هشدار رئیس هیات کوهنوردی به کوهنوردان

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس هیات کوهنوردی استان یزد از گزارش افزایش گرگ در مناطق شیرکوه و خطرات کوهنوردی در این فصل خبر داد.

هشدار رئیس هیات کوهنوردی به کوهنوردان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مصطفی فاطمی، از افزایش گرگ در مناطق کوهستانی بخصوص در منطقه شیرکوه خبر داد و گفت: اگرچه کوهنوردی از ورزش های مفرح و گروهی محسوب می گردد، اما بی توجهی به هشدارها و عدم آموزش های لازم، این ورزش جذاب را به تهدید جدی بدل می کند.

وی یکی از ورزش هایی که به دلیل همراهی اش بانشاط و شادی، موردتوجه ویژه قرار می گیرد را کوهنوردی دانست و گفت: کوهنوردی ورزشی است که تقریباً سن و سال نمی شناسد و معمولاً همراه با تیم های خانوادگی یا با دوستان و آشنایان و حتی به صورت انفرادی انجام می گردد، اما همین ورزش مفرح به ویژه در نیمه دوم سال می تواند خطرساز و حادثه آفرین باشد.

رئیس هیات کوهنوردی استان یزد ادامه داد: با بررسی حوادث گوناگون در کوهستان، می توان گفت بیشترین آسیب ها یا ناشی از بی توجهی به هشدارها بوده یا نقص در آموزش و رعایت نکردن آن ها هرساله اخبار حوادث مربوط به گروه های کوهنوردی حرفه ای و آماتور در رسانه ها بازتاب پیدا می کند.

این مسئول هشدار داد: اکنون نیز توجه به فصل سرما، لغزندگی و بخصوص گزارش افزایش گرگ در شیرکوه و مناطق کوهستانی یزد، به همنوردان و علاقه مندان در طبیعت توصیه می گردد از صعود و گردش های انفرادی خودداری کرده و به همه باشگاه ها و گروه های توریستی تأکید می گردد که با رعایت شرایط ایمنی به صورت دسته جمعی و با هماهنگی هیات و ارگان های مربوطه اقدام به سفر گردشی در کوه و طبیعت نمایند تا از خطرات ناشی از حمله گرگ و دیگر موارد در امان باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 631

به "هشدار رئیس هیات کوهنوردی به کوهنوردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس هیات کوهنوردی به کوهنوردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید