نکاتی ضروری که قبل سفر با قطار باید بدانید!

به گزارش تور آسیایی ارزان، سفر با قطار یکی از لذت بخش ترین تجربه هایی است که می توانیم آن را در خاطراتمان ثبت کنیم. بدون شک اگر اهل مسافرت باشید سفر کردن با وسایل نقلیه مختلف را تجربه نموده اید. هواپیما، اتوبوس، کشتی، قطار و وسیله نقلیه شخصی تمام راه هایی هستند که می توانند شما را فارغ از بعد مسافت، به مقصد مورد نظرتان برسانند. ناگفته نماند که هر کدام از این وسایل نقلیه آداب مشخصی دارند که ما در این مقاله نکات مهمی را در خصوص سفر با قطار برای شما توضیح خواهیم داد.

نکاتی ضروری که قبل سفر با قطار باید بدانید!

سفر با قطار

مطمئن نیستم که تا به حال تجربه سفر با قطار را داشته باشید یا خیر اما سفر کردن با این وسیله نقلیه به شما امکان می دهد که در کنار تجربه سفری آرام و ایمن، لذت مشاهده طبیعت بکر، جنگل ها، کویر، دریا و دریاچه ها را نیز داشته باشید و لحظاتی فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید. از گذشته تا به امروز قطار کاربرد های فراوانی داشته که برای حمل بار، مواد غذایی، سربازان و مسافران مورد استفاده قرار می گرفته است. در کشور ما و در حال حاضر خطوط ریلی فراوان و متعددی وجود دارند که هزاران کیلومتر مسافت مابین شهرها را پوشش داده و با کمترین خطر سفر، شما را به مقصد خواهند رساند. رعایت این نکات در سفر با قطار به شما برای یک تجربه سفری مطلوب، یاری خواهد نمود.

  1. قدم زدن در راهرو را نباید فراموش کنید

در حالت کلی قطار ها به دو دسته تقسیم می شوند، قطار های کوپه ای و قطار های اتوبوسی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. همه ما می دانیم که نشستن طولانی مدت در یک مکان و خیره شدن به فضای بیرون بعد از مدتی اعصاب انسان را تحریک می نماید، ضمن اینکه درد پا و کمر را نیز به همراه دارد.

در سفر با قطار یکی از مزیت های غیرقابل انکار این است که شما به راحتی می توانید هر زمانی که تمایل داشتید در راهرو قدم بزنید و یا با دیگر مسافران تبادل نظر کنید. قدم زدن در راهرو به شما یاری می نماید تا جریان طبیعی خون در بدن شما گردش بهتری داشته باشد و شما کمتر احساس خستگی کنید. توجه کنید که اگر زیاد رفت و آمد خود را در قطار تکرار کنید موجب آزار دیگران نیز خواهید شد.

  1. همواره شارژ باشید !

در سفر با قطار به این نکته توجه کنید که تمام قطار ها در حالت کلی درون کوپه ها و یا کنار جایگاه ها یک یا دو پریز برای شارژ کردن لپ تاپ، تبلت و یا تلفن همراه قرار داده اند. البته تعداد این پریز ها به میزان کافی زیاد نیست و گاها ممکن است تمام افراد به آنها دسترسی کاملی نداشته باشند. برای مثال در یک کوپه 6 نفره اگر تمام افراد همزمان تصمیم به شارژ گوشی خود بگیرند، باید 3 الی 4 ساعت منتظر بمانند که این کلافه نماینده است. پس قبل از حرکت کردن و یا زمانی که قطار کاملاً توقف کرد بهتر است تمام وسایل خود را شارژ کنید و البته یک منبع ذخیره یعنی پاور بانک نیز به همراه داشته باشید.

  1. کنار پنجره نشستن لذت بخش است

بدون شک نشستن در کنار پنجره در سفر با قطار بسیار لذت بخش است و به راحتی می تواند روحیه شما را عوض کند. در زمان تهیه و رزرو بلیط به آرایش و ترتیب قرار گرفتن جایگاه ها دقت کنید. اگر پیروز نشدید تا جایگاه خود را در کنار پنجره رزرو کنید در صورت امکان از همسفر خود تقاضا کنید تا اجازه دهد شما در طول سفر در کنار پنجره بنشینید. سفر به شمال یا جنوب فرقی ندارد چون هر کدام از راستا ها منطقه ها جنگلی، کویری و زیبای خود را دارند که به شما یاری می نمایند تا آرامش طبیعت را تجربه کنید. حتی در زمان خستگی می توانید به پنجره تکیه بدهید و به راحتی بخوابید.

  1. همواره لبخند بزنید

فرقی ندارد که در سفر با قطار از قطار های کوپه ای بهره ببرید یا قطار های اتوبوسی! در هر حال شما در کنار 1 تا 3 همسفر دیگر قرار می گیرید که اگر از دوستان و خانواده شما نباشند باید تا سرانجامی سفر در کنار آنها باشید. توصیه ما به شما این است که خوشرو باشید، خوش صحبت باشید و با دعوت کردن آنها به صرف چای یا قهوه یا هر میان وعده دیگری، سعی کنید تا ارتباطی صمیمی با بقیه برقرار کنید. به هر حال تا طی کردن مسافت سفر این افراد در کنار شما هستند، پس بهتر است که با حالی خوب و اخلاقی دلپذیر اوقاتی خوش و سفری پر خاطره و زیبا را برای یکدیگر رقم بزنیم.

  1. خواب را نباید فراموش کنید

بله بدون شک هیچ کجا خانه خود آدم نمی گردد! اما به هر حال ما انسان ها ناگزیر از سفر و جابجایی هستیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر با قطار یا هر وسیله نقلیه دیگری آلودگی صوتی و صدا های بلند شما را اذیت می نمایند، ما به شما توصیه می کنیم که حتما از گوش گیر بهره ببرید. البته خوابیدن در وسایل نقلیه چندان آسان نیست، اما باز هم شما مجال و فرصتی برای یک چرت کوتاه چند ساعته خواهید داشت.

به شما توصیه می کنیم که یک عدد بالش کوچک و یک چشم بند با خود به همراه داشته باشید تا خوابی آرام را تجربه کنید. نباید فراموش کنید که در قطار نور و صدا های زیادی وجود دارند که خارج از کنترل شما هستند، پس به شما توصیه می کنیم که سخت نگیرید و فارغ از تمام مسائل، یک استراحت کوتاه را تجربه کنید.

  1. لوازم ضروری مهم هستند

در میان وسایلی که در سفر با خود همراه می کنید بعضی از وسایل و لوازم ضروری هستند. مانند صابون، چسب زخم، دستمال کاغذی و البته مقداری آب که توصیه می کنیم همواره این وسایل را با خود به همراه داشته باشید. فرقی نمی نماید که در سفر با قطار باشید یا هر وسیله نقلیه دیگری، سعی کنید این وسایل همواره و به راحتی در دسترس شما قرار داشته باشند.

اگر قطار شما کوپه ای نیست شما به یک ملافه تمیز نیز احتیاج دارید تا آن را بر روی تخت کشیده و در آرامش استراحت کنید. مواد شوینده و صابون نیز به شما یاری می نمایند تا در زمان استفاده از سرویس بهداشتی یا قبل از سرو غذا دست های خود را بدون زحمت تمیز کنید.

  1. کتاب، یار مهربان

کتاب همواره همان یار مهربانی است که فارغ از موقعیت مکانی و زمانی می تواند سریعاً شما را سرگرم کند. اگر تصمیم گرفتید سفر با قطار را تجربه کنید به شما توصیه می کنیم حتما از روزنامه ها و مجلاتی که در بیشتر قطارها با هدف مطالعه قرار داده شده اند، بهره ببرید. ناگفته نماند که طی کردن راستا سفر در قطار ممکن است کمی کسل نماینده باشد و اگر شما اهل کتاب خوانی باشید این تفریح همواره مهیج می تواند می تواند راستا سفر را برای شما کوتاه کند.

البته تماشای فیلم و بازی با گوشی تلفن همراه و بعلاوه تبلت نیز گزینه های دیگری هستند که شما در سفر با قطار به راحتی با آنها سرگرم خواهید شد. بعضی از قطار ها اینترنت دارند و شما به واسطه یاری مأموران واگن می توانید به اینترنت وصل شده و از دنیای نامحدود آن بهره ببرید.

  1. معجزه خوراکی ها را دست کم نگیرید

در هر حال هر کجا که باشید سلامتی فاکتور اولیه و مهمی است که باید به آن توجه گردد. در سفر با قطار نیز شما می توانید از خوراکی های لذیذی که با خود همراه دارید بهره ببرید. ناگفته نماند که سرویس قطار نیز در خدمات خود به شما غذا ها و خوراکی های لذیذی ارائه می نماید. رستوران قطار نیز با ارائه وعده های غذایی و همینطور میان وعده ها و نوشیدنی ها می تواند احتیاج های شما را رفع کند. البته غذا های خانگی در سفر با هر وسیله نقلیه ای یک گزینه خاص و منحصر به فرد محسوب می شوند.

  1. زمان رسیدن به مقصد را بدانید

پیش از اینکه به مقصد نهایی خود برسید از مامورین واگن سوال کنید که ساعت ورود شما به مقصد دقیقا چه زمانی است. در سفر با قطار اطلاع داشتن از زمان نهایی ورود به مقصد به شما یاری می نماید تا زمان کافی برای جمع کردن وسایل خود را داشته باشید. بیشتر مسافران در زمان رسیدن به مقصد عجله می نمایند و گاهی اوقات وسایل خود را گم نموده یا در کوپه قطار جا می گذارند. قبل از خروج، وسایل را به دقت چک کنید و نگران نباشید، چون قطار به میزان کافی در ایستگاه توقف خواهد نمود.

  1. امانتدار باشید

نکته مهم و آخر این که نباید فراموش کنید اگر از مامورین واگن خود وسیله ای را قرض گرفتید در سرانجامی سفر وسایل را در کوپه قرار نداده و آن ها را شخصاً به دست مامورین قطار برسانید. البته یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که قبل از ورود مسافران نو تمام کوپه ها تمیز می شوند و وسایل اضافی و زباله ها از آنها جمع آوری می گردد. اما این یکی از آداب سفر با قطار است و شما زمانی که وسیله ای را از مامورین به عنوان قرض دریافت می کنید، در سرانجام آن را صحیح و سالم به دست آنها برسانید. نباید فراموش کنید که فارغ از انتخاب وسیله نقلیه، شما همواره باید امانتدار خوبی باشید.

سفر به سلامت

سفر همواره هیجان انگیز است. تفاوتی ندارد که وسیله نقلیه شما هواپیما، قطار یا اتوبوس باشد، در هر حال با هر وسیله نقلیه ای که اقدام به سفر کردید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و آنها را اجرایی کنید تا کمتر به زحمت بیفتید. در سفر با قطار نیز نکات مهم، کوچک و ضروری وجود دارند که ما سعی کردیم در این مقاله تمام آن ها را در یک جا جمع نموده و به شما ارائه کنیم. توصیه آخر ما به شما این است که سخت نگیرید و سعی کنید از سفر خود لذت ببرید.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2150

به "نکاتی ضروری که قبل سفر با قطار باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی ضروری که قبل سفر با قطار باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید