعی برای جهانگردان و مردم محلی ارائه می شوند. در ادامه، به بعضی از محبوب ترین این تفریحات اشاره می کنیم.

  • قایق سواری: شرکت در تورهای قایق سواری، راهی عالی برای تماشا شهر از زاویه ای متفاوت و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آمستردام است. قایق های مختلفی با ظرفیت های متفاوت وجود دارند که می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید.
  • اجاره قایق: اگر در پی تجربه ای خصوصی تر هستید، می توانید یک قایق را به صورت شخصی اجاره کنید و به گشت وگذار در کانال ها مشغول شوید.
  • دوچرخه سواری: در کنار بسیاری از کانال ها، مسیرهای دوچرخه سواری وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید و از چشم انداز ها زیبا لذت ببرید.
  • پیاده روی: پیاده روی در کنار کانال ها، راهی عالی برای کشف محله های مختلف شهر و تماشا جاذبه های جهانگردی است.
  • رستوران و کافه : اگر از آن دسته از افرادی هستید که شکم گردی را جزو تفریحات خود محسوب می نمایند، باید بگوییم که رستوران ها و کافه های زیادی در کنار کانال ها وجود دارند که می توانید در آن ها، غذا و نوشیدنی میل کنید و از طعم هایی بی نظیر لذت ببرید.

در کنار کانال ها، محله های تماشای بسیاری مانند Jordaan و De Pijp نیز وجود دارند که از مقاصد جهانگردان هستند. این محله ها به علت خانه های تاریخی، رستوران ها، کافه های مجذوب کننده و مغازه های متنوع مشهور شده اند. در مجموع، تمامی این مکان های تفریحی، آمستردام را به غنی ترین جای تماشای هلند و مرکز جهانگردی این کشور تبدیل نموده اند.

موزه ملی | بزرگترین موزه هلند

موزه ملی (Rijksmuseum) که به نام موزه ریکس نیز شناخته می گردد، بزرگ ترین موزه هلند و یکی از غنی ترین موزه های اروپا است. این جاذبه در میدان موزه شهر آمستردام واقع شده و به آثار هنری و فرهنگی مربوط به قرون وسطی تا قرن بیستم میلادی اختصاص دارد.

موزه ملی هنر در واقع بزرگ ترین گنجینه هنری و تاریخی ترین جای تماشای هلند، در قلب آمستردام است که بیش از 8000 اثر از نقاشی و مجسمه گرفته تا مبلمان و اشیای تاریخی را در خود جای داده است. نگهبان شب اثر رامبراند و دختر شیرفروش اثر ورمیر، فقط دو نمونه از شاهکارهای مشهور دنیا هستند که می توانید آن ها را در این موزه ببینید. بازدید از موزه ملی هلند، تجربه ای لذت بخش و آموزنده برای تمام علاقه مندان به هنر و تاریخ خواهد بود.

این موزه همه روزه به جز کریسمس و روز اول سال نو باز است؛ بعلاوه، هر روز به استثنای روزهای دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر و روز دوشنبه از 9 صبح تا 10 شب آماده بازدید خواهد بود.

موزه ون گوگ | رازهای ناگفته یک نابغه

دومین جای تماشای هلند در دسته بندی موزه های آمستردام، موزه ون گوگ (Van Gogh Museum) نام دارد. موزه ون گوگ، نگارخانه ای در قلب آمستردام و دروازه ای به دنیای خلاقیت و نبوغ ونسان ون گوگ، نقاش مشهور هلندی، است. این جاذبه که در میدان موزه ای (Museumplein) واقع شده، با بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه از ون گوگ، شما را با سیر تحول هنری این هنرمند آشنا می نماید. در موزه ون گوگ، نه تنها می توانید شاهکارهای ون گوگ مانند شب پرستاره و گل های آفتابگردان را از نزدیک ببینید، بلکه با آثار هنرمندان معاصر مانند پل گوگن و امیل برنارد نیز آشنا خواهید شد.

محبوبیت این موزه با جذب 1.9 میلیون بازتماشاماینده در سال 2015 و کسب عنوان دومین موزه پربازدید هلند و سی و یکمین موزه پربازدید دنیا، نشان از علاقه مردم به هنر، تاریخ و جایگاه ویژه آن در بین موزه های دنیا دارد. علاوه بر گنجینه دائمی، موزه ون گوگ در طول سال، نمایشگاه های موقتی از آثار ون گوگ و سایر هنرمندان نیز برگزار می نماید که به موضوعات مختلفی مانند زندگی و کار ون گوگ، تاثیر او بر هنر مدرن و ارتباط او با سایر هنرمندان پرداخته می گردد.

ساعات بازدید از این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر است؛ البته در در روزهای تعطیل رسمی، ممکن است متفاوت باشد. اگر به هنر مدرن علاقه دارید، توصیه می کنیم برنامه هلند گردی خود را به گونه ای بچینید که بازدید از موزه ون گوگ حتما در آن گنجانده گردد.

آنه فرانک | نمادی از امید در قلب تاریکی

خانه آنه فرانک یک موزه در آمستردام هلند است که به زندگی و خاطرات این شخص اختصاص دارد. آنه فرانک و خانواده اش در طول جنگ دنیای دوم، برای فرار از آزار و اذیت نازی ها در یک آپارتمان مخفی در پشت این خانه پنهان شده بودند. اوتو فرانک تنها عضو خانواده بود که از جنگ، جان سالم به در برد و پس از آن، خانه را به موزه تبدیل کرد. این موزه که در واقع به زندگی و خاطرات آنه فرانک و تاریخ هولوکاست اختصاص یافته است، یکی از پربازدیدترین موزه های هلند به شمار میرود که به عنوان یادبودی برای میلیون ها نفر کشته شده در هولوکاست و نمادی از هشدار در مورد خطرات تعصب و تبعیض به شمار میرود.

این جاذبه در واقع برای هر کسی که در پی کردن تاریخ جنگ دنیای دوم و فاجعه هولوکاست علاقه دارد، مجذوب کننده ترین جای تماشای هلند و مکانی ضروری برای بازدید است. داستان آنه فرانک، داستانی دنیای است که به مضامین امید، شجاعت و استقامت در برابر ظلم می پردازد. ساعات بازدید از این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر است؛ البته در در روزهای تعطیل رسمی، ممکن است متفاوت باشد.

گل های شناور | دنیایی از رنگ و عطر در قلب آمستردام

بلوئمن مارکت (Bloemenmarkt) یا بازار گل شناور، تنها بازار گل شناور در دنیا به شمار میرود که در شهر آمستردام هلند واقع شده است. این بازار در کانال سینگل (Singel) بین میدان مونتپلین (Muntplein) و میدان کونینگزپلین (Koningsplein) در کمربند کانال جنوبی شهر قرار گرفته است. راز نام بازار شناور را می توانید در کانال سینگل جست وجو کنید! غرفه های گل فروشی در قایق های پهلو گرفته در کانال قرار دارند و به جای اینکه در یک مکان ثابت باشند، روی آب شناور هستند. این ویژگی منحصربه فرد، بازار گل آمستردام را از سایر بازارهای گل در دنیا متمایز می نماید.

در این بازار، می توانید طیف گسترده ای از گل ها و گیاهان را از سراسر دنیا ببینید؛ از گل های لاله و رز گرفته تا گیاهان آپارتمانی و باغبانی. اگر به دنیای گل و گیاهان علاقه مند هستید، توصیه می کنیم حتما از این جاذبه تماشا کنید. علاوه بر گل های تازه، شما می توانید انواع سوغاتی های مرتبط با آن مانند بذر، پیاز گل، گلدان، مجسمه های گل و نقاشی های آن را نیز پیدا کنید.

قطعا قدم زدن در میان غرفه های رنگارنگ و استشمام عطر دل انگیز گل ها، حس آرامش را به شما القا می نماید. بلوئمن مارکت فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ آمستردام نیز فراهم می نماید. شما در اینجا با مردم محلی و جهانگردان از سراسر دنیا، دیدار می کنید و می توانید در هنری تری جای تماشای هلند، خاطرات جدیدی بسازید.

سفری به دنیای رنگ و خیال | موزه مارک چاگال

موزه مارک چاگال، واقع در قلب روتردام هلند، یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های جهانگردی و رنگین ترین جای تماشای هلند به عنوان موزه به شمار میرود. این موزه که در سال 1973 افتتاح شده است، به طور اختصاصی به آثار مارک چاگال، نقاش و گرافیست مشهور روسی-فرانسوی می پردازد. مجموعه مارک چاگال بیش از 300 اثر از این هنرمند برجسته را در خود جای داده است. آثار این هنرمند به علت استفاده از رنگ های زنده، تصاویر شاعرانه و مضامین مذهبی، بسیار شناخته شده هستند. بازدید از این جاذبه، فرصتی منحصربه فرد را برای تماشای آثار این هنرمند برجسته و تحسین خلاقیت و مهارت او از نزدیک، فراهم می نماید.

در میان آثار مشهور چاگال که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند، می توان به عروس و داماد با برج ایفل و سقوط انسان اشاره نمود؛ بعلاوه مجموعه ای از گرافیک های چاگال از جمله طراحی های او برای کتاب مقدس، در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. در موزه مارک چاگال، علاوه بر آثار این هنرمند، نمایشگاه های موقت از آثار هنرمندان دیگر نیز به طور مرتب برگزار می شوند؛ بعلاوه یک کافه و یک کتاب فروشی در موزه وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

این جاذبه زیبا هر ساله پذیرای بازتماشامایندگان بسیاری از سراسر دنیا است و به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی و جاهای تماشای هلند، نقشی مهم در معرفی فرهنگ و تاریخ این کشور به دنیا ایفا می نماید. اگر در پی تجربه ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی در سفر خود به هلند هستید، بازدید از موزه مارک چاگال را به شما پیشنهاد می کنیم. ساعت کار موزه نیز از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر است.

دلتا ورکن | غلبه هلند بر خشم دریا

دلتا ورکن (Deltawerken) مجموعه ای شگفت انگیز از سازه های دریایی در جنوب غربی هلند و در نزدیکی شهر روتردام است. این جاذبه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن و برای علاقه مندان به سازه های دریایی، به عنوان برترین جای تماشای هلند شناخته می گردد. این سیستم بزرگ که شامل سدها، دریچه ها، کانال ها و تاسیسات پمپاژ است، نه تنها شاهکار مهندسی هلندی ها به حساب می آید، بلکه به بهشتی برای جهانگردان تبدیل شده است. در ادامه، در مورد بعضی از جاذبه های جهانگردی دلتا بیشتر شرح خواهیم داد.

  • سد اوسترشلده کرینگ (Oosterscheldekering): این سد طویل ترین سد دریایی در دنیا است که 9 کیلومتر طول دارد و چشم انداز ای حیرت انگیز را به وجود آورده است. این امکان برای تان فراهم است که با قایق در کنار این سد بزرگ حرکت کنید و از طبیعت بکر منطقه لذت ببرید.
  • سدهارینگ ولیت دام (Haringvlietdam): این سد 5.5 کیلومتر طول دارد و دریای شمال را از دریای هارینگ ولیت دام جدا می نماید. چشم انداز ها طبیعی اطراف سد، مکانی ایده آل برای پیاده روی و دوچرخه سواری هستند.
  • سدماس لانت کرینگ (Maeslantkering): این سد طوفان گیر 2.5 کیلومتر طول دارد و از بندر روتردام در برابر سیلاب محافظت می نماید. بازدید از این سد و تماشای سیستم های پیچیده آن، تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.
  • کانال نیووه واترورگ (Nieuwe Waterweg): این کانال 20 کیلومتر طول دارد و روتردام را به دریای شمال متصل می نماید. شما به عنوان جهانگرد، می توانید با قایق سواری در این کانال، از چشم انداز ها تماشای شهر روتردام و دلتا تماشا کنید و لذت ببرید.

دلتا ورکن بدون شک، یکی از هوشمندانه ترین سازه های مهندسی تاریخ هلند است.

فوندل | تابلوی نقاشی از طبیعت

پارک فوندل (Vondelpark) با مساحت 47 هکتار، بزرگ ترین و مشهورترین پارک در جنوب غربی آمستردام هلند به شمار میرود. این پارک در سال 1865 افتتاح شد و نام خود را از نمایشنامه نویس و شاعر مشهور هلندی، یعنی یوست فان دن فوندل گرفت. فوندل یک واحه سرسبز و آرامش بخش در میان شلوغی و هیاهوی شهر است. در این پارک، می توانید از تنوع بی نظیری از درختان، گل ها و گیاهان لذت ببرید؛ بعلاوه امکانات تفریحی و ورزشی متعددی مانند زمین بازی، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در این پارک وجود دارند.

فوندل جاذبه ای محبوب هم برای جهانگردان و هم برای مردم محلی است. در طول سال، جشنواره ها و رویدادهای مختلفی در این پارک برگزار می شوند. کافه ها و رستوران های متعددی نیز در پارک وجود دارند که می توانید در آن ها، استراحت کنید و از نوشیدنی و غذا لذت ببرید. در زیر به معرفی چند جاذبه از جاهای تماشای هلند در فوندل آمستردام، می پردازیم:

  • مجسمه یوست فان دن فوندل: این مجسمه در سال 1867 در ورودی اصلی پارک نصب شده است.
  • تالاب: این تالاب محل زندگی انواع پرندگان و حیوانات آبزی است.
  • محوطهتئاترروباز: در این محوطه در طول تابستان، نمایش های مختلفی برگزار می گردد.
  • موزه فیلم: این موزه به تاریخ سینما می پردازد.

پارک فوندل هر روز از ساعت 7 صبح تا 10 شب به روی جهانگردان باز است.

موزه وارونه آمستردام | دنیایی وارونه

موزه وارونه آمستردام (Upside Down Amsterdam) در سال 2021 افتتاح و به سرعت به یکی از جاذبه های محبوب جهانگردی در آمستردام تبدیل شد. این موزه در خیابان روکین 102، در مرکز شهر آمستردام قرار گرفته است و شما را به دنیایی وارونه و شگفت انگیز دعوت می نماید. در موزه وارونه، همه چیز وارونه است؛ از مبلمان و وسایل گرفته تا نقاشی ها و مجسمه ها و… در واقع همه چیز برعکس قرار داده شده است.

قدم زدن در این دنیای معکوس، تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد. این موزه برای افراد در هر سنی مناسب است؛ بچه ها از بازی در این فضای معکوس لذت می برند و بزرگسالان نیز می توانند از خلاقیت و منحصربه فرد بودن موزه شگفت زده شوند. این جاذبه به عنوان خلاقانه ترین جای تماشای هلند برای عکاسی مشهور شده است؛ بنابراین، اگر به این موزه رفتید، عکاسی در آن را نباید فراموش کنید که بعدها تمام این عکس ها، یادآور خاطرات شیرین هلند گردی شما خواهند بود.

باغ های کوکنهوف | بهشت روی زمین

در حومه شهر لیسه و در فاصله ای کوتاه از آمستردام و لاهه، باغ های کوکنهوف منتظر شما هستند تا شما را به دنیایی از زیبایی و رنگ دعوت نمایند. این باغ ها که به باغ اروپا نیز معروف اند، به علت چشم انداز ها چشمگیر گل های لاله، سنبل، نرگس و سایر گل های پیازی، مشهور هستند؛ پس این باغ ها و لاله ها را هم می توان به عنوان زیباترین جای تماشای هلند معرفی کرد. زیبایی کوکنهوف فقط به گل هایش محدود نمی گردد؛ باغ های موضوعی متعددی با سبک های مختلف از جمله باغ ژاپنی، باغ انگلیسی و باغ روستایی، تجربه ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهند زد. تنواع باغ ها عبارتند از:

  • باغ ژاپنی: در این باغ با استفاده از عناصری طبیعی مانند سنگ، آب، گیاهان و درختان، طراحی نامتقارن، پل های چوبی، فانوس های سنگی و مجسمه های بودا، فضایی آرام و صلح آمیز برای تامل و تفکر ایجاد شده است.
  • باغ انگلیسی: در باغ انگلیسی، با استفاده از عناصر طبیعی مانند چمن، درخت، گل و آب، طراحی نامنظم، مسیرهای پیاده روی و آلاچیق ها، می توانید در فضایی زیبا از طبیعت لذت ببرید.
  • باغ روستایی: این باغ نیز با استفاده از عناصر سنتی مانند کلبه های چوبی، حصارهای چوبی، چاه آب و باغچه های سبزیجات، شما را به فضایی نوستالژیک و صمیمی خواهد برد.

کوکنهوف هر ساله از اواسط مارس تا اواسط ماه مِی برای عموم باز است. در این مدت، باغ ها با میلیون ها گل رنگارنگ شکوفا می شوند. محبوب ترین زمان برای بازدید از کوکنهوف در ماه آوریل است؛ زمانی که لاله ها در اوج خود هستند. کوکنهوف یکی از شاخص ترین جاهای تماشای هلند است و هر ساله بیش از 1 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند. این جاذبه از 23 مارس تا 14 می 2023 برای بازدید جهانگردان باز است. ساعات بازدید از باغ در روزهای هفته از 8 صبح تا 7:30 بعد از ظهر و در آخر هفته و تعطیلات از 8 صبح تا 8 شب است.

آسیاب بادی های هلند | شاهکار مهندسی این کشور

هلند، سرزمینی با دشت های سرسبز و کانال های آبی است؛ اما چهره ای دیگر نیز دارد که در قلب تاریخ و فرهنگ آن نهفته است؛ یعنی همان آسیاب های بادی. این غول های بادی که در سراسر کشور به چشم می آیند، نه تنها نمادی از هلند هستند، بلکه جاذبه های جهانگردی منحصر به فردی را نیز به وجود آورده اند.

سفر به دنیای آسیاب های بادی، سفری به گذشته است. در قرون وسطی، هلندی ها از قدرت باد برای آرد کردن گندم، پمپاژ آب و فراوری روغن استفاده می کردند. با گذشت زمان، کاربردهای آسیاب های بادی توسعه یافت و از آن ها برای فراوری انواع محصولات مانند کاغذ، رنگ، ادویه و مصالح ساختمانی استفاده شد. امروزه، بسیاری از این آسیاب های بادی به عنوان موزه بازسازی شده اند و بازتماشامایندگان می توانند از داخل آن ها تماشا نمایند و نحوه کار را یاد بگیرند.

البته مجذوب کنندهیت آسیاب های بادی فقط به تاریخ آن ها محدود نمی گردد؛ این سازه های باشکوه، چشم انداز ای زیبا و چشم نواز را خلق می نمایند که هر جهانگردی را مجذوب خود می نماید و به نوعی نشان از فرهنگ این سرزمین نیز دارند. هلند سرشار از آسیاب های بادی است؛ اما بعضی از آن ها، معروفیت بیشتری دارند و به برترین جاهای تماشای هلند تبدیل شده اند. در ادامه، این چند مورد از این آسیاب ها را به شما معرفی می کنیم.

آسیاب های بادی زانس سخانس | میراثی جاودان

دهکده زانس سخانس، مشهورترین جای تماشای هلند در میان آسیاب های بادی به شمار میرود که به علت همان آسیاب های بادی اش مشهور است. این دهکده در ساحل رودخانه زان واقع شده و در قرن هجدهم و نوزدهم، با 600 آسیاب بادی، به عنوان یک مرکز صنعتی مهم برای فراوری روغن، رنگ، کاغذ و سایر محصولات شناخته می شد. علت این امر، وجود بادهای قوی در این منطقه بود که می توانستند آسیاب های بادی را به حرکت درآورند. امروزه، حدود 20 آسیاب بادی در زانس سخانس به جای مانده اند که بسیاری از آن ها به موزه تبدیل شده اند و به روی عموم باز هستند. در ادامه، چند نمونه از آسیاب های بادی زانس سخانس که می توانید از آن ها بازدید کنید، معرفی شده اند.

  • De Kat بهمعنی گربه: این آسیاب بادی، نمادی از قدرت و چالاکی در زانس سخانس است که در سال 1782 ساخته و برای آسیاب کردن غلات از آن استفاده می شد.
  • De Gekroonde Poelenburg بهمعنی تاج گذاریشده: این آسیاب بادی در سال 1743 ساخته و برای فراوری روغن از آن استفاده می شد.
  • De Koornbloem بهمعنی گل ذرت: این آسیابدر سال 1746 در زانس سخانس هلند ساخته شد. البته در ابتدا از آن برای آسیاب کردن غلات استفاده می شد؛ اما در سال 1846 به یک آسیاب بادی رنگدانه تبدیل شد.

دهکده کیندردیک و آسیاب های بادی مشهور آن

کیندردیک دهکده ای در هلند است که چندین آسیاب بادی در آن وجود دارند. این دهکده در استان هلند جنوبی و در حدود 15 کیلومتری شرق روتردام واقع شده است. بازدید از این آسیاب های بادی، مشاهده مکانیسم داخلی آن ها و آشنایی با نحوه کارشان از جمله جاذبه های جهانگردی این دهکده به عنوان دومین جای تماشای هلند از بابت وجود آسیاب بادی ها محسوب می گردد. در قلب کیندردیک، 9 آسیاب بادی از 19 آسیاب بادی احداث شده در قرن 18، بازسازی و بازسازی شده اند. در سال 1997 نیز کیندردیک به علت اهمیت تاریخی و فرهنگی، به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شد.

De Nederwaard، قدیمی ترین آسیاب بادی در دهکده کیندردیک هلند محسوب می گردد که با قدمتی بیش از 280 سال، شاهد تاریخ و فرهنگ این منطقه است. این آسیاب بادی باشکوه که در سال 1738 احداث شده، نمادی از مهارت و خلاقیت انسان در استفاده از نیروی باد برای زهکشی زمین های کشاورزی و جلوگیری از سیل به شمار میرود.

De Nederwaard به معنی زمین پایین تر، موقعیتی عالی برای بازتماشامایندگان دارد. چشم انداز های زیبا و آرامش حاکم بر این منطقه، تجربه ای فراموش نشدنی را برای جهانگردان رقم می زند. این آسیاب بادی علاوه بر قدمت و زیبایی، به عنوان یک موزه نیز شناخته می گردد. در این موزه، تاریخچه زهکشی در هلند و نحوه کار آسیاب های بادی به نمایش گذاشته شده است.

بازتماشامایندگان با بازدید از این موزه، می توانند با زندگی مردم این منطقه در گذشته نیز آشنا شوند؛ بعلاوه می توانند با صعود به بالای این آسیاب بادی، چشم انداز های پانورامای دهکده کیندردیک و منطقه ها اطراف را مشاهده نمایند. از دیگر آسیاب بادی های مشهور این دهکده می توان به De Blokker، De Zaaijer، De Koornbloem و De Oude Lely اشاره نمود.

آلکمار | مرکز پنیر دنیا

آلکمار به علت سابقه طولانی در فراوری و تجارت پنیر در آن، به عنوان مرکز پنیر دنیا شناخته می گردد. بازار پنیر آلکمار، یکی از مشهورترین و مجذوب کننده ترین بازارهای پنیر در دنیا است که قدمتی بیش از 400 سال دارد و به نوعی جاذبه ای تاریخی نیز به شمار میرود. این بازار هر ساله از اوایل آوریل تا اوایل اکتبر، در روزهای آدینه از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر در میدان واگپلین (Waagplein) شهر آلکمار برپاست.

در روزهای برگزاری بازار، حدود 100 غرفه در میدان واگپلین برپا می شوند. در این غرفه ها، انواع پنیرهای هلندی از جمله پنیر گودا، پنیر ادام، پنیر ماسدام و پنیر چدار به فروش می رسند. روند خرید و فروش پنیر در این بازار نیز بسیار جالب است؛ خریداران و فروشندگان پنیر، با لباس های سنتی هلندی حاضر می شوند؛ پنیرها نیز در قالب های بزرگ روی تخته های چوبی قرار می گیرند و حراج می شوند.

علاوه بر خرید و فروش پنیر، بازار آلکمار به علت مجذوب کنندهیت های دیگری نیز مورد توجه جهانگردان قرار گرفته است. لباس های سنتی، موسیقی زنده، پایکوبی های محلی و غذاهای سنتی هلندی، این بازار را به مکانی مجذوب کننده برای آشنایی با فرهنگ هلند تبدیل نموده اند. برترین زمان برای بازدید از بازار پنیر آلکمار، صبح زود است. در این زمان، بازار شلوغ نیست و می توانید به راحتی از آن تماشا کنید. بازار پنیر آلکمار را هم شاید بتوان برترین جای تماشای هلند برای جهانگردان علاقه مند به فرهنگ و غذا دانست. ورود به این بازار، رایگان و بازدید از آن، فرصتی برای آشنایی با سنت های هلندی و چشیدن برترین پنیرهای این کشور است.

دلفت | سفری به دنیای سفالگری آبی و سفید

شهر دلفت به علت فراوری ظروف سفالی با لعاب آبی و سفید و طرح های ظریف و زیبا در آن، به عنوان شهر سفالگری آبی و سفید مشهور است. سفالگری دلفت، هنری دیرینه با معروفیتی دنیای است که قدمت آن به قرن 17 میلادی می رسد. ظروف سفالی دلفت با رنگ آبی و سفید و طرح های ظریف و زیبا شناخته و معمولا با طرح های گل، پرنده، چشم انداز ها طبیعی و تصاویر مذهبی تزیین می شوند. شاید بتوان گفت این شهر، برترین جای تماشای هلند برای عاشقان سفال و هنر به شمار میرود. در ادامه، بعضی جاذبه های مرتبط با سفالگری دلفت معرفی شده اند.

  • موزه Royal Delft به عنوان بزرگ ترین موزه سفالگری در هلند، مجموعه ای از ظروف دلفت از قرن 16 میلادی تا به امروز را به نمایش می گذارد.
  • کارخانه Royal Delft به عنوان قدیمی ترین کارخانه سفالگری در دلفت، به فراوری ظروف سنتی دلفت ادامه می دهد.
  • خیابان Oude Delft نیز به عنوان مرکز سفالگری در دلفت، دارای مغازه ها و کارگاه های متعددی است که ظروف دلفت را به فروش می رسانند.

دلفت در کنار رودخانه Schie واقع شده است و کانال های متعددی از این رودخانه در شهر عبور می نمایند. این کانال ها به زیبایی شهر دلفت می افزایند و امکان گشت وگذار با قایق را برای جهانگردان فراهم می نمایند. علاوه بر آن،بازدید از کلیسای Nieuwe Kerk و تالار شهر Stadhuis و لذت بردن از فضای سبز پارک ها، تجربه ای دلچسب برای شما رقم خواهد زد.

سفر به هلند؛ سرزمین لاله ها

ما در این مطلب، تا حدودی جاهای تماشای هلند، این سرزمین افسانه ای را به شما معرفی کردیم. هلند گردی را از دوچرخه سواری آغاز کردیم، از کانال های زیبای آمستردام و باغ گل های رنگارنگ عبور کردیم و به سفال های دلفت رسیدیم. با این اوصاف، بسیاری از جاذبه ها هستند که در این فهرست به آن ها اشاره ای نشده است. هلند، سرزمینی سرشار از زیبایی، شور و شادی است که حتی اگر برای یک بار هم به آن سفری نموده باشید، مجذوب زیبایی های طبیعی، تاریخی و ارتباط با مردم سرزنده آن شده اید. حال نوبت شما است تا برای ما بنویسید به نظرتان برترین جای تماشای هلند کجاست و اگر هم به این کشور سفر نموده اید، کدام جاذبه ها برای شما تماشای تر بودند؟ منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

سوالات متداول درباره جاهای تماشای هلند

مرکزهلندکجاست؟

پایاخت هلند، شهر آمستردام است.

آبوهوایهلندچگونهاست؟

آب و هوای هلند، معتدل و دریایی است.

هلندی هابهچهزبانیصحبتمینمایند؟

به زبان هلندی؛ اما زبان انگلیسی هم به طور گسترده صحبت می گردد.

سوغاتیهایمعروفهلندچیست؟

پنیر، لاله، گل های زینتی، مجسمه های چوبی و ظروف سفالی.

آیادرهلند،رانندگیبا گواهینامه ایرانی امکان پذیر است؟

بله، با گواهینامه ایرانی به همراه ترجمه بین المللی، می توانید تا 6 ماه در هلند رانندگی کنید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 4 فروردین 1403 بروزرسانی: 4 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4450

به "برترین جاهای دیدنی هلند کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی هلند کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید